Hoge verwachtingen online dienst iWize
BUURMALSEN, 20070802 -- Na de introductie van de debiteurenbeheermodule in juni wordt deze maand de incassomodule van iWize geïntroduceerd. De verwachtingen zijn echter al geruime tijd hooggespannen. De directie van de jonge organisatie bestaat uit Wim van de Brug, Embla Bouma en Ruud Bakens. Een gedreven drietal, allen specialist op een eigen gebied, verenigd in de gedachte dat credit management organisaties succesvoller kunnen zijn als zij gebruik maken van hedendaagse technologische ontwikkelingen. De kennis en ervaring van de ondernemers, het opgebouwde netwerk in de branche en hun expertise op automatiseringsgebied en Business Services als toegevoegde waarde lijkt een succesformule.
Verlost van rompslomp
"Wij willen allereerst de rompslomp van softwarepakketten uit handen van onze klanten nemen. Softwarelicenties geïnstalleerd op een werkplek zijn niet meer van deze tijd." aldus Algemeen Directeur Wim van de Brug. Door kennis van de markt te combineren met de laatste technologische mogelijkheden is er een revolutionaire dienst ontwikkeld. "We hebben een internettoepassing ontwikkeld die via een browser als dienst beschikbaar wordt gesteld. Zo verlossen we onze klanten van hoge kostenposten zoals hardware, onderhoud, netwerkbeheer en softwarelicenties. Bovendien is de software niet langer gebonden aan een werkplek, waardoor bijvoorbeeld thuiswerken standaard tot de mogelijkheden behoort."
Betalen voor gebruik en niet voor software
Het zogenaamde Pay-per-Use principe dat iWize hanteert zal credit management organisaties aangenaam verrassen. Er worden geen licentie- of onderhoudskosten in rekening gebracht. Per handeling, bijvoorbeeld de productie van een aanmaning of exploot, wordt een aantal eurocent berekend. Geen vaste kosten, maar slechts betalen voor wat wordt verbruikt. In rustige maanden wordt het resultaat dus niet ongunstig beïnvloed, terwijl er geen beperking op de capaciteit geldt.
Voordelen van online
Een groot voordeel van een online dossieradministratie is dat er eenvoudig portalen, ofwel webpagina's, kunnen worden ingericht voor alle betrokken partijen in de keten, van opdrachtgever tot debiteur. Deze portalen kunnen worden voorzien van alle denkbare (interactieve) functies zoals het bekijken van de status van een dossier, het opvragen van managementinformatie tot het invoeren van een betaalregeling met hieraan gekoppelde online betaalmogelijkheden.
Bewezen succes
Software as a Service (SAAS), waarbij u software via het internet benadert en betaalt voor het gebruik, is een ontwikkeling die zich al eerder heeft bewezen binnen bijvoorbeeld de accountancy sector. Zo blijkt online boekhouden een enorm succes. De verklaring hiervoor is onder andere te vinden bij de toenemende eisen van opdrachtgevers. Een up-to-date beeld van de financiële gegevens bij een accountant is geen luxe maar een vereiste. Kantoren die daar niet in mee gaan verliezen het van hun concurrenten. Deze trend is ook waarneembaar binnen de credit management markt en zal de toekomst van de markt verder beïnvloeden.
Pas het begin
iWize verwacht dat de eerste credit management organisaties de komende maanden de stap naar online zullen maken. De module voor het ambtelijke traject wordt later dit jaar opgeleverd. Uiteindelijk is de verwachting dat de voordelen van online en Pay-per-Use ervoor zorgen dat het merendeel van de credit management organisaties de overstap maken.
Ingezonden persbericht