Gemeente Strijen
Bekendmakingen week 29
(19-07-2007) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:
Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- De heer M.A. van den Berg voor het plaatsen van een tuinkas en een
tuinhuisje op het perceel Oudendijk 44 te Strijen (ontvangen 10 juli
2007).
- De heer A.P. de Man voor het vervangen van een garagedeur door een
kozijn met deur op het perceel Dam 1A te Strijen (ontvangen 12 juli
2007).
Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren
e.d.) tegen de verzoeken om bovengenoemde aanvragen kunt u zich wenden
tot het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Ingekomen kapaanvraag:
- Gemeente Strijen, Waleplein 2 te Strijen voor het kappen van 1
kastanje op de locatie Industriestraat 1, 1 berk op de locatie
Industriestraat 3, 1 meidoorn op de locatie Bosweg 58, 2 sierperen op
de locatie Kolgansstraat 18-20 en 1 bol acacia in speeltuin
Meerkoetstraat te Strijen (ingekomen op 6 juli 2007).
Deze kapaanvragen liggen vanaf heden 2 weken ter inzage bij het bureau
Bestuursondersteuning van de gemeente Strijen. Belanghebbenden kunnen
gedurende deze termijn bedenkingen indienen ten aanzien van een
eventuele vergunningverlening op grond van artikel 4.5.2. van de
Algemeen Plaatselijke Verordening door burgemeester en wethouders.
Deze bedenkingen moeten worden gericht aan het college van
burgemeester en wethouders.
Vastgesteld bestemmingsplan Mookhoek:
Burgemeester en wethouders van de gemeente Strijen maken op grond van
artikel 26 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat de
gemeenteraad in de vergadering van 10 juli 2007 het bestemmingsplan
Mookhoek heeft vastgesteld.
Het bestemmingsplan heeft betrekking op de kern Mookhoek, met
uitzondering van de dijken Mookhoek en de Strijensedijk. Het betreft
dus alleen de kern, gelegen aan de noordwest zijde van de dijken
Mookhoek en Strijensedijk. Er worden geen nieuwe ontwikkelingen in het
gebied mogelijk gemaakt. Het ontwerp bestemmingsplan heeft
hoofdzakelijk tot doel om een actuele en adequate
bestemmingsplanregeling voor het gebied op te stellen.
Het vastgestelde bestemmingsplan ligt vanaf 23 juli 2007 gedurende 6
weken (tot 3 september 2007) voor een ieder ter inzage bij het bureau
Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Het
gemeentehuis is van maandag tot en vrijdag geopend van 09.00 tot 12.00
uur en van 13.30 tot 16.00 uur.
Vastgesteld bestemmingsplan Oudendijk 12 en 12a:
Burgemeester en wethouders van de gemeente Strijen maken op grond van
artikel 26 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat de
gemeenteraad in de vergadering van 10 juli 2007 het bestemmingsplan
Oudendijk 12 en 12a heeft vastgesteld.
Het ontwerp bestemmingsplan heeft betrekking op het perceel Oudendijk
12 en 12a in Strijen. De bestaande bebouwing (inclusief 2 woningen) op
dit perceel zal gesloopt worden. Vervolgens zullen 2 woningen worden
teruggebouwd. Daarnaast zullen enkele recreatieve voorzieningen (zoals
bed & breakfast, expo ruimte en mogelijkheden voor natuurbeleving)
gerealiseerd worden. In het ontwerp bestemmingsplan zijn de
ontwikkelingen op het perceel uitgebreid omschreven.
Het vastgestelde bestemmingsplan ligt vanaf 23 juli 2007 gedurende 6
weken (tot 3 september 2007) voor een ieder ter inzage bij het bureau
Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Het
gemeentehuis is van maandag tot en vrijdag geopend van 09.00 tot 12.00
uur en van 13.30 tot 16.00 uur.
Tegen het besluit van de gemeenteraad kunnen gedurende de termijn van
ter inzage legging bedenkingen worden ingediend bij Gedeputeerde
Staten van Zuid-Holland. Bedenkingen kunnen worden ingediend door:
- degene die tijdig zijn zienswijze bij de gemeenteraad heeft kenbaar
gemaakt tegen het ontwerp bestemmingsplan.
- een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat
is geweest om zijn zienswijze tegen het ontwerp bestemmingsplan bij de
gemeenteraad kenbaar te maken.
Bedenkingen moeten bij voorkeur schriftelijk worden ingediend en
moeten worden gericht aan Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland,
postbus 90602, 2509 LP Den Haag. Ook het indienen van mondelinge
bedenkingen is mogelijk. Hiervoor moet tijdig, bij voorkeur uiterlijk
een week voor het einde van de ter inzage legging, een telefonische
afspraak worden gemaakt via telefoonnummer 070-4416930 (provincie
Zuid-Holland).
