Verizon Business introduceert nieuwe tool voor het verbeteren samenwerking en prestatie binnen organisaties
31/07/2007 06:04
BASKING RIDGE, New Jersey, July 31 /PRNewswire/ --
- Unieke Collaboration Calculator maakt de cultuur van het groepswerk en
de toepassing van technologie meetbaar
Organisaties zijn voor het eerst in staat om te meten hoe goed hun
personeel samenwerkt en na te gaan op welke manier de samenwerking kan worden
verbeterd, dankzij de Collaboration Calculator van Verizon Business.
Deze webgebaseerde tool, ontwikkeld door Frost & Sullivan in opdracht van
Verizon Business, is bedoeld om grote ondernemingen en overheidsinstellingen
in staat te stellen om op snelle en eenvoudige wijze de effectiviteit van
bestaande samenwerkingsverbanden te meten en mogelijke volgende stappen te
identificeren om het teamwork te verbeteren. Hierdoor kunnen organisaties de
algemene bedrijfsdoelstellingen bevorderen en de prestaties verbeteren.
"In de uiterst concurrerende internationale markt van vandaag kan
effectieve samenwerking voor strategisch concurrentievoordeel zorgen," aldus
Nancy Gofus, senior vice-president en chief marketing officer bij Verizon
Business. "Ons 'Meetings Around the World'-onderzoek van vorig jaar toonde
een direct verband aan tussen samenwerking en de prestaties van een bedrijf.
Dit jaar stellen we de methodiek van dit onderzoek rechtstreeks beschikbaar
aan onze klanten. Deze zal hen helpen om te bepalen wat de beste toepassing
van samenwerkingstechnologieën is om hun concurrentievoordeel te verbeteren."
Het meten van de impact op samenwerking en bedrijfsprestaties
Samenwerking levert een belangrijke bijdrage aan de bedrijfsprestaties,
zo blijkt uit het onderzoek "Meetings Around the World: The Impact of
Collaboration on Business Performance" dat in 2006 werd uitgevoerd door Frost
& Sullivan in opdracht van Verizon Business en Microsoft. Dit onderzoek
definieert samenwerking als de interactie tussen de bedrijfscultuur en
technologie zoals audio- en webconferencing, e-mail en instant messaging. Het
onderzoek wees onder meer uit dat professionals overal ter wereld hun
samenwerkingsverbanden als uiterst productief bestempelen en van mening zijn
dat samenwerking op basis van communicatietechnologie concurrentievoordelen
kan opleveren. De volledige details van het onderzoek zijn beschikbaar via
http://newscenter.verizon.com/kit/collaboration/.
De Collaboration Calculator zet de methodiek van het Meetings Around the
World-onderzoek in om organisaties de mogelijkheid te bieden om rechtstreeks
het effect van hun samenwerkingsinitiatieven te meten en deze af te zetten
tegen de Global Collaboration Index van het onderzoek.
Net als het Meetings Around the World-onderzoek, gaat de Collaboration
Calculator in op verschillende aspecten van bedrijfs- en
overheidsorganisaties, zoals de markt, het aantal medewerkers, de
samenwerkingscultuur binnen de organisatie, de organisatiestructuur en het
gebruik van samenwerkingstechnologieën zoals instant messaging, audio
conferencing, video conferencing, web conferencing en toepassingen voor het
inplannen van vergaderingen. Het totaal van deze factoren levert een
Collaboration Index-score op, die door de Collaboration Calculator wordt
vergeleken met de totale indexscore van het Meetings Around the World
-onderzoek en waar mogelijk wordt afgezet tegen de score van bedrijven in
dezelfde regio, branche of organisaties met dezelfde omvang.
Deelnemers worden de score Bovengemiddeld, Gemiddeld of Ondergemiddeld
toegekend. De Collaboration Calculator is tevens in staat om lacunes in het
gebruik van technologie bloot te leggen, zodat organisaties gericht naar
manieren kunnen zoeken om verbeteringen te realiseren.
"De Collaboration Calculator brengt de Collaboration Index tot leven. Het
Meetings Around the World-onderzoek neemt conferencing- en
samenwerkingstechnologieën onder de loep," aldus Brian Cotton, vice-president
van Frost & Sullivan. "Dit is een goed voorbeeld van een praktische
toepassing van ons onderzoek en de manier waarop organisaties de bevindingen
daarvan kunnen inzetten ter ondersteuning van hun activiteiten."
Klantreactie
Tijdens een aanvankelijke implementatie van de Collaboration Calculator
kwam Siemens Medical Solutions USA, Inc, een klant van Verizon Business, uit
de bus als een bovengemiddelde samenwerker.
Siemens Medical Solutions zet samenwerkingstechnologieën zoals Verizon
Audio en Net Conferencing in om met haar wereldwijde personeels- en
klantenbestand te communiceren.
"Als medewerkers zich een aantal maal per jaar naar verschillende
locaties ter wereld moeten begeven, kunnen de reiskosten behoorlijk oplopen,"
aldus Nanci Wozniak, directrice Clinical Education Services bij Siemens
Medical Solutions. "Wij zetten conferencing in als een kostenefficiënte en
productieve methode om de voortgang van projecten te bespoedigen en om
training op afstand te bieden."
Naast het trainen van personeel voor de installatie van softwareupgrades
en het aanbrengen van technische wijzigingen, zocht Siemens Medical Solutions
naar een manier om haar klanten op snelle, efficiënte en voordelige wijze te
informeren over upgrades en wijzigingen. Het gebruik van audio- en
netconferencing sloot perfect bij deze behoefte aan.
Met een omvangrijk wereldwijd netwerk is Verizon Business een
toonaangevende leverancier van conferencing- en collaboration services. Het
bedrijf stelt organisaties in staat om op een vertrouwde en effectieve wijze
samen te werken, op vrijwel elk tijdstip en vanaf vrijwel elke locatie, en
daarnaast de reactietijd en productiviteit te verbeteren - zonder reiskosten.
Verizon Business beschikt over een breed aanbod aan audio-, video- en
webconferencing-producten, op IP gebaseerde diensten en een reeks van de
meest geavanceerde vergadertools, zoals bijvoorbeeld Telepresence. Met meer
dan 30 jaar ervaring in het leveren van conferencing-diensten verzorgt
Verizon Business momenteel miljoenen virtuele vergaderingen per maand.
Over Verizon Business
Verizon Business, een onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is
een toonaangevende leverancier van geavanceerde ICT-oplossingen aan grote
ondernemingen en overheidsinstellingen wereldwijd. In combinatie met een
ongeëvenaard wereldwijd netwerkbereik, geavanceerde technologie en
professionele dienstverlening levert Verizon Business innovatieve en naadloze
zakelijke oplossingen aan klanten overal ter wereld. Raadpleeg voor meer
informatie. Raadpleeg voor meer informatie www.verizonbusiness.com.
Het ONLINE NEWS CENTER VAN VERIZON: Verizon persberichten, speeches en
biografieën van bestuursleden, mediacontacten, video en beelden van hoge
kwaliteit, en overige informatie zijn beschikbaar op Verizon's News Center op
het Internet op www.verizon.com/news. Op het News Center kunt u zich
inschrijven voor automatische ontvangst van persberichten via e-mail.
Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst
verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht.
Web site: http://www.verizonbusiness.com
http://newscenter.verizon.com/kit/collaboration
Stefanie Scott, +1-512-495-6730, stefanie.scott@verizon.com