Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Avaya Labs Research een van de beste instituten voor software-engineering ter wereld
Ter publicatie: 23 juli 2007
Avaya Labs Research staat in de hoogste regionen op een nieuwe ranglijst van het gerenommeerde magazine Communications of the ACM (CACM), een publicatie van de Association of Computing Machinery (ACM). Uit deze publicatie blijkt dat de onderzoekslaboratoria van Avaya tot de beste instituten voor software-engineering ter wereld behoren. ACM is de oudste en grootste organisatie ter wereld op het gebied van onderwijs en wetenschap voor de ICT-gemeenschap.
"De hoge waardering voor Avaya door toonaangevende organisaties als ACM voor onze software-engineeringexpertise is hèt bewijs dat onze transformatie naar een software- en applicatieleverancier een succes is", zegt Michael Thurk, COO van Avaya.
De CACM-ranglijst in het juninummer plaatst de Avaya Research Labs in de wereldwijde top 50 van academische en commerciële instellingen voor software-engineering. Avaya moet in de lijst voor commerciële organisaties alleen het Thomas J. Watson Research Center van IBM voorlaten.
De ranglijst is gebaseerd op een analyse van de gepubliceerde papers van Avaya in de meest vooraanstaande ACM- en IEEE-softwaremedia en voor conferenties van 2000 tot 2004. De criteria zijn opgesteld door Jie Ren, een software-engineer van Google, en Richard Taylor, directeur van het Institute for Software Research van de universiteit van Californië.
Audris Mockus van Avaya is ook opgenomen in de lijst. Hij werd als negende geplaatst in de top 50 van software-engineers voor zijn werkzaamheden op het gebied van de meting van softwarekwaliteit en softwareontwikkelprocessen.
"Deze erkenning van Avaya Research Labs op het vlak van software-engineering in CACM onderstreept onze inspanningen in de ontwikkeling van innovatieve softwareoplossingen. Met deze oplossingen geven we de toekomst van bedrijfscommunicatie vorm", zegt Ravi Sethi, President van de Avaya Research Labs.
####
Over Avaya
Avaya levert oplossingen voor Intelligent Communications waarmee klanten hun onderscheidend vermogen kunnen vergroten om zo de concurrentie voor te blijven. Meer dan een miljoen bedrijven over de gehele wereld, waaronder meer dan 90% van de Fortune® 500, vertrouwen op Avaya-oplossingen voor IP-telefonie, Unified Communications, Contact Centers en Communications Enabled Business Processes. Avaya Global Services biedt organisaties van elke omvang een uitgebreide dienstverlening en ondersteuning.