Ingezonden persbericht


Onafhankelijke onderzoeksfirma noemt Tridion opnieuw leider op het gebied van Web Content Management

Amsterdam, 17 juli 2007 - In zijn rapport 'The Forrester's Wave(TM): Web Content Management For External Sites, Q3 2007', heeft het gezaghebbende onderzoeksbureau Forrester Tridion voor de tweede maal bestempeld als leider op het gebied van Web Content Management voor externe sites.

Forrester beoordeelde de elf belangrijkste Web Content Management leveranciers op 190 criteria op het gebied van content management voor externe websites. Het onderzoeksbureau concludeerde dat Tridion "duidelijk de leiderspositie inneemt in het bieden van oplossingen aan haar klanten voor het leveren en beheren van overtuigende klantervaringen op het internet."

In het rapport zegt Kyle McNabb, senior analist bij Forrester Research: Tridion "complementeert haar kracht in zowel content delivery als content management met een grafisch en gebruiksvriendelijk pakket instrumenten die door content administrators en website managers kunnen worden gebruikt om op eenvoudige wijze content te creëren. Daarnaast onderscheidt Tridion zich van andere leveranciers met een duidelijke globalisatiefunctie. Met deze functie kunnen websites in verschillende talen centraal worden beheerd."

Het rapport toont aan dat ondernemingen op zoek zijn naar "systemen die hun belangrijkste operationele behoeften ondersteunen en die hen helpen bij het beheren en leveren van content naar gespecificeerde doelgroepen en individuen." Forrester constateert dat "steeds meer bedrijven ondersteuning nodig hebben bij globalisatie en dat zij zoeken naar oplossingen om aan de ene kant bedrijfsprocessen te stroomlijnen en te centraliseren en aan de andere kant de regionale marketingafdelingen de flexibiliteit te geven die zij nodig hebben om hun lokale markten te bedienen."

Forrester concludeert dat. Tridion uitblinkt in personalisatie, multi-site en meertalige functionaliteiten." en dat Tridion momenteel voor site managers "krachtige out-of-the-box functionaliteiten kan bieden om gepersonaliseerde klantervaringen te creëren."

Pieter Varkevisser, CEO van Tridion is blij met de erkenning van Forrester: "Wij zijn er trots op dat een gerenommeerd instituut als Forrester Tridion wederom ziet als leider van de internationale Web Content Management markt. Wij merken, net als Forrester, dat consumenten en bedrijven steeds hogere verwachtingen hebben. Zij willen dat hun klantervaringen precies op hun behoeften en voorkeuren zijn afgestemd. Tridion ontwikkelt oplossingen die dit mogelijk maken".

Over Tridion
Tridion, wereldwijd leidend leverancier van Web Content Management (WCM) oplossingen, stelt organisaties in staat om in meerdere talen en over verschillende websites en kanalen consistente, interactieve en zeer gerichte klantervaringen aan te bieden. De geavanceerde WCM-oplossing van Tridion, R5, maakt het voor zakelijke gebruikers mogelijk de content die de basis vormt voor alle aspecten van het online front-office proces - waaronder corporate communicatie, marketing en klantenservice - te optimaliseren. Naast de middelen om content te creëren, beheren, leveren, volgen en archiveren, biedt Tridion ook oplossingen voor gerichte doelgroepcommunicatie, publicatie over meerdere kanalen en mogelijkheden tot interactie met de doelgroep.

Meer dan 430 organisaties maken gebruik van Tridion oplossingen. Hieronder bevinden zich vooraanstaande wereldmerken zoals ABN AMRO, BBVA, Canon, Emirates, KLM, Lexus, Renault, Ricoh, Sanofi-Aventis, Scania, Toyota, Unilever en Yamaha. Het hoofdkantoor van Tridion is gevestigd in Amsterdam; het Amerikaanse hoofdkantoor in New York. Tridion heeft verder kantoren en partners in de Verenigde Staten, Europa en Asia-Pacific.

Op 18 mei 2007 is Tridion overgenomen door SDL plc.

Voor meer informatie over Tridion kunt u terecht op www.tridion.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Daniëlle van Leeuwen Annelore van der Lint Text 100 Public Relations Tridion Marketing Director danielle.vanleeuwen@text100.nl marketing@tridion.com +31(0)20 530 43 48 +31 (0)20 20 32 030 / +31 (0)6 524 10 067