Interactive Intelligence blijft groeien
Inkomsten stijgen met veertig procent
AMSTERDAM, 20070802 -- Interactive Intelligence, leverancier van zakelijke communicatiesoftware en IP-telefoniesystemen, rapporteert een recordomzet van 27 miljoen dollar in het tweede kwartaal van 2007. Ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2006 is dit een stijging van veertig procent. De productomzet bedroeg 14,4 miljoen dollar, een toename van 51 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal vorig jaar. Het bedrijf behaalde een netto inkomen van 2,3 miljoen dollar in het tweede kwartaal, tegenover een netto inkomen van 1 miljoen dollar in het tweede kwartaal van 2006.
"We zijn zeer tevreden met deze omzetstijging en toenemende winstgevendheid van onze producten", aldus Don Brown, CEO Interactive Intelligence. "Ons succes gedurende dit afgelopen kwartaal is mede te danken aan een groot aantal nieuwe klanten in de contactcentermarkt. Drie daarvan hebben voor meer dan 1 miljoen dollar bijgedragen aan onze omzet. Dit onderstreept onze steeds sterker wordende positie in de markt. In aanvulling daarop brengen we in het najaar een nieuwe release van CIC (Customer Interaction Center) uit. Deze nieuwe versie van onze op IP-gebaseerde communicatieoplossing biedt grotere organisaties nog meer voordeel op het gebied van beveiliging, schaalbaarheid en de eenvoud van toepassing."
Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Inc. (Nasdaq: ININ) levert zeer innovatieve software en services voor contactcenters en zakelijke IP-telefonie, onder andere op het gebied van contactcenter automatisering, customer self service en unified messaging. Interactive Intelligence is opgericht in 1994, heeft wereldwijd meer dan 500 werknemers, 5 regionale hoofdkantoren en een groot aantal verkoopkantoren in Noord Amerika, Europa en Azie/Oceanië. Het Benelux hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Wereldwijd zijn meer dan 2500 organisaties klant van Interactive Intelligence, waarvan ruim 400 in EMEA. www.inin.com.
Interactive Intelligence