Mars haalt merknaam van verpakking
30/07/2007 10:30
Masterfoods
De merknaam MARS(R) verdwijnt tijdelijk uit de schappen. Vanaf maandag 30 juli gaat
MARS(R) op alle losse repen de merknaam inwisselen voor woorden als Smile, Enjoy,
Feel Good en Happy in de herkenbare MARS(R) typografie. Met de actie wil MARS(R)
Nederlanders positieve energie brengen. MARS(R) is het eerste chocolademerk in
Nederland dat tijdelijk de merknaam prominent van de verpakkingen haalt.
'MARS(R) geeft je energie' is een multimediale campagne waarin MARS(R) Nederlanders
wil inspireren om hun positieve energie met anderen te delen. "Het geeft iedereen
een goed gevoel om mensen in hun omgeving blij te maken. Bijvoorbeeld door bij
iemand een Good Luck reep in zijn of haar sporttas te stoppen vlak voor een
belangrijke wedstrijd. Andersom zorgt het ontvangen van een vrolijke boodschap ook
voor een positief gevoel. Het werkt dus aan twee kanten. En natuurlijk krijg je zelf ook
gewoon een goed gevoel van een reep met zo'n positieve boodschap," aldus
brandmanager Sonja de Vries van MARS(R).
Positieve boodschap
MARS(R) wil behalve de positieve woorden op de repen, de positiviteit onder
Nederlanders ook met andere acties stimuleren. Het chocolademerk voert vanaf
week 35 reclamespots op televisie, waarin beelden worden geschetst van mensen
die wel wat positieve energie kunnen gebruiken. Op internet kunnen consumenten
een gepersonaliseerde e-movie maken en die naar vrienden en bekenden sturen om
ze op te vrolijken. De verzender maakt daarmee ook elke dag kans op het winnen
van een messengerbag met daarop zijn of haar eigen positieve tekst in MARS(R)
typografie. Ook brievenbussen moeten straks vol liggen met positieve post: MARS(R)
geeft bij elk multipack drie 'Feel Good' ansichtkaarten weg.
Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.
http://www.mars.nl
www.mars.nl