Volvo C70 nu ook leverbaar als 2.0D
(7/18/2007)
Met de introductie van een viercilinderturbodiesel breidt Volvo het
motorenprogramma van de Volvo C70 uit. De krachtbron biedt een
prettige balans tussen goede prestaties en een zeer gunstig verbruik
van de elegante convertible. De C70 2.0D staat dit najaar in de
showroom.
De tweelitermotor is de eerste viercilinder die Volvo in de C70
levert. âWe verwachten dat deze turbodiesel erg populair wordt en dat
twintig procent van de Europese kopers voor deze motor kiestâ, aldus
Frederik Arp, President en CEO van Volvo Car Corporation. Hij
vervolgt: âDe C70 2.0D biedt een aantrekkelijke combinatie van een
laag verbruik en volop rijplezier.â De Zweedse fabrikant schat
tweeduizend C70âs 2.0D per jaar te verkopen. De prijzen in Nederland
starten bij ⬠48.000
Snelle respons, laag verbruik
De tweeliter turbodieselmotor levert een maximaal vermogen van 136 pk
(100 kW) en een hoogste koppel van 320 Nm. De viercilinder
onderscheidt zich door een zeer snelle respons. De bestuurder kan het
vermogen perfect controleren en maximaal van de convertible genieten.
De acceleratie van stilstand tot honderd kilometer per uur neemt 11,0
seconden in beslag en de topsnelheid bedraagt 205 kilometer per uur.
De turbodiesel is uitgerust met geavanceerde common-railtechnologie
met piëzo-injectoren die zorgen voor een zeer snelle en nauwkeurige
dosering. Daardoor is de motor zuiniger en schoner. Een
dieselpartikelfilter is bovendien standaard. Deze reduceert de
uitstoot van onverbrande dieselresten significant en vermindert
daarmee de milieubelasting. Het filtersysteem wordt automatisch
gereinigd doordat de opgevangen resten worden verbrand. De C70 2.0D
verbruikt gemiddeld 6,1 liter diesel per honderd kilometer
(gecombineerd verbruik). De convertible krijgt op de Nederlandse markt
het groene energielabel C toegekend.
AutoRai