PERSBERICHT
GELDSHOP.NL: CHATTEN GEEFT ONLINE DIENSTVERLENER GEZICHT
Amsterdam, 19 juli 2007 --- Online financieel dienstverlener Geldshop.nl gebruikt sinds een jaar de online chattoepassing van LiveCom op haar site; de chat draagt positief bij aan een persoonlijker gezicht.
De chattoepassing van LiveCom maakt het op simpele wijze mogelijk om met één druk op de knop direct in contact te komen met een agent van Geldshop.nl: de websitebezoeker hoeft vooraf niets te downloaden of te installeren om persoonlijk met de agent in contact te komen. LiveCom speelt met deze toepassingen in op een behoefte bij dienstverleners die voor een substantieel deel via hun website hun leads en prospects werven.
Financieel intermediair Geldshop.nl is zo'n bedrijf; het klantcontact vindt voor het grootste gedeelte online plaats. De site van het bedrijf is dus ingericht op het ondervangen van vragen over producten en diensten en het online afsluiten van verzekeringen, leningen en hypotheken. Juist bij dit soort producten kan de potentiële klant onzeker zijn om via een onpersoonlijke website zijn persoonlijke gegevens achter te laten of een overeenkomst aan te gaan. Het gaat immers vaak om grote bedragen.
"Je kunt bij ons niet zomaar even binnenlopen om een lening en/of hypotheek te regelen," legt Adri Brundel, Manager IT van Geldshop.nl, uit. "Om onze klanten nog beter te kunnen bedienen en de klant ook meer 'gevoel' te geven bij het bedrijf, hebben wij besloten om naast telefonisch contact ook een chatmogelijkheid te gaan bieden. Hiermee kunnen klanten op een uiterst simpele manier contact hebben met een medewerker van Geldshop.nl. Dit draagt bij aan het gevoel van een klant dat Geldshop.nl niet alleen maar een computer is, maar dat er ook mensen werken."
En dit blijkt uit de positieve reacties van de websitebezoekers: zij ervaren de chat als waardevol en geven dit ook aan op het online evaluatieformulier dat verschijnt na het chatgesprek. Ook de medewerkers van Geldshop.nl zien de toegevoegde waarde van het chatten, juist voor mensen die even snel een vraagje willen stellen. Een korte vraag via de chat is voor vele mensen namelijk makkelijker dan het oppakken van de telefoon en het draaien van een nummer.
"Wij bieden de chat puur als extra service," vervolgt Brundel. "De chat is voor ons een extra kanaal waarlangs klanten snel een vraag kunnen stellen en snel een antwoord kunnen verkrijgen."
Over LiveCom
LiveCom is marktleider op het gebied van live (klant)communicatie in Nederland. De online conversieoplossingen maken het voor bedrijven mogelijk om online bezoekers te identificeren en pro-actief te benaderen en daarmee de verkoop, de klanttevredenheid en het vertrouwen te verbeteren terwijl gelijktijdig kosten worden bespaard. Klanten waaronder ABN Amro, ANWB, Interpolis, Fortis ASR, OHRA, Pharos Reizen, RVS en Wehkamp hebben de LiveCom producten en oplossingen geïmplementeerd om het rendement uit hun marketing en e-commerce investeringen drastisch te verhogen.
De oplossingen van LiveCom kenmerken zich door een gebruiksvriendelijke, volledig web based gebruikers interface en een hoge toegankelijkheid, stabiliteit en betrouwbaarheid. Zo biedt LiveCom de enige live business chat toepassing die iedereen zonder plugins kan gebruiken. Het brede aanbod van optionele modules zoals video- en spraakcommunicatie, het delen van webformulieren en webpagina's, het meten van bezoekerconversies en integraties met bestaande e-commerce en CRM toepassingen maakt de propositie van LiveCom uniek. Voor meer informatie, zie
Meer informatie voor de pers
Maartje van Oeveren
Lubbers & De Jong
T: 020 421 0565
F: 020 638 8417
E:
Dit persbericht is ook te vinden op: