AutoRai

Volvo C70 nu ook leverbaar als 2.0D

(7/18/2007)
Met de introductie van een viercilinderturbodiesel breidt Volvo het motorenprogramma van de Volvo C70 uit. De krachtbron biedt een prettige balans tussen goede prestaties en een zeer gunstig verbruik van de elegante convertible. De C70 2.0D staat dit najaar in de showroom.

De tweelitermotor is de eerste viercilinder die Volvo in de C70 levert. âWe verwachten dat deze turbodiesel erg populair wordt en dat twintig procent van de Europese kopers voor deze motor kiestâ, aldus Frederik Arp, President en CEO van Volvo Car Corporation. Hij vervolgt: âDe C70 2.0D biedt een aantrekkelijke combinatie van een laag verbruik en volop rijplezier.â De Zweedse fabrikant schat tweeduizend C70âs 2.0D per jaar te verkopen. De prijzen in Nederland starten bij ⬠48.000

Snelle respons, laag verbruik
De tweeliter turbodieselmotor levert een maximaal vermogen van 136 pk (100 kW) en een hoogste koppel van 320 Nm. De viercilinder onderscheidt zich door een zeer snelle respons. De bestuurder kan het vermogen perfect controleren en maximaal van de convertible genieten. De acceleratie van stilstand tot honderd kilometer per uur neemt 11,0 seconden in beslag en de topsnelheid bedraagt 205 kilometer per uur.

De turbodiesel is uitgerust met geavanceerde common-railtechnologie met piëzo-injectoren die zorgen voor een zeer snelle en nauwkeurige dosering. Daardoor is de motor zuiniger en schoner. Een dieselpartikelfilter is bovendien standaard. Deze reduceert de uitstoot van onverbrande dieselresten significant en vermindert daarmee de milieubelasting. Het filtersysteem wordt automatisch gereinigd doordat de opgevangen resten worden verbrand. De C70 2.0D verbruikt gemiddeld 6,1 liter diesel per honderd kilometer (gecombineerd verbruik). De convertible krijgt op de Nederlandse markt het groene energielabel C toegekend.