Een jaar later: AutoScout24 bevestigt succes van Europese strategie
19/07/2007 08:04
PR Newswire
MÜNCHEN, Duitsland, July 19 /PRNewswire/ -- AutoScout24 blijft succesvol op het gaspedaal: een jaar na de invoering
van de nieuwe organisatiestructuur is het, na het opmaken van de balans,
duidelijk dat de strategie van internationalisering goed werkt. De getallen
spreken voor zich: alleen al in de eerste helft van 2007 steeg de omzet in
vergelijking met vorig jaar met 24 procent(*). Meer dan 30.000 handelaren
werken met AutoScout24 samen; met een assortiment van rond de 1,6 miljoen
voertuigen - met een stijgende tendens. Ook het verkeer op de homepage groeit
mee: AutoScout24 laat tot juni in heel Europa een stijging van 32 procent(**)
zien.
"Tot vorig jaar was AutoScout24 in enkele Europese landen marktleider. Nu
kunnen we met zekerheid zeggen dat we de positie van marktleider in Europa
innemen", aldus omschrijft Dr. Nicola Carbonari, CEO van AutoScout24, de
positieve ontwikkeling.
Pas een jaar geleden heeft AutoScout24 de structuur van de onderneming
gereorganiseerd en alle activiteiten onder één dak gebracht. Sinds die tijd
worden de Europese maatschappijen centraal door AutoScout24 GmbH aangestuurd.
Zo worden nu bijvoorbeeld de productontwikkeling en -management net als
gezamenlijk IT centraal vanuit het hoofdkwartier in München geregeld. Omdat
de marketing- en verkoopactiviteiten afhankelijk zijn van de locale en
culturele omstandigheden van de vroegere nationale markten, handelen de
maatschappijen in de desbetreffende landen zelfstandig en spelen ze in op de
plaatselijke behoeften.
Persoonlijke hulp: Scouty
Het Europese succes van AutoScout24 wordt ondersteunt door Scouty,
hoofdpersonage in de eveneens internationaal opgezette reclamecampagne.
Hoewel pas vanaf mei dit jaar op de markt aanwezig, tonen de eerste
onderzoeksresultaten van een IMAS-Online-Test aan, dat Scouty niet alleen
zijn rol vervult als boodschapper op de markt, maar tevens een enorme steun
is bij de auto(ver)koop op internet - en dat zowel online, als ook in de
gedrukte media, op de radio en Below-the-line.
Herlancering van een uniform beeld en meer service
AutoScout24 heeft zijn website een facelift gegeven: sinds april is de
lay-out in alle landen hetzelfde. Voor alles staat de klant daarbij in het
middelpunt. In de diverse tests en analyses werd de gezamenlijk navigatie
"naar de behoefte van de klant" ingericht, om aan alle eventualiteiten
tegemoet te kunnen komen. Voor de gebruiker betekent dat: nog gemakkelijker
navigeren, gemakkelijker zoeken en talrijke nieuwe functies. Maar ook de
handelaren hebben er voordeel bij, want geïnteresseerden worden doelgerichter
en sneller naar hun aanbod geleid.
AutoScout24 gebruikt de knowhow van Microsoft
Bij de technische omzetting maakte AutoScout24 gebruik van de
state-of-the-art technologie van Microsoft. Samen hebben beide ondernemingen
momenteel het grootste ASP.NET-project in Duitsland en één van de grootste in
Europa geëntameerd. Het doel was een op componenten gebaseerde structuur voor
het AutoScout24-platform te construeren. "De oplossing is vergelijkbaar met
een bouwdoossysteem", verklaart Benno Peetz, IT ontwerper van Microsoft
Duitsland. "Er zijn - figuurlijk gezien - bouwstenen in uniforme kleuren, die
als basis dienen voor alle landen. Specifieke locale omstandigheden worden
naar behoefte eenvoudig bijgewerkt en in het "bouwdoossysteem" geïntegreerd."
Dit systeem maakt het voor AutoScout24 mogelijk om naar behoefte binnen
enkele dagen een website voor een nieuw land op te zetten. AutoScout24
voldoet daarmee aan de hoge eisen van de markt en versterkt op die manier
zijn leidende positie in Europa.
(*) AutoScout24 geeft vanwege het feit dat ze tot het Deutsche Telekom AG
behoort geen verdere getallen
(**) BRON: Nielsen Netratings / Netview; mei 2007 in vergelijking met mei
2006; D,IT,ES,F,CH
Over AutoScout24
AutoScout24 is Europa's grootste internet autobeurs en biedt maandelijks
aan meer dan 4,2 miljoen gebruikers (ACTA 2006) op vijf verschillende markten
rond de 1,6 miljoen voertuigen aan. De vijf markten zijn: nieuwe en gebruikte
wagens, bestelwagens en motoren, alsmede onderdelen en accessoires. Door heel
Europa gebruiken meer dan 30.000 handelaren AutoScout24 voor de onderlinge
aan- en verkoop van voertuigen, als mede voor de verkoop aan privé
autokopers.
AutoScout24 is onderdeel van de Scout24-groep, waarvan rond de zes
miljoen mensen maandelijks gebruik maken. Scout24 maakt het zijn klanten
gemakkelijk om producten, diensten en contacten te vinden of aan te bieden en
bespaart hen daardoor veel tijd en geld. Naast AutoScout24 behoren
ElectronicScout24, FinanceScout24, FriendScout24, ImmobilienScout24,
JobScout24 en TravelScout24 ook tot de Scout24-groep. Scout24 is onderdeel
van het Deutsche Telekom concern.
Contact:
Enrico Beltz
Hoofd van PR
AutoScout24 GmbH
Rosenheimer Str. 143 b
D-81671 München
Tel.: +49-(0)89-450-990-832
e-mail: ebeltz@autoscout24.com
Contact: Enrico Beltz, Hoofd van PR, AutoScout24 GmbH, Rosenheimer Str. 143 b, D-81671 München, Tel.: +49-(0)89-450-990-832, e-mail: ebeltz@autoscout24.com