5e wijziging van de Bouwverordening 2003:
De burgemeester van de gemeente Strijen maakt bekend dat de
gemeenteraad op 19 juni 2007 de 5e wijziging van de Bouwverordening
2003 heeft vastgesteld. De wijziging treedt in werking op 27 juli
2007.
Toelichting :
Met de wijziging van de bouwverordening heeft de gemeenteraad de
noodzakelijke wijzigingen doorgevoerd in verband met de
inwerkingtreding van de gewijzigde Woningwet per 1 april 2007.
Inhoudelijk zijn er drie zaken, die worden gewijzigd c.q. aangepast in
de Bouwverordening. Dit zijn: vervallen van de verbodsbepalingen,
vervallen van de onbewoonbaarverklaring, uitzondering
sloopvergunningsplicht voor seizoensgebonden bouwwerken
De wijziging van de bouwverordening is vanaf heden tijdens kantooruren
in te zien in het gemeentehuis en tegen betaling van EUR 4,80 in druk
verkrijgbaar.
Vestiging voorkeursrecht:
Aanwijzing van gronden waarop de artikelen 10-24, 26 en 27 Wet
voorkeursrecht gemeenten van toepassing zijn.
Burgemeester en wethouders van de gemeente Strijen maken op grond van
artikel 8, lid 3 en artikel 4, lid 1 van de Wet voorkeursrecht
gemeenten (Wvg) bekend dat de raad van de gemeente Strijen op 10 juli
2007 heeft besloten op grond van artikel 8 Wvg gronden aan te wijzen
waarop de artikelen 10-24, 26 en 27 Wvg van toepassing zijn.
De desbetreffende gronden zijn gelegen aan de Dam 4 in Strijen. De
locatie is aangeduid als toekomstig gebied bestemd voor wonen en
voorzieningen, waaronder groen- en verkeersvoorzieningen, alle
niet-agrarisch en alle nader uit te werken.
Deze gronden zijn nader aangegeven op de bij het besluit behorende
kadastrale tekening (nummer tk-strijen-30218555-01) en de daarbij
behorende lijst van eigenaren en beperkt gerechtigden, één en ander
naar de stand van de openbare registers van het Kadaster per 4 juni
2007.
Om te voldoen aan artikel 4 Wvg ligt het besluit met bijbehorende
stukken, daaronder mede begrepen de perceelsgewijze registratie, met
ingang van 12 juli 2007 voor een ieder kosteloos ter inzage op het
gemeentehuis van de gemeente Strijen, Waleplein 2 te 3291 CZ Strijen.
Openingstijden van het gemeentehuis: maandag tot en met vrijdag van
9.00 tot 12.00 uur en 13.30 tot 16.00 uur. Op verzoek kunnen de
desbetreffende stukken buiten kantooruren worden ingezien. U kunt
hiervoor een afspraak maken onder telefoonnummer 078-6748200. De
eigenaren en beperkt gerechtigden met betrekking tot deze gronden
ontvangen één dezer dagen een afzonderlijke kennisgeving.
Het raadsbesluit treedt in werking op de dag na de datum van
publicatie in de Staatscourant en geldt voor een termijn van ten
hoogste twee jaren. De bekendmaking is gepubliceerd in de
Staatscourant van 11 juli 2007. Het gemeentelijk voorkeursrecht is
daarmee in werking getreden met ingang van 12 juli 2007. Met het
raadsbesluit is de aanwijzing, waartoe burgemeester en wethouders op
grond van artikel 8a Wvg op 12 juni 2007 hebben besloten, binnen de
wettelijke termijn van acht weken bestendigd.
Nadat het raadsbesluit in werking is getreden, moeten eigenaren en
beperkt gerechtigden van de in het besluit begrepen gronden, wanneer
zij hun percelen, dan wel de daarop gevestigde beperkte rechten wensen
te vervreemden, deze eerst aan de gemeente Strijen te koop aanbieden.
Bezwaar en beroep
Het raadsbesluit wordt aangemerkt als een besluit in de zin van de
Algemene wet bestuursrecht (Awb), zodat tegen dit besluit tot
aanwijzing van gemelde gronden tot gebied waarop de Wvg van toepassing
is, ingevolge de Awb bezwaar en beroep open staat.
Ingevolge de Awb kunnen belanghebbenden gedurende een termijn van zes
weken, ingaande op de dag na publicatie in de Staatscourant, ofwel met
ingang van 12 juli 2007, een bezwaarschrift indienen bij de raad van
de gemeente Strijen, postbus 5881 te 3290 EA STRIJEN.
