Ingezonden persbericht


Rackspace voegt Managed Microsoft Exchange toe aan portfolio e-mailoplossingen

Meer dan 100.000 gebruikers van wereldwijd messaging-portfolio

Bunnik, 24 juli 2007 - Rackspace Managed Hosting, hèt snelst groeiende hostingbedrijf in Europa, voegt Managed Microsoft Exchange toe aan zijn portfolio van e-mailoplossingen. Dit portfolio heeft momenteel meer dan 100.000 gebruikers. Op basis van concrete klantbehoeften biedt Rackspace nu een uitgebreid e-mailportfolio met vier veelgebruikte messaging-oplossingen, waaronder Noteworthy, Imail Server 2006, Dedicated Microsoft Exchange (door klant beheerd) en nu ook Managed Microsoft Exchange van Rackspace.

Klanten van de mailoplossingen van Rackspace profiteren van Fanatical Support, een klantenserviceaanpak die verwachtingen van klanten overtreft. Het aantal gebruikers van Managed Microsoft Exchange van Rackspace groeit snel. Bedrijven krijgen de beschikking over de meest gebruikte e-mail- en collaboration-oplossing ter wereld, zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken over beheer en onderhoud van de infrastructuur.

Anthony Carter, Country Manager Nederland van Rackspace: "Een toenemend aantal bedrijven in Nederland kiest voor een partner als Rackspace om bedrijfsoplossingen als e-mail selectief uit te besteden. Messaging is steeds bedrijfskritischer, waardoor een betrouwbaar gehoste e-mailoplossing essentieel wordt. Als de e-mail platligt, heeft dit gevolgen voor de complete organisatie. Door e-mail uit te besteden, maken bedrijven tijd vrij voor andere activiteiten en verkleinen ze tegen lage maandelijkse kosten het risico op schade. Met deze nieuwe dienst bieden we klanten de service die ze gewend zijn vanuit ons Fanatical Support-principe. Dit combineren we met SLA's die voorzien in een vergoeding van 100 procent van de kosten als we het overeengekomen serviceniveau niet behalen."

Klanten profiteren met Managed Microsoft Exchange van een gegarandeerde applicatie up time van 99,9 procent, webgebaseerde beheertools, verbeterde beveiliging en geïntegreerde antivirus, antispam en mail recovery. Data van de laatste veertien dagen is direct terug te halen, terwijl data van een maand oud binnen zes uur is te herstellen. Klanten werken bovendien samen met een vaste accountmanager en supportteam.

Carter vervolgt: "Bedrijven die Managed Microsoft Exchange van Rackspace gebruiken, kunnen meer dan alleen maar e-mail versturen en ontvangen. Ze kunnen agenda's en contacten delen en communiceren met collega's, op kantoor en onderweg. Door informatie centraal op te slaan, is het mogelijk eenvoudig vergaderingen in te plannen, de beschikbaarheid van collega's te bekijken en werkgroepprojecten te beheren. De dienst vergroot de mobiliteit en biedt een multilaagse beveiligingsaanpak."

Managed Microsoft Exchange van Rackspace ondersteunt mobiele draadloze oplossingen van BlackBerry, Good MM, Pocket PC tot en met Treo/MOTQ, en biedt 24x7 beveiliging en monitoring van apparatuur enerzijds en van externe bedreigingen anderzijds. Daarnaast biedt Rackspace een schaalbare en redundante netwerkinfrastructuur zonder single points of failure. Bedrijven kunnen klanten met deze dienst het beheer van hun messaging-systeem uit handen geven, terwijl de oplossing meer mogelijkheden en veiligheid biedt dan webmail.

Het Rackspace-aanbod van messaging- en collaboration-oplossingen omvat Noteworthy, Managed Mail, Imail Server 2006 en Dedicated Microsoft Exchange, waarin de klant zijn eigen Exchange-server beheert en Rackspace deze host. Voor meer informatie: www.rackspace.nl/exchange

###

Over Rackspace Managed Hosting
Rackspace Managed Hosting is gevestigd in de VS en heeft een Europees hoofdkantoor in Londen. De onderneming biedt producten en diensten op het vlak van managed hosting. Rackspace telt meer dan 12.000 klanten wereldwijd, waarvan ruim 2.500 in Europa. Door zijn focus, service en specialisatie is Rackspace inmiddels het snelst groeiende hostingbedrijf van Europa. Het bedrijf onderscheidt zich met intensieve dienstverlening onder de noemer 'Fanatical Support(tm)'. Medewerkers van Rackspace zijn 24 uur per dag en zeven dagen per week beschikbaar en reageren direct op klantverzoeken. Door hun hoge opleiding en ervaring zijn ze uitstekend in staat om complexe hostingomgevingen te ondersteunen. Naast de inzet van deze specialisten biedt Rackspace telefonische ondersteuning en toegang tot een online kennisbank. Tevens geeft Rackspace een unieke Zero Downtime-garantie. Het bedrijf is in Europa een van de zes Microsoft Gold Certified Partners en de enige Redhat Advanced Hosting Partner. Voor meer informatie: www.rackspace.nl.