Heinz benut de power van tomaat

24/07/2007 15:52
Heinz


Lang niet alle consumenten weten waarom tomaten gezond zijn, zo blijkt uit consumentenonderzoek. Heinz heeft recent onderzoek laten verrichten naar de kennis en mening van Nederlandse consumenten over tomaten.

Consument heeft weinig kennis over gezondheidseffecten van tomaat

Tomaten zijn populair, zo blijkt uit een representatief consumentenonderzoek van Trendbox (n=540), dat gepresenteerd werd tijdens het Heinz persevenement 'Power van tomaat' op 24 juli. De meeste mensen (83%) hebben regelmatig verse tomaten in huis, omdat ze lekker en gezond zijn. Ook gebruikt men vaak tomatenproducten zoals tomatenketchup, tomatensoep, pastasaus en tomatenpuree. Men vindt tomaten gezond (86%), maar men weet vaak niet waarom (37%). Ruim een kwart is ervan op de hoogte dat tomaten antioxidanten bevatten, slechts 13% noemt lycopeen. Om de consument te helpen een verantwoorde keuze te maken, gaat Heinz het publiek informeren over de gezondheidseffecten van tomaat.

Expert in de gezondheidseffecten van tomaat

De voedingskundigen van Heinz zijn expert op het gebied van de mogelijke gezondheidseffecten van de tomaat en tomatenproducten. Tomaten zijn rijk aan vitaminen, mineralen en andere gezonde stoffen, zoals lycopeen. Lycopeen is een krachtige antioxidant met gezondheidseigenschappen, dat vooral in tomatenproducten zoals tomatenpuree in een hoge concentratie aanwezig is. Heinz participeert in diverse onderzoeksprojecten naar de gezondheidseffecten van tomaten en lycopeen.

Een foto van dit onderwerp is (rechtenvrij) beschikbaar op ANP Fotonet (www.anp-photo.nl) en zichtbaar op www.perssupport.nl.

Links: http://www.heinz.com