Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 16 juli 2007

Divendal Communicatie Manager Nederlandse tak TMG

Saskia Divendal is per 1 september benoemd tot Communicatiemanager van de Nederlandse tak van Telegraaf Media Groep (TMG).

Zij wordt verantwoordelijk voor alle B2B communicatie, PR, B2B-events/sponsoring, merkbeleid én interne communicatie van de nieuwe organisatie, die ontstaat uit de samenwerking van de Nederlandse activiteiten van TMG. Ook zal zij B2C een coördinerende en ondersteunende rol vervullen richting de verschillende consumentenmerken. Divendal werkt sinds 2003 bij Telegraaf Media Groep in verschillende marketing- en communicatiefuncties. "Een werkelijk geweldige klus, om te gaan van een imago waarin de grootste krant van Nederland nog altijd de dominante rol speelt, tot de uitstraling van een modern, crossmediaal bedrijf. Want dat zíjn we, met inmiddels o.a. ruim 100 websites, minstens zo veel printtitels, een succesvol narrowcasting bedrijf én diverse eigen productiehuizen in onze portefeuille. Het wordt ook hoog tijd dat iedereen de zich in Nederland op welke manier dan ook bezig houdt met media zich daarvan bewust wordt", aldus Divendal.

De Nederlandse tak van TMG omvat Uitgeversmaatschappij De Telegraaf, HDC Media, Holland Combinatie, BasisMedia, Telegraaf Tijdschriften Groep, All Connected Media en Librium. De nieuwe organisatie zal uiteen vallen in een printtak, onder leiding van Frank Volmer, en een digitale tak met als directeur Marianne Zwagerman. Algemeen Directeur is Rob Eijkelenkamp.

Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep (TMG) is een beursgenoteerde, onafhankelijke Nederlandse mediagroep, actief op het exploiteren van onafhankelijke informatie en infotainment middels dagbladen, internet, tijdschriften, puzzel- en huis-aan-huisbladen, televisie, (mobiele) telefonie en digitale schermen, al dan niet via een strategische deelneming. Buiten Nederland is TMG zelfstandig actief in België, Frankrijk, Denemarken, Zweden en Oekraïne met multimediale uitgeverijen en/of in nichemarkten zoals puzzelbladen. TMG heeft bijna 4.000 medewerkers en behaalde over 2006 een omzet van bijna ¤ 800 miljoen.