Gemeente Oisterwijk


Geef je carrière de ruimte in Oisterwijk, dé Parel van Brabant. Onze gemeentelijke organisatie is

transparant voor haar inwoners èn haar medewerkers. We stellen de klant centraal. Vanuit een voor iedereen zichtbare integriteit boeken we in onderlinge samenwerking resultaten met een hoog kwaliteitsniveau. Als tastbaar bewijs van ons continue streven naar verbetering is aan Oisterwijk onlangs, als eerste gemeente in Nederland, een INK-onderscheiding toegekend. Oisterwijk, natuurlijk doen!

De organisatie werkt volgens het directiemodel. Dat betekent dat afdelingshoofden de coaches zijn van hun teams en hun mensen. Zij zijn verantwoordelijk voor de continuïteit, productiviteit en kwaliteit van de dienstverlening. Bij de gemeente Oisterwijk werken circa 210 mensen (exclusief personeel van de vrijwillige brandweer).

Op de afdeling Sociale Zaken werken 20 mensen op de beleidsterreinen zorg, arbeid en inkomen. De invulling van genoemde beleidsterreinen is mede de verantwoordelijkheid van 2 beleidsmedewerkers. Wegens vertrek van een van onze beleidsmedewerkers is er een vacature ontstaan voor een:

Beleidsmedewerker (voor 24 tot 32 uur per week) (vacaturenummer 2007-21)

Je belangrijkste taken:

· Verantwoordelijk voor beleidsontwikkeling en ­uitvoering op het terrein van de afdeling sociale zaken. Je neemt hierin het initiatief, adviseert en informeert;
· Vormgeven van grotere (interactieve) projecten, zoals de WMO, verdere ontwikkeling van het minimabeleid en de ontwikkeling van reintegratiebeleid naar werkgelegenheidsbeleid;
· Opstellen, onderhouden en evalueren van jaarprogramma's, richtlijnen, verordeningen en contracten;

· Een actieve rol spelen in de ontwikkeling van de samenwerking met andere gemeenten;
· Deelname aan overlegstructuren, onderhouden van contacten en geven van voorlichting met betrekking tot de beleidstaken van de afdeling;
· Ambtelijke ondersteuning van belangenorganisaties cliëntenparticipatie;
· Verrichten van werkzaamheden in het kader van de planning & control cyclus in de rol van budgetbewaker;

· Voeren van onderhandelingen met diverse instanties op het terrein van Sociale Zaken en de WMO.

Wat verwachten wij van de kandidaat?

· Je hebt minimaal HBO werk- en denkniveau;
· Je hebt ruime, beleidsmatige ervaring op het werkterrein sociale zaken;
· Je bent in staat om projectmatig te werken;
· Je stelt jezelf interactief op ten opzichte van diverse belangenorganisaties en de politiek.

Competenties die horen bij deze functie:

· Generieke competenties
Integriteit, Klantgericht, Resultaatgericht, Samenwerkingsgericht,
· Specifieke competenties
Analyseren, Communiceren, Flexibel, Kennis van het vak/de organisatie, Kwaliteitsbewustzijn, Plannen en Organiseren.

Wat bieden wij:
Een prima werksfeer in een organisatie die volop in beweging is. Daarnaast hebben wij een gunstig arbeidsvoorwaardenpakket, zoals de mogelijkheid tot kinderopvang, betaald ouderschapsverlof, fietsregeling, een spaarloonregeling, opleidingsfaciliteiten, flexibele werktijden, eindejaarsuitkering, flexibele pensioenregelingen (ABP), opbouw van spaarverlof en koop en verkoop van vakantie-uren. Afhankelijk van de mate waarin wordt voldaan aan de functie-eisen, bedraagt het salaris voor deze functie maximaal 3.639,--,-- bruto per maand bij 36 uur per week, overeenkomstig functieschaal 10.

Geïnteresseerd?
Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling Sociale Zaken, Robert Rijkers (Teamleider SZ). Je schriftelijke sollicitatie kun je onder vermelding van 'vacaturenummer 2007-21' op brief èn envelop, tot uiterlijk 3 augustus 2007 sturen naar de gemeente Oisterwijk, t.a.v. afdeling Personeel & Organisatie, Postbus 10101, 5060 GA Oisterwijk. Mailen kan ook: solliciteren@oisterwijk.nl. Binnen twee weken na de sluitingsdatum ontvang je van ons nader bericht. Het 1e gesprek zal plaatsvinden op donderdagmiddag, 9 augustus 2007. Een eventueel 2e gesprek zal gehouden worden op woensdagmiddag, 15 augustus 2007.

Meer informatie over onze gemeente tref je aan op onze website www.oisterwijk.nl.