Time : 09:33:10
Date : 17 July 2007
Sender Name: Emakina

Nieuwe versie van VW EscapeTV, de eerste tv-zender in podcasting

BRUSSEL, 17 JULI 2007 - VW EscapeTV (www.vwescape.tv), de eerste tv-zender voor draagbare media, viert zijn eerste verjaardag met de inhuldiging van versie 2.0. Een volledige remake, die VW EscapeTV nog dynamischer en interactiever maakt.

VW EscapeTV, ontworpen voor het automerk Volkswagen, is de eerste zender die u zowel op het internet kan bekijken, als op uw iPod, uw PSP of mobiele telefoon. Op het programma: reportages over de evenementen van de maand (concerten, film, sport...), interviews, grappige filmpjes afkomstig van het web, autotips, wedstrijden.. Dat alles te bekijken waar en wanneer u wil: VW EscapeTV bevrijdt de kijker van de kabel-tv die hem aan zijn huiskamer kluistert.

VW EscapeTV 2.0 is een totale herziening van het in juni 2006 uitgebrachte concept. Elke rubriek van de maandelijkse uitzending is nu een zelfstandig kanaal, dat haar eigen leven leidt en haar eigen distributieritme heeft. U moet niet langer wachten op de maandelijkse aflevering van VW EscapeTV om de nieuwste updates te ontdekken van de rubrieken Videogames of Film. U kan zich voortaan enkel op uw favoriete rubrieken abonneren, en ze bekijken, in de volgorde die u verkiest, op uw iPod, GSM of PlayStation Portable. Omdat u à la carte kan kiezen, is het kijkplezier vertienvoudigd.

Het doel van VW EscapeTV 2.0: de interactie met de internaut uitbouwen, in een videoblog-stijl. "Wij hebben de nadruk gelegd op de participatie van de internaut, legt Brice Le Blévennec, Voorzitter van Emakina uit. U kan niet enkel een commentaar achterlaten bij elke reportage van een kanaal, maar dit fragment ook met enkele klikken aanbevelen bij een vriend of naar je eigen blog exporteren."

"VW EscapeTV richt zich tot de gebruikers van het digitale tijdperk, onderlijnt Brice Le Blévennec. De jongeren die opgegroeid zijn met het internet willen hun mediaconsumptie volledig zelf onder controle hebben en staan minder open voor traditionele vormen van publiciteit. De adverteerders moeten dan ook leren om hen op een doeltreffende manier aan te spreken, zoals Volkswagen hier doet: dankzij dit project heeft het zich gepositioneerd als een leverancier van geloofwaardige content."

Bekroond met verschillende prijzen zowel in België als in het buitenland telt VW EscapeTV zo'n 40.000 trouwe kijkers, alle media dooreengenomen.

Wenst u meer info?

Olivier De Doncker
Communication Manager Emakina
Tel. : 02/400.40.21
GSM: 0473/96.93.37
E-mail: odo@emakina.com
www.emakina.com

Jean-Marc Ponteville
Volkswagen PR Manager - D'Ieteren
Tel : +32.2.536.50.36
E-mail: jean-marc.ponteville@dieteren.be
www.volkswagen.be

Over Emakina
Emakina, opgericht in 2001, is het belangrijkste onafhankelijke interactieve agentschap in België. Emakina biedt haar diensten aan op vlak van advies, ontwerp, design en technologie aan talrijke klanten in binnen- en buitenland, zoals Fortis, Proximus, D'Ieteren, Electrabel, Total, Brussels Airlines of Wrangler. Sinds 7 juli 2006 is Emakina een beursgenoteerd bedrijf op Alternext, het segment van Euronext voorbehouden aan KMO in volle groei (mnemo: ALEMK). Verleden jaar bedroeg de verkoop van Emakina Group 8.448.423,21 euro.

URL: http://www.emakina.com http://www.volkswagen.be

Link to Press Release - FR Link to Press Release - NL