Online contactcenter-diensten medicijn tegen grootste ergernissen telefonische klantenservice
CosmoCom en Mtel maken werk van Contact Center On Demand in Nederland
Naarden, 31 juli 2007. CosmoCom Nederland biedt samen met service provider Mtel callcenterdiensten online aan. Mtel heeft hiervoor de online contactcenter-dienst Whizper gelanceerd. Whizper is gebaseerd op de All-IP software van CosmoCom. Contactcenters kunnen hierdoor zonder investering vooraf geavanceerde contactcenter-functionaliteit afnemen op basis van een abonnement. Je betaalt alleen voor wat je nodig hebt. Deze functionaliteit is niet beperkt tot agenten in het callcenter. Slimme routering kan klanten niet alleen direct doorverbinden naar de medewerker die de vorige keer is gesproken, maar ook naar medewerkers buiten het call center, zoals sales managers of technische experts. Zo wordt het callcenter uitbreid tot het hele bedrijf. Klanten kunnen op deze manier sneller geholpen worden. Bedrijven (van klein tot groot) kunnen hiermee in één klap twee van de grootste ergernissen over telefonisch klantcontact onder consumenten voorkomen: lange wachttijden en het uitblijven van een goed antwoord op de gestelde vraag.
In Whizper komen alle media naadloos samen, zowel inbound als outbound. Agenten kunnen klanten bedienen via telefoon, e-mail, en chat. Vooral de mogelijkheden om klanten op het internet te helpen zoals co-browsing en pro-active chat (mag ik u helpen...) maken van Whizper een onmisbare tool voor bedrijven met een multimediale strategie. Mtel is de eerste service provider in Nederland die haar eigen contactcenter-oplossing op basis van de ip-contactcenter software van CosmoCom heeft gelanceerd. Mtel is ruim 20 jaar specialist op het gebied van telefonische bereikbaarheid en selfservice-oplossingen. Jaarlijks handelt Mtel ruim 60 miljoen klantcontacten af voor honderden organisaties in alle sectoren. 15% van al het inbound callcenterverkeer loopt via de platformen van Mtel.
Leon Schuurmans, commercieel directeur bij Mtel: "Ik voorspel dat contactcenters op termijn allemaal IP-based en multimediaal worden en wij nemen hierin, samen met CosmoCom, graag het voortouw. Begin augustus gaan wij live met de eerste pilot klanten. De belangstelling voor Whizper overtreft onze stoutste verwachtingen. Van relatief kleine contactcenters die nu eindelijk toegang krijgen tot state-of-the-art technologie tot grote contactcenters die op zoek zijn naar een locatieonafhankelijke all-in-one oplossing."
CosmoCom is met klanten als BT, France Telecom en Deutsche Telekom wereldwijd marktleider met haar contactcenter on demand oplossing CosmoCall Universe. Dit multi-tenant platform werd met vooruitziende blik in 1996 reeds ontwikkeld op basis van IP-technologie. Wiebe Vink, Regional Director Noord-Europa bij CosmoCom: "Nederland loopt een flink stuk achter wat betreft de adoptie van contact center on demand. Niet alleen als je het vergelijkt met een land als Noorwegen maar ook met andere Europese landen als Frankrijk en Duitsland. Vanuit de markt bereiken ons nu echter duidelijke signalen dat de tijd rijp is. Vooraanstaande analisten voorspellen dat in de komende 3 jaar 20 % van alle call center posities via hosted callcenter-oplossingen ingevuld zal zijn. En dat is ook logisch, want online contactcenter-oplossingen bieden bedrijven nu eenmaal veel voordelen, zoals flexibiliteit en een lage investeringsdrempel. Mtel geeft daarin met Whizper het goede voorbeeld."
Over Mtel
Mtel handelt jaarlijks ruim 60 miljoen klantcontacten af voor honderden organisaties in alle sectoren. Ongetwijfeld heeft ook u, zonder het te weten, al eens contact gehad via Mtel. Al ruim 20 jaar is Mtel specialist op het gebied van telefonische bereikbaarheid en selfservice-oplossingen. Mtel diensten onderscheiden zich doordat gekeken wordt naar uw wens, met gevoel voor wat uw klant als de beste oplossing ervaart.
Ons uitgebreide portfolio omvat contactcenter-, IVR-, selfservice-, SMS- en spraakherkenning-diensten die eenvoudig gekoppeld kunnen worden aan uw bestaande telefonie-omgeving. Wij geven u het online gereedschap om inzicht te krijgen in het belgedrag van uw klanten en in te spelen op de actualiteit. Via internet en onze telefoontool kunt u zelfstandig en zonder kosten of doorlooptijd eenvoudig wijzigingen doorvoeren in uw applicatie. Bijvoorbeeld in geval van calamiteiten of voor het communiceren van speciale aanbiedingen.
Mtel bereikbaarheidoplossingen vormen een belangrijke schakel in de kostenbeheersing van uw klantcontact door het belverkeer te stroomlijnen en uw agents te ontlasten. Mtel levert diensten volgens het zogenaamde ASP model. Dit betekent dat u niet hoeft te investeren in hardware. Ook hoeft u niet nu al te beslissen wat u over de komende 5 jaar nodig denkt te hebben. Bij Mtel kunt u starten met de functionaliteit die u vandaag nodig heeft. Vervolgens groeien wij met u mee.
Met advies van onze professionele Sales Consultants en de ondersteuning van ons Customer Service team leveren wij u hoogwaardige oplossingen die gewaarborgd zijn door onze SLA.
Als er contact gelegd moet worden, zonder hoge investeringen, dan is het tijd voor Mtel.
Voor meer informatie kunt u terecht op
Over CosmoCom
CosmoCom, wereldwijd marktleider in Unified Customer Communications, vernieuwt de manier waarop ondernemingen informatie uitwisselen met hun klanten. Dit beperkt zich niet tot de medewerkers van het call center, maar geldt voor alle werknemers die klanten van informatie voorzien. De technologie van CosmoCom verbetert de klantenservice en verhoogt de omzet, terwijl kosten gespaard worden omdat er vele onafhankelijke virtuele contact centers op één all-IP-platform ondersteund worden. Dit platform is eveneens gemakkelijk met andere VoIP-netwerkcomponenten en bestaande IT-omgeving te integreren. Bedrijven kunnen op twee manieren van deze technologie profiteren: ze kunnen haar zelf inzetten óf samenwerken met een leverancier van netwerkservices die het op een ongedeeld (dedicated) of gedeeld platform host. CosmoCom is onder vooraanstaande telefoonmaatschappijen de meestgekozen leverancier van gehoste contact center-platforms. Het multi-tenant platform, CosmoCall Universe, is een CCOD-systeem (Contact Center On-Demand) dat ontworpen is om alle communicatiekanalen en de belangrijkste functies van contact centers te verenigen. Onder de klanten van CosmoCom bevinden zich providers zoals BT, Deutsche Telekom, France Telecom en Telefonica, maar ook veel ondernemingen in de Fortune-klasse zijn klant van CosmoCom. Voor meer informatie kunt u terecht op
Ingezonden persbericht