Gemeente Strijen


Bekendmakingen week 29

(19-07-2007) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:

Aanvraag om lichte bouwvergunning ontvangen van:
- De heer M.A. van den Berg voor het plaatsen van een tuinkas en een tuinhuisje op het perceel Oudendijk 44 te Strijen (ontvangen 10 juli 2007).

- De heer A.P. de Man voor het vervangen van een garagedeur door een kozijn met deur op het perceel Dam 1A te Strijen (ontvangen 12 juli 2007).

Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren e.d.) tegen de verzoeken om bovengenoemde aanvragen kunt u zich wenden tot het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.

Ingekomen kapaanvraag:

- Gemeente Strijen, Waleplein 2 te Strijen voor het kappen van 1 kastanje op de locatie Industriestraat 1, 1 berk op de locatie Industriestraat 3, 1 meidoorn op de locatie Bosweg 58, 2 sierperen op de locatie Kolgansstraat 18-20 en 1 bol acacia in speeltuin Meerkoetstraat te Strijen (ingekomen op 6 juli 2007).

Deze kapaanvragen liggen vanaf heden 2 weken ter inzage bij het bureau Bestuursondersteuning van de gemeente Strijen. Belanghebbenden kunnen gedurende deze termijn bedenkingen indienen ten aanzien van een eventuele vergunningverlening op grond van artikel 4.5.2. van de Algemeen Plaatselijke Verordening door burgemeester en wethouders. Deze bedenkingen moeten worden gericht aan het college van burgemeester en wethouders.

Vastgesteld bestemmingsplan Mookhoek:
Burgemeester en wethouders van de gemeente Strijen maken op grond van artikel 26 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat de gemeenteraad in de vergadering van 10 juli 2007 het bestemmingsplan Mookhoek heeft vastgesteld.
Het bestemmingsplan heeft betrekking op de kern Mookhoek, met uitzondering van de dijken Mookhoek en de Strijensedijk. Het betreft dus alleen de kern, gelegen aan de noordwest zijde van de dijken Mookhoek en Strijensedijk. Er worden geen nieuwe ontwikkelingen in het gebied mogelijk gemaakt. Het ontwerp bestemmingsplan heeft hoofdzakelijk tot doel om een actuele en adequate bestemmingsplanregeling voor het gebied op te stellen. Het vastgestelde bestemmingsplan ligt vanaf 23 juli 2007 gedurende 6 weken (tot 3 september 2007) voor een ieder ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Het gemeentehuis is van maandag tot en vrijdag geopend van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur.

Vastgesteld bestemmingsplan Oudendijk 12 en 12a: Burgemeester en wethouders van de gemeente Strijen maken op grond van artikel 26 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat de gemeenteraad in de vergadering van 10 juli 2007 het bestemmingsplan Oudendijk 12 en 12a heeft vastgesteld.
Het ontwerp bestemmingsplan heeft betrekking op het perceel Oudendijk 12 en 12a in Strijen. De bestaande bebouwing (inclusief 2 woningen) op dit perceel zal gesloopt worden. Vervolgens zullen 2 woningen worden teruggebouwd. Daarnaast zullen enkele recreatieve voorzieningen (zoals bed & breakfast, expo ruimte en mogelijkheden voor natuurbeleving) gerealiseerd worden. In het ontwerp bestemmingsplan zijn de ontwikkelingen op het perceel uitgebreid omschreven.

Het vastgestelde bestemmingsplan ligt vanaf 23 juli 2007 gedurende 6 weken (tot 3 september 2007) voor een ieder ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Het gemeentehuis is van maandag tot en vrijdag geopend van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur.
Tegen het besluit van de gemeenteraad kunnen gedurende de termijn van ter inzage legging bedenkingen worden ingediend bij Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland. Bedenkingen kunnen worden ingediend door:
- degene die tijdig zijn zienswijze bij de gemeenteraad heeft kenbaar gemaakt tegen het ontwerp bestemmingsplan.

- een belanghebbende die aantoont dat hij redelijkerwijs niet in staat is geweest om zijn zienswijze tegen het ontwerp bestemmingsplan bij de gemeenteraad kenbaar te maken.

Bedenkingen moeten bij voorkeur schriftelijk worden ingediend en moeten worden gericht aan Gedeputeerde Staten van Zuid-Holland, postbus 90602, 2509 LP Den Haag. Ook het indienen van mondelinge bedenkingen is mogelijk. Hiervoor moet tijdig, bij voorkeur uiterlijk een week voor het einde van de ter inzage legging, een telefonische afspraak worden gemaakt via telefoonnummer 070-4416930 (provincie Zuid-Holland).

