Ingezonden persbericht


Unica 'visionair' in Gartners Magic Quadrant voor Enterprise Marketing Management (EMM)

Evaluatie is gebaseerd op compleetheid van visie en uitvoering

Utrecht, 26 juli 2007 - Unica Corporation (Nasdaq: UNCA), leverancier van oplossingen voor Enterprise Marketing Management (EMM), is opnieuw geplaatst als visionair in Gartners 'Magic Quadrant for Enterprise Marketing Management, Q207'.

Volgens Gartner neemt de interesse in EMM bij bedrijven toe. Het bedrijf ziet een toenemende belangstelling in het creëren van een platform dat geïntegreerde marketingprocessen ondersteunt bij tal van marketingrollen en -functies.

Volgens het rapport van Gartner heeft Unica een sterke visie op EMM, waarbij het systeem wordt gebruikt om alle processen nauwkeurig vast te leggen en deze van begin tot eind te ondersteunen. Het systeem van Unica biedt een brede set van marketingfunctionaliteit, waaronder campagnemanagement, MRM, lead management, data-mining en webanalyses.

U vindt het volledige Engelstalige persbericht hieronder:

Unica Positioned in Visionaries Quadrant in Gartner's Magic

Quadrant for Enterprise Marketing Management Report

Evaluation Based on Completeness of Vision and Ability to Execute

Waltham, MA, and London, England - July 26, 2007 - Unica Corporation (Nasdaq: UNCA), a global provider of enterprise marketing management (EMM) solutions, today announced it has once again been positioned in the "Visionaries" quadrant in Gartner, Inc's "Magic Quadrant for Enterprise Marketing Management, Q207." According to the report, visionaries "have a strong vision for applying technology and developing a platform to support a wide variety of marketing roles, functions and processes."

"Very few vendors have a vision for EMM today, evidenced by only six vendors currently qualifying for the Magic Quadrant," the report continues. "We see emerging interest in creating a platform for EMM that supports integrated marketing processes across a variety of marketing roles and functions. For organizations that have already invested significantly in a variety of marketing technologies, this may involve first consolidating and integrating applications. Those that have not yet automated their marketing functions tend to begin the process of evaluation from a broader vision and expect a larger set of capabilities from one vendor, including a service-oriented platform with highly configurable, role-based applications."

"We are honored to be ranked among the top providers of enterprise marketing management software," said Yuchun Lee, Unica CEO. "We believe that this report indicates that while the recognition of software designed to increase the efficiency, effectiveness, and accountability of the marketing function has increased, the industry has still not reached its peak. As Unica continues to increase its software capabilities by introducing new and extended cross-channel capabilities for marketers, we are well positioned to provide organizations with solutions for all their marketing needs."

The Affinium® suite is designed to provide marketers with powerful resources to achieve marketing velocity, improve one-to-one customer relationships and deliver measurable results. Affinium Campaign(tm) is Unica's complete solution for managing high-performance inbound, outbound and real-time customer interactions. This multi-channel, multi-wave solution supports email authoring and execution, sophisticated cross-campaign optimization, real-time personalization, and field campaign execution. In recent months, Unica has bolstered its Affinium suite with the new capabilities of Affinium Insight(tm), an easy-to-use, visually intuitive analytics solution that allows marketers to select and focus on a unique 'set' of data. Unica also offers Affinium NetInsight(tm), an on demand/on premise solution for enterprise web analytics with easy to configure dashboards and reports.

###

Over Unica
Unica Corporation (NASDAQ: UNCA) is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van Enterprise Marketing Management-software (EMM). Unica richt zich volledig op de eisen van marketeers en biedt de meest complete EMM-suite in de markt. De Affinium®-software van Unica stroomlijnt het gehele marketingproces van merken, relaties en internetmarketing - van planning, budgetteren en projectmanagement tot uitvoering en rapportage. Affinium biedt de belangrijkste EMM-componenten waaronder web- en klantanalyses, cross-channel lead- en campagnemanagement en marketing resource management. De oplossing van Unica biedt een marketingsysteem waarmee marketeers marketing informatie en middelen eenvoudig kunnen beheren. Zoals Sales Force Automation heeft gezorgd voor een revolutie in de verkoopactiviteiten bij bedrijven, zo wil de Unica-software zorgen voor een revolutie binnen marketing. Op dit moment hebben meer dan 500 bedrijven de Unica-software omarmd als hun EMM-oplossing.

Unica is opgericht in 1992. Het hoofdkantoor is gevestigd in Waltham, Massachusetts. Het bedrijf heeft verder vestigingen in de Verenigde Staten, Australië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Belgie, India, Singapore, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Meer informatie is beschikbaar op www.unica.com.

Unica sponsort The Marketers' Consortium, een online community waar marketeers en experts discussiëren over de uitdagingen van een consumentgerichte wereld. Aan het Marketers' Consortium hebben bekende experts als Don Peppers, Peppers and Rogers Group, en Elana Anderson, Forrester Research meegewerkt. Het blog van het consortium is bereikbaar op www.unica.com/share.