MediaPlaza


Het elektronisch versturen van rekeningen bespaart papier en verzendkosten, maar maakt vooral ook de verwerking en archivering een stuk makkelijker. De belangrijkste voordelen zijn toenemende efficiëntie, kostenbesparing en het feit dat klanten sneller betalen. Het seminar 'Elektronisch factureren' (E-facturatie) is bedoeld om meer 'awareness' binnen het MKB te creëren en u als ondernemer daarbij wegwijs te maken in de praktische bijkomstigheden, wetten en regels rondom E-facturatie.

Tijdens het seminar wordt er gewezen op de kansen die E-facturatie voor het MKB biedt, de (on)mogelijkheden rondom implementatie van elektronisch factureren en de mogelijke besparing op het primaire bedrijfsproces. Hierbij wordt een helder kader rondom E-facturatie geschept en worden praktische tips en oplossingen geboden voor het succesvol implementeren van E-facturatie in het MKB.

Welke thema's kunt u tijdens het seminar verwachten?
· Hoe ziet het E-facturatie landschap eruit?
· Wat zijn de (on)mogelijkheden op het gebied van E-facturatie?
· Wat zijn kritieke succesfactoren rondom E-facturatie?
· Implementatie, samenwerkingsverbanden en ROI op het gebied van E-facturatie?

· Hoe is de wet en regelgeving geregeld?

Voor wie is het seminar bedoeld?
Het seminar is bedoeld voor het MKB met minder dan 250 medewerkers;
· Ondernemer en financieel verantwoordelijke
· Groothandels

· Accountants en financieel specialisten

· Groot en klein zakelijk

· Webwinkeliers

· Telefoonmaatschappijen en diensten leveranciers
· ISP's / ASP

Dit seminar is niet bedoeld voor (IT-) consultants.

Deelnemen
Deelname aan dit seminar is kosteloos voor eindgebruikers op voorwaarde dat Media Plaza een compleet ingevuld inschrijfformulier ontvangt. Na inschrijving ontvangt u een automatische bevestiging van deelname. Een week voor het seminar ontvangt u van ons de laatste details.

Behoort u tot één van de eerste vijftig deelnemers dan ontvangt u tevens het boek 'Elektronisch Factureren; Praktijkreeks Administratie' van Kluwer.

Indien u door omstandigheden niet aanwezig kunt zijn bij het seminar, verzoeken wij u vriendelijk dit tot uiterlijk twee werkdagen voor datum van het seminar te melden. Bij te laat afmelden of zonder bericht afwezig te zijn, brengen wij EUR 100,- (excl. BTW) voor facilitaire kosten in rekening.

Heeft u vragen?
Voor vragen over het seminar inhoudelijk kunt u contact opnemen met Ralph Bijker op 030-2914151 of via e-mail: Ralph.Bijker@mediaplaza.nl. Voor vragen over aanmelding, annulering en betaling kunt u contact opnemen met Astrid Wind op 030-2914133 of via e-mail: Astrid.Wind@mediaplaza.nl.

Programma
Pre-finitief programma

Tijd Programmaonderdeel
10:00 - 10:30 Ontvangst met koffie
10:30 Auditorium
10:30 - 10:55 Welkom en introductie door dagvoorzitter
- Wat is eFactureren?

- Waarom eFactureren toepassen

- Rollen, demensies en voordelen

- De mogelijkheden (systemen) onder de loep genomen (inclusief de alternatieven zoals het four corner model van de banken)
- Waar zit de kennis rondom eFactureren voor het MKB (branche- en belangenverenigingen)
10:55 DEEL 1: ELEKTRONISCHE FACTUREN VERZENDEN EN BETAALD KRIJGEN 10:55 - 11:40

Facturen verzenden vanuit een boekhoudpakket

- Stappenplan 'Starten met eFactureren'

- ROI (concrete businesscase)

- Verzendmogelijkheden
11:40 - 12:25

Een elektronische factuur betaald krijgen

- De betaling koppelen aan de factuur

- Betaalmogelijkheden

- Debiteurenbeheer en creditmanagement
12:25 - 12:40 Pauze
12:40 - 13:25 De fiscale aspecten van elektronische facturen verzenden archiveren

- Waarborgen van informatie (authenticiteit): digitale handtekening
- Wet en regelgeving & compliance

- Houdbaarheidtips voor digitale informatie 13:25 - 14:10 Verzorgde lunch
14:10 DEEL 2: INKOOPFACTUREN ONTVANGEN EN VERWERKEN 14:10 - 14:55 Businesscase 1: implementatie van eFactureren
- Praktische vraagstukken

- Best practise

- Het (eind)resultaat

- Lessons learned
14:55 - 15:40 Geautomatiseerde factuurverwerking
- Papieren facturen ontvangen en verwerken

- Elektronische facturen verwerken

- Koppeling met verplichtingenadministratie 15:40 - 16:00 Pauze
16:00 - 16:30 Businesscase 2: Praktijkvoorbeelden
- Praktische vraagstukken

- Resultaten

- Lessons learned
16:30- 17:15 Interactief forum: moderatie

- Ruimte voor vragen uit het publiek

- Discussie o.b.v. actuele thema's
17:15 - 17:30 Wrap-up door dagvoorzitter, gevolgd door een netwerkborrel

Dit seminar maakt deel uit van het programma Nederland Digitaal, in verbinding van het Ministerie van Economische Zaken en wordt u aangeboden door Media Plaza in samenwerking met Syntens, SenterNovem, NBL en ECP.NL.