KPN NV

Den Haag, 02-08-2007

Tilburger valt in de prijzen tijdens onthulling nieuwe telefooncel Paul Ides uit Tilburg heeft op 2 augustus een waardecheque van 500 Euro in ontvangst genomen in de Primafoonwinkel in Breda. Paul Ides had naar aanleiding van de lancering van een nieuwe klant- en onderhoudsvriendelijke telefooncel meegedaan aan de prijsvraag die KPN hiervoor had uitgeschreven. De vraag luidde: Wat maakt de nieuwe telefooncel anders? En het juiste antwoord was: Doordat er geen deuren meer in de cel zitten, wordt de toegankelijkheid voor minder validen vergroot.

KPN heeft met deze actie beoogd om de consument bewust te maken van het feit dat de nieuwe telefooncel klantvriendelijker is dan de bestaande driekante cellen. De nieuwe telefooncel is vierkant van vorm en aan één zijde voorzien van een verlicht reclamepaneel. Ook het gevoel van veiligheid zal toenemen, door de goede verlichting en de plaatsing van de telefoon in de hoek van de cel. Hierdoor is de directe omgeving van de telefooncel tijdens het bellen beter zichtbaar. Naast bellen biedt de nieuwe telefooncel een sms-service én de mogelijkheid tot betalen met telefoonkaart, chipknip en vaak ook muntgeld.

De nieuwe telefooncel maakt het voor KPN mogelijk ook in de toekomst de openbare telefoniefunctie op straat aan te bieden. De handelsreclame zorgt voor extra inkomsten. Daarnaast zorgt de cel voor een moderne uitstraling in het straatbeeld. KPN is voornemens binnen 12 maanden 1.000 van de huidige 4.400 cellen te vervangen.