Mazda behaalt in Japan cumulatieve voertuigproductie van 40 miljoen eenheden
(7/17/2007)
Mazda Motor Corporation vierde vandaag in de Ujina 2 fabriek nabij het
hoofdkantoor van Mazda te Hiroshima het behalen van een cumulatieve
productie van 40 miljoen eenheden in Japan.
Hisakazu Imaki, Mazdaâs Vertegenwoordigd Directeur, Voorzitter van de
Raad van Bestuur, Voorzitter en Algemeen Directeur, keek samen met de
voorzitters en vakbondvertegenwoordigers toe hoe een gloednieuwe
Mazda2 als een historische 40 miljoenste productie-eenheid van de
productielijn rolde. Dit record is in 75 jaar en negen maanden
behaald, sinds Mazda in oktober 1931 begon met de productie van
driewielige vrachtwagens.
Tijdens de ceremonie zei Voorzitter Imaki: âMazda was in staat een
cumulatieve productie van 40 miljoen eenheden te behalen, dankzij de
geweldige steun van onze klanten. Deze mijlpaal is ook het resultaat
van de gedreven inzet van de vele medewerkers en andere mensen die bij
Mazda betrokken waren en die tijdens het gehele bestaan van de
onderneming de hoeksteen van ons succes zijn geweest. Mazdaâs streven
naar het aangaan van uitdagingen en een geïnspireerde bedrijfscultuur
hebben ons ertoe gedreven nieuwe technologieën te ontwikkelen en
nieuwe waarden te creëren. Daarom is Mazda, van alle autofabrikanten
te wereld, het enige merk dat autoâs met rotatiemotoren produceert.
Het behalen van 40 miljoen gebouwde eenheden is een extra doorbraak op
onze weg naar een nog grotere groei. Om deze succesvolle
ontwikkelingen voort te zetten, zal Mazda onze klanten blijven
voorzien van autoâs die âuitnodigend en leuk zijn om in te rijden, en
waar je graag nog eens in zou rijdenâ.
Aanvankelijk heeft Mazda zichzelf gevestigd als fabrikant van lichte
vrachtwagens en is in 1931 begonnen met driewielige vrachtwagens. In
1960 nam Mazda een dappere duik in het diepe water van de
personenautoâs, toen ze begon met de productie van de kleine R360
Coupe. Sindsdien is Mazda, door de productie en internationale verkoop
van sportautoâs, zoals âs werelds eerste auto met een rotatiemotor met
dubbele rotor, de Cosmo Sport (ook wel bekend als de R110S) en de
iconische Savanna RX-7 (RX-7), samen met de duurzame modellen, zoals
de Familia (Mazda Protegé/323/323F) en de Capella (Mazda 626),
uitgegroeid tot een heuse wereldwijde corporatie. In 2002
introduceerde Mazda een nieuwe generatie producten die het nieuwe
Zoom-Zoom motto van Mazda duidelijk vormgaf. Het begon allemaal met de
Atenza (Mazda6) en de Axela (Mazda3), en de nieuwe Zoom-Zoom
voertuigen hebben sindsdien wereldwijd naam gemaakt.
Mazda heeft zich lang toegelegd op het toepassen van innovatieve
productietechnieken voor een efficiënte productie die zowel mens- als
milieuvriendelijk is. Tegenwoordig maakt een grootschaliger gebruik
van initiatieven als Mazdaâs Three Layer Wet Paint en Integrated
Scheduled Production Systemen, een uitzonderlijk flexibele en
hoogwaardige gesynchroniseerde productielijn mogelijk. In de toekomst
streeft Mazda ernaar een nog grotere groei te behalen door de
merkwaarde te verhogen en de bedrijfsefficiëntie volgens het Mazda
Advancement Plan te vergroten. Mazda zal zich ook inzetten om
uitstekende producten en diensten te leveren die voldoen aan de hoge
verwachtingen van de klanten, met een productkwaliteit, veiligheid en
milieuprestaties die voor niemand onderdoen.
AutoRai