5e wijziging van de Bouwverordening 2003:
De burgemeester van de gemeente Strijen maakt bekend dat de gemeenteraad op 19 juni 2007 de 5e wijziging van de Bouwverordening 2003 heeft vastgesteld. De wijziging treedt in werking op 27 juli 2007.

Toelichting :
Met de wijziging van de bouwverordening heeft de gemeenteraad de noodzakelijke wijzigingen doorgevoerd in verband met de inwerkingtreding van de gewijzigde Woningwet per 1 april 2007. Inhoudelijk zijn er drie zaken, die worden gewijzigd c.q. aangepast in de Bouwverordening. Dit zijn: vervallen van de verbodsbepalingen, vervallen van de onbewoonbaarverklaring, uitzondering sloopvergunningsplicht voor seizoensgebonden bouwwerken De wijziging van de bouwverordening is vanaf heden tijdens kantooruren in te zien in het gemeentehuis en tegen betaling van EUR 4,80 in druk verkrijgbaar.

Vestiging voorkeursrecht:
Aanwijzing van gronden waarop de artikelen 10-24, 26 en 27 Wet voorkeursrecht gemeenten van toepassing zijn.
Burgemeester en wethouders van de gemeente Strijen maken op grond van artikel 8, lid 3 en artikel 4, lid 1 van de Wet voorkeursrecht gemeenten (Wvg) bekend dat de raad van de gemeente Strijen op 10 juli 2007 heeft besloten op grond van artikel 8 Wvg gronden aan te wijzen waarop de artikelen 10-24, 26 en 27 Wvg van toepassing zijn. De desbetreffende gronden zijn gelegen aan de Dam 4 in Strijen. De locatie is aangeduid als toekomstig gebied bestemd voor wonen en voorzieningen, waaronder groen- en verkeersvoorzieningen, alle niet-agrarisch en alle nader uit te werken.
Deze gronden zijn nader aangegeven op de bij het besluit behorende kadastrale tekening (nummer tk-strijen-30218555-01) en de daarbij behorende lijst van eigenaren en beperkt gerechtigden, één en ander naar de stand van de openbare registers van het Kadaster per 4 juni 2007.
Om te voldoen aan artikel 4 Wvg ligt het besluit met bijbehorende stukken, daaronder mede begrepen de perceelsgewijze registratie, met ingang van 12 juli 2007 voor een ieder kosteloos ter inzage op het gemeentehuis van de gemeente Strijen, Waleplein 2 te 3291 CZ Strijen. Openingstijden van het gemeentehuis: maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 12.00 uur en 13.30 tot 16.00 uur. Op verzoek kunnen de desbetreffende stukken buiten kantooruren worden ingezien. U kunt hiervoor een afspraak maken onder telefoonnummer 078-6748200. De eigenaren en beperkt gerechtigden met betrekking tot deze gronden ontvangen één dezer dagen een afzonderlijke kennisgeving. Het raadsbesluit treedt in werking op de dag na de datum van publicatie in de Staatscourant en geldt voor een termijn van ten hoogste twee jaren. De bekendmaking is gepubliceerd in de Staatscourant van 11 juli 2007. Het gemeentelijk voorkeursrecht is daarmee in werking getreden met ingang van 12 juli 2007. Met het raadsbesluit is de aanwijzing, waartoe burgemeester en wethouders op grond van artikel 8a Wvg op 12 juni 2007 hebben besloten, binnen de wettelijke termijn van acht weken bestendigd.
Nadat het raadsbesluit in werking is getreden, moeten eigenaren en beperkt gerechtigden van de in het besluit begrepen gronden, wanneer zij hun percelen, dan wel de daarop gevestigde beperkte rechten wensen te vervreemden, deze eerst aan de gemeente Strijen te koop aanbieden. Bezwaar en beroep
Het raadsbesluit wordt aangemerkt als een besluit in de zin van de Algemene wet bestuursrecht (Awb), zodat tegen dit besluit tot aanwijzing van gemelde gronden tot gebied waarop de Wvg van toepassing is, ingevolge de Awb bezwaar en beroep open staat. Ingevolge de Awb kunnen belanghebbenden gedurende een termijn van zes weken, ingaande op de dag na publicatie in de Staatscourant, ofwel met ingang van 12 juli 2007, een bezwaarschrift indienen bij de raad van de gemeente Strijen, postbus 5881 te 3290 EA STRIJEN. Het bezwaarschrift dient te worden ondertekend en dient ten minste te bevatten:
a. de naam en het adres van de indiener;
b. de dagtekening;
c. een omschrijving van het besluit waartegen het bezwaar is gericht; d. de gronden van het bezwaar.
Degene die een bezwaarschrift indient kan, indien onverwijlde spoed, gelet op de betrokken belangen, dat vereist, op grond van artikel 8:81 Awb tevens een verzoek om voorlopige voorziening vragen bij de voorzieningenrechter van de rechtbank te Dordrecht, Steegoversloot 36. Indien belanghebbenden bezwaar hebben gemaakt tegen het besluit van burgemeester en wethouders van de gemeente Strijen als bedoeld in artikel 8a Wvg, behoeven zij niet opnieuw een bezwaarschrift in te dienen. Het bezwaar tegen het besluit van burgemeester en wethouders wordt thans, op grond van artikel 9a van de Wvg, geacht te zijn gericht tegen het raadsbesluit.
Tenslotte maken burgemeester en wethouders bekend, dat zij bij besluit van 10 juli 2007 het rechtsgevolg van hun besluit van 12 juni 2007 vervallen hebben verklaard met ingang van de dag waarop het raadsbesluit ex artikel 8 Wvg in werking treedt. Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met de heer J. de Pee, onder telefoonnummer 078-6748225.

Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten bekend:

Sloopvergunning verleend aan:

- Woningstichting De Maashoek voor het slopen van een woning en bijbehorende opstallen op het perceel Boompjesstraat 57 te Strijen (ontvangen 19 juli 2007).

Een vergunning voor het houden van een wedstrijd verleend aan:
- Autotrekteam No Mercy, de heer P. van Pelt, Wielweg 6 te Strijen voor het organiseren van een autotrek op vrijdag 31 augustus 2007 op de locatie Simon Stevinstraat te Strijen (verzonden 18 juli 2007).

Een vergunning voor het houden van een straatbarbecue verleend aan:
- De heer L. Kramp, Buizerdstraat 25 te Strijen voor het houden van een straatbarbecue op 25 augustus 2007 tussen 19.00 uur en 24.00 uur op het grasveld op de locatie Buizerdstraat 21 tot en met 31 te Strijen (verzonden 18 juli 2007).

- Mevrouw L. Paaij, Roerdompstraat 14 te Strijen voor het houden van een straatbarbecue op 1 september 2007 tussen 17.00 uur en 24.00 uur op de parkeerplaats bij de garageboxen van Roerdompstraat 12 tot en met 22 te Strijen (verzonden 18 juli 2007).

Een ontheffing artikel 35 Drank- en Horecawet verleend aan:
- Plattelands Jongeren Euro Delta afd. Hoeksche Waard, de heer L. Visser, Bosweg 38 te Strijen voor het verstrekken van zwakalcoholische dranken op 21 juli 2007 op de locatie Molenweg 1 te Strijen. De drankverstrekking wordt verzorgd door De Gouden Leeuw V.O.F., Gatsedijk 45 te Maasdam (verzonden 18 juli 2007).

Het college heeft de volgende verkeersbesluiten genomen:
- Ter hoogte van de woning Buizerdstraat 57 te Strijen wordt een invalidenparkeerplaats aangelegd op naam van de heer L. Joha, door het plaatsen van een bord E06 klasse II, behorende bij het RVV 1990 (invalidenparkeerplaats, tevens een verbod voor andere voertuigen)met bijbehorend onderbord met kenteken TH-FN-52 (verzonden 17 juli 2007).
- Ten behoeve van de Autotrek op 31 augustus 2007 zal in de Simon Stevinstraat te Strijen van 15.00 uur tot 23.00 uur een parkeerverbod voor voertuigen gelden en is deze straat afgesloten. Er zal een omleidingsroute worden ingesteld.

Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan dat het besluit genomen heeft. In het bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het besluit. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De behandeling van een bezwaarschrift mag volgens de wet maximaal 14 weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten). Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.

Rectificatie:
In het Kompas van vrijdag 13 juli 2007 hebben wij bekend gemaakt dat wij een aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen hebben van:
- De heer H. Belder voor het oprichten van een woning op het perceel Zuiddijk 21A te Strijen (ontvangen 5 juli 2007). De juiste tekst moet zijn:
Aanvraag reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- De heer H. Belder voor het oprichten van een woning op het perceel Zuiddijk 21B te Strijen (ontvangen 5 juli 2007).