Persbericht
Ilse Media lanceert zoekdienst voor reizen
- ilse reizen maakt het reisaanbod transparant -
Amsterdam, 19 juli 2007 - Onder de naam 'ilse reizen' lanceert ilse media vandaag een totaal nieuwe zoekdienst voor reizen. Deze onafhankelijke zoekdienst, die is ontwikkeld in samenwerking met technologie partner Ciderhouse, maakt het vakantieaanbod voor de consument transparant. Hierdoor is het niet langer nodig om meerdere sites van touroperators of reisagenten af te surfen op zoek naar het beste én beschikbare vakantieproduct. De gebruiker oriënteert zich bij ilse reizen, maar is de ideale vakantie eenmaal gevonden, dan klikt de gebruiker door naar de boekingspagina van de desbetreffende reisorganisatie om de boeking te realiseren.
ilse reizen helpt consumenten, als onafhankelijke partij, bij het vinden van hun ideale bestemming en hun ideale vakantieproduct. Nils Rooijmans, manager ilse.nl: "Er is behoefte aan een website die het totale reisaanbod op een overzichtelijke en onafhankelijke manier doorzoekbaar maakt. Reisaanbieders zijn juist op zoek naar manieren om het eigen vakantieproduct zo gericht mogelijk bij de doelgroep te brengen. Als onafhankelijke zoekdienst brengt ilse reizen vraag en aanbod bij elkaar. Ilse reizen maakt het mogelijk om heel uitgebreid te zoeken aan de hand van tal van persoonlijke voorkeuren. Hierbij kunnen zelfs zaken als de weersverwachting (temperatuur, neerslag) of de temperatuur van het zeewater bij de zoekopdracht worden betrokken".
Voor de consument kunnen nu ook verschillende onderdelen van de vakantie, zoals een vliegticket, accommodatie en een huurauto in één zoekproces worden afgehandeld. Daarnaast worden tarieven via ilse transparant. Vooral bij vliegtarieven levert dat de consument veel inzicht op bij het vergelijken van tarieven en het vinden van de laagste prijzen in de markt.
De ilse reizen website, die zal draaien onder
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over ilse media groep
ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van websites, waaronder ilse.nl, Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl en web-log.nl bereikt ilse media maandelijks ca 70 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de mannen- en entertainment titels van Sanoma Men's Magazines (SMM) en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Samen genereren ilse media, newrulez, TVGids.nl en de SMM-titels per maand ruim zeshonderd miljoen pageviews op het internet.
ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2006 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 531 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.
Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl
Ingezonden persbericht