Startschot voor de Internet Auto Award 2007
01/08/2007 12:34
PR Newswire
MÜNCHEN, Deutschland, August 1 /PRNewswire/ --
- AutoScout24 is op zoek naar de populairste auto's
- Verkiezing tot Europa's grootste publieksprijs van de automobielbranche
begint op 2 augustus
- Doe mee onder http://www.internetautoaward.nl en win een Audi TT
Roadster of een Volkswagen Golf
op 2 augustus gaat we van start: dan begint voor de zesde maal op rij de
verkiezing voor de Internet Auto Award van AutoScout24. Bij de grootste
internetpublieksprijs van de automobielbranche in Europa onderscheidt
AutoScout24 in negen categorieën de populairste auto's met de bij de
automobielfabrikanten begeerde CAROLINA. Het bijzondere van deze
onderscheiding: het is een zuivere consumentenonderscheiding waarbij de jury
uitsluitend uit internetgebruikers en autobestuurders bestaat. Via het
platform AutoScout24 nemen bovendien vooral autobestuurders deel die serieus
op zoek zijn naar een auto.
Wat zijn uw lievelingen in de Europese landen?
Heel nieuw in dit jaar: AutoScout24 gaat met CAROLINA de grens over en
vraagt voor het eerst ook de internetgebruikers in andere Europese landen om
de populairste voertuigen van hun land te kiezen. Zo kiezen bijvoorbeeld
gebruikers in Italië, Spanje, Frankrijk, Nederland, België, Oostenrijk en
Zwitserland hun favorieten.
Houden Italianen werkelijk van Fiat en Ferrari? Rijden de Fransen echt
het liefst in een Peugeot of Renault? En zijn de Duitsers daadwerkelijk
absoluut overtuigd van Audi, BMW of Mercedes? Om daarop een antwoord te
vinden, is er voor het eerst de speciale evaluatie van de naties. Hierbij
worden alleen de stemmen geteld die direct vanuit het desbetreffende land
worden afgegeven! AutoScout24 intensiveert daarmee opnieuw haar
internationale oriëntatie.
Onder http://www.internetautoaward.nl kunt u t/m 24 september in het
internet stemmen op de populairste auto`s. Uiteindelijk ontvangen de winnaars
van de afzonderlijke categorieën de begeerde CAROLINA, terwijl twee
internetgebruikers een auto winnen. AutoScout24 verloot namelijk onder alle
deelnemers een Audi TT Roadster 2.0 TFSI(i) ter waarde van 40.000 Euro en een
Volkswagen Golf 1m4 TSI(i) ter waarde van 23.000,- Euro.
De Internet Auto Award heeft zijn positie als grootste
internetpublieksprijs van de automobielbranche in Europa kunnen verstevigen -
meer dan een half miljoen afgegeven stemmen verleden jaar spreken een
duidelijke taal. Er wordt gestemd in de categorieën 'Kleine wagens',
'Compacte klasse', 'Middenklasse', 'Hogere middenklasse', 'Hoge & luxe
klasse', 'Vans & compacte klasse', 'SUV's & terreinwagens', 'Cabrioletten' en
'Sportwagens & coupés'. Gekozen wordt steeds uit maximaal 20 verschillende
voertuigen.
Benoeming volgens uniforme regels
De basis die geldt voor de voertuigen die benoemd werden voor de Internet
Auto Award 2007, werd bepaald aan de hand van verschillende statistieken en
criteria met inachtneming van waarderingssleutels. Criteria waren
bijvoorbeeld de classificatie van de op de AutoScout24-landenpagina's meest
gezochte nieuwe auto's en jonge occasions, maar ook de klikfrequentie van de
gelezen artikelen in het AuotScout24-magazine en de wekelijkse
AutoScout24-newsletter. Deze en andere criteria werden in een complexe
procedure met elkaar vergeleken en beoordeeld, waarna de resultaten binnen
het kader van een bijzondere vergadering van de AutoScout24-redactie en het
productmanagement werden besproken voordat de voertuigen uiteindelijk
genomineerd werden.
CAROLINA als Award
Alle winnaars ontvangen de begeerde CAROLINA-onderscheiding, een
buitengewone trofee die speciaal voor de gerenommeerde publieksprijs werd
ontworpen. CAROLINA is vandaag het boegbeeld van de grootste Europese
internetpublieksprijs van de automobielbranche. Naast de vormgeving staat ook
de naam in directe relatie tot de auto: "CAROLINA" is een woordcreatie uit de
begrippen "Car" en "Online".
De uitreiking van de Internet Auto Award vindt op 18.10.2007 plaats
binnen het kader van een feestelijk evenement in München.
(i) Audi TT Roadster 2.0 TFSI: brandstofverbruik in l/100 km: bebouwde
kom 10,8; buiten de bebouwde kom 6,1; gecombineerd 7,8; CO2-emissie in
g/km: gecombineerd 186; Volkswagen Golf 1.4 TSI: brandstofverbruik in l/100
km: bebouwde kom 8,2; buiten de bebouwde kom 5,2; gecombineerd 6,3;
CO2-emissie in g/km: gecombineerd 149
Voor meer informatie over de deelname verwijzen wij naar
http://www.internetautoaward.nl
Over AutoScout24
AutoScout24 is Europa's grootste autoportaal in het internet en biedt de
maandelijks meer dan 4,2 miljoen gebruikers (ACTA 2006) ongeveer 1,6 miljoen
autoadvertenties op vijf verschillende marktpleinen: nieuwe auto's en
occasions, kleine vrachtwagens, motorrijwielen, onderdelen & accessoires. In
heel Europa maken meer dan 30.000 dealers gebruik van AutoScout24 om
onderling auto's te kopen en te verkopen en ook voor de verkoop aan
particuliere kopers.
De aanbiedingen van AutoScout24, een onderneming die behoort tot de
Scout24-groep, worden maandelijks geschakeld door ongeveer zes miljoen
mensen. Scout24 maakt het voor haar klanten gemakkelijker om producten,
diensten en contacten te vinden of aan te bieden en bespaart zo veel tijd en
geld. Naast AutoScout24 behoren ElectronicScout24, FinanceScout24,
FriendScout24, ImmobilienScout24, JobScout24 en TravelScout24 tot de
Scout24-groep. Scout24 is een onderdeel van het Duitse Telekom-concern.
Contact:
Enrico Beltz
Hoofd van PR
AutoScout24 GmbH
Rosenheimer Str. 143 b
D-81671 München
Tel.: +49-(0)89-450-990-832
e-mail: ebeltz@autoscout24.com
Contact: Enrico Beltz, Hoofd van PR, AutoScout24 GmbH, Rosenheimer Str. 143 b, D-81671 München, Tel.: +49-(0)89-450-990-832, e-mail: ebeltz@autoscout24.com