Verizon Business introduceert nieuwe tool voor het verbeteren samenwerking en prestatie binnen organisaties

31/07/2007 06:04

BASKING RIDGE, New Jersey, July 31 /PRNewswire/ --
- Unieke Collaboration Calculator maakt de cultuur van het groepswerk en de toepassing van technologie meetbaar

Organisaties zijn voor het eerst in staat om te meten hoe goed hun personeel samenwerkt en na te gaan op welke manier de samenwerking kan worden verbeterd, dankzij de Collaboration Calculator van Verizon Business.

Deze webgebaseerde tool, ontwikkeld door Frost & Sullivan in opdracht van Verizon Business, is bedoeld om grote ondernemingen en overheidsinstellingen in staat te stellen om op snelle en eenvoudige wijze de effectiviteit van bestaande samenwerkingsverbanden te meten en mogelijke volgende stappen te identificeren om het teamwork te verbeteren. Hierdoor kunnen organisaties de algemene bedrijfsdoelstellingen bevorderen en de prestaties verbeteren.

"In de uiterst concurrerende internationale markt van vandaag kan effectieve samenwerking voor strategisch concurrentievoordeel zorgen," aldus Nancy Gofus, senior vice-president en chief marketing officer bij Verizon Business. "Ons 'Meetings Around the World'-onderzoek van vorig jaar toonde een direct verband aan tussen samenwerking en de prestaties van een bedrijf. Dit jaar stellen we de methodiek van dit onderzoek rechtstreeks beschikbaar aan onze klanten. Deze zal hen helpen om te bepalen wat de beste toepassing van samenwerkingstechnologieën is om hun concurrentievoordeel te verbeteren."

Het meten van de impact op samenwerking en bedrijfsprestaties Samenwerking levert een belangrijke bijdrage aan de bedrijfsprestaties, zo blijkt uit het onderzoek "Meetings Around the World: The Impact of Collaboration on Business Performance" dat in 2006 werd uitgevoerd door Frost & Sullivan in opdracht van Verizon Business en Microsoft. Dit onderzoek definieert samenwerking als de interactie tussen de bedrijfscultuur en technologie zoals audio- en webconferencing, e-mail en instant messaging. Het onderzoek wees onder meer uit dat professionals overal ter wereld hun samenwerkingsverbanden als uiterst productief bestempelen en van mening zijn dat samenwerking op basis van communicatietechnologie concurrentievoordelen kan opleveren. De volledige details van het onderzoek zijn beschikbaar via http://newscenter.verizon.com/kit/collaboration/.

De Collaboration Calculator zet de methodiek van het Meetings Around the World-onderzoek in om organisaties de mogelijkheid te bieden om rechtstreeks het effect van hun samenwerkingsinitiatieven te meten en deze af te zetten tegen de Global Collaboration Index van het onderzoek.

Net als het Meetings Around the World-onderzoek, gaat de Collaboration Calculator in op verschillende aspecten van bedrijfs- en
overheidsorganisaties, zoals de markt, het aantal medewerkers, de samenwerkingscultuur binnen de organisatie, de organisatiestructuur en het gebruik van samenwerkingstechnologieën zoals instant messaging, audio conferencing, video conferencing, web conferencing en toepassingen voor het inplannen van vergaderingen. Het totaal van deze factoren levert een Collaboration Index-score op, die door de Collaboration Calculator wordt vergeleken met de totale indexscore van het Meetings Around the World -onderzoek en waar mogelijk wordt afgezet tegen de score van bedrijven in dezelfde regio, branche of organisaties met dezelfde omvang.

Deelnemers worden de score Bovengemiddeld, Gemiddeld of Ondergemiddeld toegekend. De Collaboration Calculator is tevens in staat om lacunes in het gebruik van technologie bloot te leggen, zodat organisaties gericht naar manieren kunnen zoeken om verbeteringen te realiseren.

"De Collaboration Calculator brengt de Collaboration Index tot leven. Het Meetings Around the World-onderzoek neemt conferencing- en
samenwerkingstechnologieën onder de loep," aldus Brian Cotton, vice-president van Frost & Sullivan. "Dit is een goed voorbeeld van een praktische toepassing van ons onderzoek en de manier waarop organisaties de bevindingen daarvan kunnen inzetten ter ondersteuning van hun activiteiten."

Klantreactie
Tijdens een aanvankelijke implementatie van de Collaboration Calculator kwam Siemens Medical Solutions USA, Inc, een klant van Verizon Business, uit de bus als een bovengemiddelde samenwerker.

Siemens Medical Solutions zet samenwerkingstechnologieën zoals Verizon Audio en Net Conferencing in om met haar wereldwijde personeels- en klantenbestand te communiceren.

"Als medewerkers zich een aantal maal per jaar naar verschillende locaties ter wereld moeten begeven, kunnen de reiskosten behoorlijk oplopen," aldus Nanci Wozniak, directrice Clinical Education Services bij Siemens Medical Solutions. "Wij zetten conferencing in als een kostenefficiënte en productieve methode om de voortgang van projecten te bespoedigen en om training op afstand te bieden."

Naast het trainen van personeel voor de installatie van softwareupgrades en het aanbrengen van technische wijzigingen, zocht Siemens Medical Solutions naar een manier om haar klanten op snelle, efficiënte en voordelige wijze te informeren over upgrades en wijzigingen. Het gebruik van audio- en netconferencing sloot perfect bij deze behoefte aan.

Met een omvangrijk wereldwijd netwerk is Verizon Business een toonaangevende leverancier van conferencing- en collaboration services. Het bedrijf stelt organisaties in staat om op een vertrouwde en effectieve wijze samen te werken, op vrijwel elk tijdstip en vanaf vrijwel elke locatie, en daarnaast de reactietijd en productiviteit te verbeteren - zonder reiskosten. Verizon Business beschikt over een breed aanbod aan audio-, video- en webconferencing-producten, op IP gebaseerde diensten en een reeks van de meest geavanceerde vergadertools, zoals bijvoorbeeld Telepresence. Met meer dan 30 jaar ervaring in het leveren van conferencing-diensten verzorgt Verizon Business momenteel miljoenen virtuele vergaderingen per maand.

Over Verizon Business
Verizon Business, een onderdeel van Verizon Communications (NYSE: VZ), is een toonaangevende leverancier van geavanceerde ICT-oplossingen aan grote ondernemingen en overheidsinstellingen wereldwijd. In combinatie met een ongeëvenaard wereldwijd netwerkbereik, geavanceerde technologie en professionele dienstverlening levert Verizon Business innovatieve en naadloze zakelijke oplossingen aan klanten overal ter wereld. Raadpleeg voor meer informatie. Raadpleeg voor meer informatie www.verizonbusiness.com.

Het ONLINE NEWS CENTER VAN VERIZON: Verizon persberichten, speeches en biografieën van bestuursleden, mediacontacten, video en beelden van hoge kwaliteit, en overige informatie zijn beschikbaar op Verizon's News Center op het Internet op www.verizon.com/news. Op het News Center kunt u zich inschrijven voor automatische ontvangst van persberichten via e-mail.

Dit betreft een niet-officiële vertaling. Voor de officiële tekst verwijzen wij graag naar ons originele Engelstalige bericht.

Web site: http://www.verizonbusiness.com
http://newscenter.verizon.com/kit/collaboration Stefanie Scott, +1-512-495-6730, stefanie.scott@verizon.com