Het bezwaarschrift dient te worden ondertekend en dient ten minste te
bevatten:
a. de naam en het adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht;
d. de gronden van het bezwaar.
Degene die een bezwaarschrift indient kan, indien onverwijlde spoed,
gelet op de betrokken belangen, dat vereist, op grond van artikel 8:81
Awb tevens een verzoek om voorlopige voorziening vragen bij de
voorzieningenrechter van de rechtbank te Dordrecht, Steegoversloot 36.
Indien belanghebbenden bezwaar hebben gemaakt tegen het besluit van
burgemeester en wethouders van de gemeente Strijen als bedoeld in
artikel 8a Wvg, behoeven zij niet opnieuw een bezwaarschrift in te
dienen. Het bezwaar tegen het besluit van burgemeester en wethouders
wordt thans, op grond van artikel 9a van de Wvg, geacht te zijn
gericht tegen het raadsbesluit.
Tenslotte maken burgemeester en wethouders bekend, dat zij bij besluit
van 10 juli 2007 het rechtsgevolg van hun besluit van 12 juni 2007
vervallen hebben verklaard met ingang van de dag waarop het
raadsbesluit ex artikel 8 Wvg in werking treedt.
Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de heer J. de Pee,
onder telefoonnummer 078-6748225.
Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten
bekend:
Sloopvergunning verleend aan:
- Woningstichting De Maashoek voor het slopen van een woning en
bijbehorende opstallen op het perceel Boompjesstraat 57 te Strijen
(ontvangen 19 juli 2007).
Een vergunning voor het houden van een wedstrijd verleend aan:
- Autotrekteam No Mercy, de heer P. van Pelt, Wielweg 6 te Strijen
voor het organiseren van een autotrek op vrijdag 31 augustus 2007 op
de locatie Simon Stevinstraat te Strijen (verzonden 18 juli 2007).
Een vergunning voor het houden van een straatbarbecue verleend aan:
- De heer L. Kramp, Buizerdstraat 25 te Strijen voor het houden van
een straatbarbecue op 25 augustus 2007 tussen 19.00 uur en 24.00 uur
op het grasveld op de locatie Buizerdstraat 21 tot en met 31 te
Strijen (verzonden 18 juli 2007).
- Mevrouw L. Paaij, Roerdompstraat 14 te Strijen voor het houden van
een straatbarbecue op 1 september 2007 tussen 17.00 uur en 24.00 uur
op de parkeerplaats bij de garageboxen van Roerdompstraat 12 tot en
met 22 te Strijen (verzonden 18 juli 2007).
Een ontheffing artikel 35 Drank- en Horecawet verleend aan:
- Plattelands Jongeren Euro Delta afd. Hoeksche Waard, de heer L.
Visser, Bosweg 38 te Strijen voor het verstrekken van zwakalcoholische
dranken op 21 juli 2007 op de locatie Molenweg 1 te Strijen. De
drankverstrekking wordt verzorgd door De Gouden Leeuw V.O.F.,
Gatsedijk 45 te Maasdam (verzonden 18 juli 2007).
Het college heeft de volgende verkeersbesluiten genomen:
- Ter hoogte van de woning Buizerdstraat 57 te Strijen wordt een
invalidenparkeerplaats aangelegd op naam van de heer L. Joha, door het
plaatsen van een bord E06 klasse II, behorende bij het RVV 1990
(invalidenparkeerplaats, tevens een verbod voor andere voertuigen)met
bijbehorend onderbord met kenteken TH-FN-52 (verzonden 17 juli 2007).
- Ten behoeve van de Autotrek op 31 augustus 2007 zal in de Simon
Stevinstraat te Strijen van 15.00 uur tot 23.00 uur een parkeerverbod
voor voertuigen gelden en is deze straat afgesloten. Er zal een
omleidingsroute worden ingesteld.
Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken
nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er
geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij
het bestuursorgaan dat het besluit genomen heeft. In het
bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het besluit.
Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De
behandeling van een bezwaarschrift mag volgens de wet maximaal 14
weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in werking, ook al
wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op
het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten
treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in
Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus
7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden
gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn
van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige
voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten). Voor vragen
over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met
het bureau Bestuursondersteuning.
Rectificatie:
In het Kompas van vrijdag 13 juli 2007 hebben wij bekend gemaakt dat
wij een aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen hebben van:
- De heer H. Belder voor het oprichten van een woning op het perceel
Zuiddijk 21A te Strijen (ontvangen 5 juli 2007).
De juiste tekst moet zijn:
Aanvraag reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- De heer H. Belder voor het oprichten van een woning op het perceel
Zuiddijk 21B te Strijen (ontvangen 5 juli 2007).