Ingezonden persbericht
Bank of Ireland selecteert Unica voor uitbreiding multichannel marketingcampagnes
Utrecht, 23 juli 2007 - Bank of Ireland, de grootste retailbank van Ierland, heeft de Enterprise Marketing Management-software van Unica geselecteerd voor de marketing via zijn belangrijkste klantkanalen. Met de software van Unica kan de Ierse bank het aantal gerichte multichannel marketingcampagnes met 50% verhogen.
Unica werd gekozen uit zeven leveranciers. De bank gaat de software van Unica inzetten voor het ontwerpen, volgen en meten van marketingcampagnes via e-mail, sms, outbound telemarketing en direct mail.
U vindt het volledige Engelstalige bericht hieronder.
Bank of Ireland employs campaign management to deliver targeted customer communications Retail bank to use Unica to manage 50% increase in multi-channel marketing campaigns
Bank of Ireland, Ireland's largest retail bank, has selected Unica Corporation's (Nasdaq: UNCA) Affinium enterprise marketing management (EMM) software to drive its marketing outreach across its key sales channels. Unica's software will allow the bank to increase its delivery of relevant, targeted direct marketing campaigns across a growing number of communication channels and step up these targeted campaigns by 50%.
Unica was selected from seven companies in a competitive bid process to support the initiative which Bank of Ireland has developed to centralise its customer contact and multi-channel marketing strategy. The bank will roll out software from Unica to target, design, track and measure its marketing campaigns delivered to customers via email, SMS, outbound telemarketing and direct mail.
"We are committed to providing our customers with the best possible service," said Susan NiDhubhlaoich, manager of Bank of Ireland's marketing data solution team. "With Affinium Campaign we can ensure that our customers receive more relevant and meaningful communications and offers from us, building trust and enhancing their overall experience with our bank."
Unica's software solution's enhanced functionality will also enable the bank to deliver more effective marketing campaigns to existing customers by automating its marketing processes, strengthening its follow-up capabilities and campaign reporting. Using Unica's EMM software, Bank of Ireland hopes to run more personalised marketing campaigns, faster. This will mean moving from monthly campaign delivery to weekly and in some cases daily.
"Bank of Ireland recognises that targeting and centralising its customer contact is vital for it to remain a competitive player in the financial services market," said Ian Pollard, UK country manager, Unica. "We look forward to working with the bank's dedicated team to expand and refine its approach to targeted, customer-focused marketing. This customer win, combined with the ongoing support and endorsement from industry analysts, firmly places Unica in a market leading position for the financial services sector."
###
Over Unica
Unica Corporation (NASDAQ: UNCA) is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van Enterprise Marketing Management-software (EMM). Unica richt zich volledig op de eisen van marketeers en biedt de meest complete EMM-suite in de markt.
De Affinium®-software van Unica stroomlijnt het gehele marketingproces van merken, relaties en internetmarketing - van planning, budgetteren en projectmanagement tot uitvoering en rapportage. Affinium biedt de belangrijkste EMM-componenten waaronder web- en klantanalyses, cross-channel lead- en campagnemanagement en marketing resource management. De oplossing van Unica biedt een marketingsysteem waarmee marketeers marketing informatie en middelen eenvoudig kunnen beheren. Zoals Sales Force Automation heeft gezorgd voor een revolutie in de verkoopactiviteiten bij bedrijven, zo wil de Unica-software zorgen voor een revolutie binnen marketing. Op dit moment hebben meer dan 500 bedrijven de Unica-software omarmd als hun EMM-oplossing.
Unica is opgericht in 1992. Het hoofdkantoor is gevestigd in Waltham, Massachusetts. Het bedrijf heeft verder vestigingen in de Verenigde Staten, Australië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Belgie, India, Singapore, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Meer informatie is beschikbaar op www.unica.com.
Unica sponsort The Marketers' Consortium, een online community waar marketeers en experts discussiëren over de uitdagingen van een consumentgerichte wereld. Aan het Marketers' Consortium hebben bekende experts als Don Peppers, Peppers and Rogers Group, en Elana Anderson, Forrester Research meegewerkt. Het blog van het consortium is bereikbaar op www.unica.com/share.
Ingezonden persbericht