Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 16 juli 2007

Rebel van Sugababes.nl naar WUZ.nl

Timan Rebel (26) stapt per 18 juli over van Sugababes.nl/Superdudes.nl naar WUZ.nl, de nieuwe online community van Telegraaf Media Groep (TMG). Rebel zal zich als Business Development Manager bezig gaan houden met onder andere de uitrol en doorontwikkeling van WUZ.nl én de ontwikkeling van andere communities binnen TMG.

Rebel is één van de oprichters van Sugababes.nl en Superdudes.nl, twee zeer succesvolle jongerensites, gebaseerd op social networking en sinds 2005 onderdeel van TMG. Na vijf jaar is Timan Rebel toe aan een nieuwe uitdaging. "Zijn kennis en ervaring op het gebied van communities en social networking zijn van grote waarde voor TMG, in huidige en toekomstige projecten op dit gebied", aldus Marianne Zwagerman, directeur digitale media van de Nederlandse tak van TMG.

WUZ.nl is het kloppend hart van de crossmediale samenwerking tussen De Telegraaf en SBS in door consumenten gegenereerde content. Op 1 juli heeft de softlaunch van WUZ.nl plaatsgevonden. De afgelopen twee weken hebben zich al zo'n 200 WUZ-correspondenten geregistreerd. Hiervan publiceert 30% bijna dagelijks artikelen. WUZ.nl zal in september officieel gelanceerd worden.

Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep (TMG) is een beursgenoteerde, onafhankelijke Nederlandse mediagroep, actief op het exploiteren van onafhankelijke informatie en infotainment middels dagbladen, internet, tijdschriften, puzzel- en huis-aan-huisbladen, televisie, (mobiele) telefonie en digitale schermen, al dan niet via een strategische deelneming. Buiten Nederland is TMG zelfstandig actief in België, Frankrijk, Denemarken, Zweden en Oekraïne met multimediale uitgeverijen en/of in nichemarkten zoals puzzelbladen. TMG heeft bijna 4.000 medewerkers en behaalde over 2006 een omzet van bijna ¤ 800 miljoen.



Ingezonden persbericht