Interactive Intelligence introduceert SIP Interaction Gateway


AMSTERDAM, 20070730 -- Interactive Intelligence, leverancier van zakelijke communicatiesoftware, introduceert haar eigen SIP Interaction Gateway op de Nederlandse markt. Hierdoor kunnen bedrijven maximaal profiteren van de voordelen van IP-gebaseerde communicatiesoftware. De SIP Interaction Gateway, welke dient voor het verbinden van traditionele netlijnen en VoIP-netwerken, wordt aangeboden in een versie met vier of acht poorten. Interactive Intelligence speelt hiermee in op de behoefte van organisaties aan flexibiliteit en schaalbaarheid: honderd tot meer dan duizend gebruikers.

De SIP Interaction Gateway wordt aangeboden bij de contactcenter automatiseringsoplossingen en enterprise IP-telefonie systemen van Interactive Intelligence. In combinatie met de Interaction Dialer levert de gateway uitgebreide gespreksanalyse mogelijkheden voor contactcenters met zeer intensief outbound telefoonverkeer. Voor het verder vergroten van de betrouwbaarheid en schaalbaarheid van de totale oplossing kan de gateway worden toegepast in een `one-to-many' of `many-to-one' serverconfiguratie voor load balancing en fault tolerance. De SIP Interaction Gateway ondersteunt zowel de E1/EuroISDN als E1/QSIG protocollen.

"Alhoewel veel aanbieders een gateway in het portfolio hebben, is gebruiksgemak en het kunnen bieden van uitgebreide gespreksanalyse in een VoIP-oplossing het belangrijkste onderscheid van de SIP Interaction Gateway", aldus Jeroen Buis, productmanager bij Interactive Intelligence. "De complexiteit van de meeste concurrerende gateways vormt een hoge drempel voor acceptatie in de markt. De SIP Interaction Gateway is een integraal onderdeel van ons unified communicatieplatform en kan eenvoudig met het telefonienetwerk worden verbonden en vervolgens gemakkelijk geconfigureerd worden via een gebruiksvriendelijke web interface."

De Interaction Gateway is per direct leverbaar via de meer dan 250 value added resellers, in Nederland is dat Newtel Essence.

Over Interactive Intelligence

Interactive Intelligence Inc. (Nasdaq: ININ) levert zeer innovatieve software en services voor contactcenters en zakelijke IP-telefonie, onder andere op het gebied van contactcenter automatisering, customer self service en unified messaging.
Interactive Intelligence is opgericht in 1994, heeft wereldwijd meer dan 500 werknemers, 5 regionale hoofdkantoren en een groot aantal verkoopkantoren in Noord Amerika, Europa en Azie/Oceanië. Het Benelux hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Wereldwijd zijn meer dan 2500 organisaties klant van Interactive Intelligence, waarvan ruim 400 in EMEA. www.inin.com.





Interactive Intelligence