Ingezonden persbericht


Extended Warranty Solution van ServiceBench vergroot winstgevendheid

Producenten profiteren van nieuwe omzetstromen en controle op klantervaring

Eindhoven, 30 juli 2007 - ServiceBench, Inc., leverancier van webgebaseerde servicemanagementapplicaties, introduceert de Extended Warranty Solution, een webgebaseerd aanbod voor producenten om serviceovereenkomsten op te stellen, aan te bieden en te beheren. De Extended Warranty Solution vereenvoudigt de ontwikkeling van extra omzetstromen uit de verkoop van aanvullende serviceovereenkomsten. Bovendien profiteren producenten van krachtige analysemogelijkheden voor inzicht in en controle over de klantervaring. Dit resulteert uiteindelijk in een betere service en effectievere bedrijfsvoering.

ServiceBench Extended Warranty is een webgebaseerde oplossing met modules die de verkoop en marketing van aanvullende servicebeheerovereenkomsten vereenvoudigen. De oplossing omvat verder tools voor de gestroomlijnde planning van reparaties binnen de garantievoorwaarden. Vanuit krachtige analysefunctionaliteit verzamelt de Extended Warranty oplossing waardevolle product- en servicedata die te gebruiken is om de klantervaring te optimaliseren. Bovendien biedt deze data de basis voor het identificeren van cross-selling- en up-selling-mogelijkheden.

"De toegenomen concurrentie en het continu veranderende koopgedrag zijn grote uitdagingen voor producenten. Zij zoeken dan ook naar nieuwe methodes om winstgevender klantrelaties op te bouwen en de klantloyaliteit te stimuleren", zegt Michael Dering, CEO van ServiceBench. "Onze Extended Warranty Solution vereenvoudigt het verkoop- en beheerproces van aanvullende serviceovereenkomsten, waardoor gebruikers een sterkere relatie opbouwen met hun klanten. Met de inzet van deze oplossing voegen ze een nieuw winstgevend onderdeel toe aan hun bedrijfsvoering. Extended Warranty vormt een aanvulling op onze oplossingen waarmee bedrijven hun klanten de best mogelijke service-ervaring kunnen bieden. Producenten kunnen nu servicecontracten direct aan hun klanten verkopen. Hiermee optimaliseren ze een zeer belangrijk onderdeel van de service supply chain en brengen ze hun dienstverlening naar een hoger plan."

# # #

Over ServiceBench
ServiceBench is leverancier van servicemanagementoplossingen die alle aftersalesdiensten met elkaar integreren. De oplossingen stroomlijnen het proces en beheer van de informatie van registratie van producten, servicegesprekken, dienstverlening, onderdelen en garantieactiviteiten tot en met betaling van dienstverleners. Het on-demand-systeem van ServiceBench vereenvoudigt en versnelt servicetransacties tussen productiebedrijven, retailers, garantieverzekeraars en hun netwerk van onderdelenleveranciers, distributeurs en dienstverleners. ServiceBench-oplossingen vormen een essentieel onderdeel van het beheer van de complete dienstenketen. De oplossingen vergroten de winst, leveren concurrentievoordeel op en dragen bij aan de vergroting van klanttevredenheid en 'brand loyalty'.