Den Haag, 02-08-2007
Tilburger valt in de prijzen tijdens onthulling nieuwe telefooncel
Paul Ides uit Tilburg heeft op 2 augustus een waardecheque van 500
Euro in ontvangst genomen in de Primafoonwinkel in Breda. Paul Ides
had naar aanleiding van de lancering van een nieuwe klant- en
onderhoudsvriendelijke telefooncel meegedaan aan de prijsvraag die KPN
hiervoor had uitgeschreven. De vraag luidde: Wat maakt de nieuwe
telefooncel anders? En het juiste antwoord was: Doordat er geen deuren
meer in de cel zitten, wordt de toegankelijkheid voor minder validen
vergroot.
KPN heeft met deze actie beoogd om de consument bewust te maken van
het feit dat de nieuwe telefooncel klantvriendelijker is dan de
bestaande driekante cellen. De nieuwe telefooncel is vierkant van vorm
en aan één zijde voorzien van een verlicht reclamepaneel. Ook het
gevoel van veiligheid zal toenemen, door de goede verlichting en de
plaatsing van de telefoon in de hoek van de cel. Hierdoor is de
directe omgeving van de telefooncel tijdens het bellen beter
zichtbaar. Naast bellen biedt de nieuwe telefooncel een sms-service én
de mogelijkheid tot betalen met telefoonkaart, chipknip en vaak ook
muntgeld.
De nieuwe telefooncel maakt het voor KPN mogelijk ook in de toekomst
de openbare telefoniefunctie op straat aan te bieden. De
handelsreclame zorgt voor extra inkomsten. Daarnaast zorgt de cel voor
een moderne uitstraling in het straatbeeld. KPN is voornemens binnen
12 maanden 1.000 van de huidige 4.400 cellen te vervangen.
KPN NV