Ingezonden persbericht
Media alert
31 juli 2007
Offertes verdienen meer aandacht: vijf tips
~ Onnauwkeurigheden brengen relatie met potentiële klanten in gevaar
Binnen organisaties krijgen uitgaande offertes vaak niet de aandacht die ze verdienen. Dit correspondentiemiddel wordt haastig afgewerkt en uitgestuurd na alle voorbereidingen, besprekingen en presentaties. Offertes zijn echter een belangrijk onderdeel in de communicatie richting klanten en vormen de basis voor een eventuele samenwerking.
Volgens High Concept, ontwikkelaar van SmartDocuments, hechten verkoopafdelingen te weinig waarde aan administratieve taken als deze. Het opstellen van offertes wordt gezien als bijzaak in het verkoopproces en daardoor wordt er minder tijd besteed aan dit correspondentiemiddel dan wenselijk is.
Onnauwkeurigheden in offertes betekenen echter een groot risico als het gaat om het werven van potentiële klanten. High Concept heeft enkele aandachtspunten geïdentificeerd waar verkoopmedewerkers rekening mee moeten houden wanneer zij offertes opstellen:
* Claim improductieve "sales uren" voor administratieve taken. Kies er bijvoorbeeld voor om je offertes in de vroege ochtend te maken.
* Plan voldoende tijd in voor de goede uitwerking van een offerte. Het opstellen van offertes is geen actie tussendoor, maar verdient volledige aandacht.
* Spreek de taal van de klant. Herkenbaarheid is voor klanten belangrijk, gebruik bijvoorbeeld zijn eigen woorden.
* Laat handmatig samengestelde offertes nakijken door andere betrokkenen in het verkoopproces en vraag altijd om een reactie.
* Ben je bewust van de gevolgen van onjuistheden in offertes. Investeer tijd en aandacht in het voorkomen van fouten.
"Een offerte komt vaak in handen van belangrijke beslissers. Deze documenten dienen dus foutloos te zijn", zegt Marco Drost, algemeen directeur van High Concept. "Potentiële klanten investeren tijd in de mogelijke samenwerking en verwachten dezelfde betrokkenheid van de verkopende partij. Onnauwkeurigheden kunnen dodelijk zijn voor de onderlinge relatie."
(296 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over High Concept
High Concept is in 1994 opgericht. High Concept is leverancier van SmartDocuments, een slimme en eenvoudige oplossing voor het maken en beheren van sjablonen en het creëren van bedrijfsdocumenten, die in eigen beheer is ontwikkeld. SmartDocuments kent een zeer lage leercurve en biedt de unieke mogelijkheid om documenten aan te maken en te beheren zonder te programmeren. High Concept is met SmartDocuments marktleider in Nederland en biedt naast de feitelijke softwaretoepassingen een compleet dienstenpakket; consultancy, support en op maat gemaakte cursussen.
Voor verdere persinformatie, fotomateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Vera Kops van LEWIS - Global Public Relations:
Tel: 040-235 46 00 Fax: 040-235 46 01
E-mail: verak@lewispr.com www.lewispr.com
Voor meer informatie over High Concept kunt u contact opnemen met Karen Wessels, High Concept:
Tel: 0570-672464
E-mail: kwessels@highconcept.nl www.highconcept.nl
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com
PRWEEK - International Consultancy of the Year finalist, 2006
PRWEEK - Top ten all-sector agency, 2005 & number one in UK technology PR
league, 2003, 2004, 2005
CNET Networks, UK Technology PR Campaign of the Year winner, 2006
Chartered Institute of Public Relations (CIPR) Excellence finalists, 2006
Best Companies - Michelin-rated one star accreditation, 2006
The Holmes Report - Top Ten international consultancies, 2005 & European
SABRE awards finalists, 2006
-------------------------------
LEWIS Communications BV - KvK 14066694 - Hoevenweg 29 - 5652 AW - Eindhoven