35.000 virtuele kittens goed verz orgd

16/07/2007 16:20



PR Newswire



AMSTERDAM, July 16 /PRNewswire/ --
- Whiskas en Eccky zetten succesvolle samenwerking voort

Dit jaar organiseert Whiskas voor het eerst in Nederland de Whiskas Kitten Class. Tijdens deze sprankelende workshops krijgen toekomstige katteneigenaren veel praktische en leuke tips voor een goede opvoeding van een kitten. Om deze Kitten Class te promoten is een samenwerking met Eccky aangegaan. Tijdens de campagne konden gamers een virtuele kitten winnen voor hun Eccky en met dit katje chatten via Windows Live Messenger. Tussen 1 april en 1 juni 2007 zijn er binnen de Eccky wereld 35.000 kittens geboren en hebben 60.000 jongeren de Kitten Class Quiz gespeeld. Momenteel hebben 12.000 mensen een virtuele Whiskas kitten in hun buddylijst van Windows Live Messenger. Vanuit de Eccky game zijn meer dan 50.000 bezoeken aan de Whiskas Kitten Class website gegenereerd. Door dit succes heeft Whiskas besloten nieuwe campagnes ook via Eccky te activeren.

Whiskas dierenwinkel in Eccky

Kinderen en tieners zijn vaak de bepalende factor binnen het gezin met betrekking tot de aanschaf van een huisdier. Whiskas hecht veel waarde aan verantwoord huisdier bezit en wil middels de Whiskas Kitten Class toekomstige katteneigenaren goed voorbereiden op de komst van een kat in huis. Door de krachten van Eccky en Windows Live Messenger te bundelen wilde Whiskas kinderen en tieners bereiken en uitleggen dat een goede opvoeding voor jonge katten belangrijk is. Per 1 april 2007 is er een nieuwe locatie toegevoegd aan de Eccky wereld: een dierenwinkel in Whiskas stijl. Tussen 1 april en 1 juni vonden ongeveer 70.000 mensen 132.000 keer hun weg naar de dierenwinkel. In de nieuwe locatie konden gamers een kitten voor hun Eccky winnen door de Whiskas Kitten Class quiz goed te doorlopen. De vragen in deze quiz hadden betrekking op goede verzorging en opvoeding van katten. De quiz is 129.000 keer gespeeld door circa 60.000 unieke mensen en er zijn in totaal meer dan 35.000 Eccky kittens gepersonaliseerd. Op het hoogtepunt van de campagne had 31% van alle Eccky's een kitten als huisdier. Gamers konden met hun virtuele kittens spelen in de Eccky woonkamer en keuken. In de keuken hebben de kittens gemiddeld 1,2 keer per dag een blik kattenvoeding gekregen.

De "Catbot"

Na het winnen van het virtuele katje konden gamers hun nieuwe huisdier ook toevoegen aan Windows Live Messenger en zo met hem/haar chatten. De Catbot (whiskaskitten@eccky.com) zit op dit moment in de buddylist van 12.000 unieke mensen. Tijdens de campagnemaanden zijn er 52.000 chatsessies verricht en 400.000 chatberichten verstuurd naar de Catbot. Per maand chatten gebruikers gemiddeld 4,2 maal met de Whiskas kitten. De Catbot is ook te vinden in de Windows Live Agent tab.

Hoge conversie naar Whiskas Kitten Class site

In de campagneperiode zijn er 51.000 bezoeken door circa 40.000 unieke mensen aan de Whiskas Kitten Class website gegenereerd. Circa 50% van alle bezoekers aan de virtuele dierenwinkel heeft ook een kijkje genomen op de site. "We zochten een innovatieve manier om onze boodschap over het verzorgen van katten over te brengen. Nu deze ook zeer effectief blijkt te zijn, zullen we de samenwerking met Eccky voortzetten", aldus Micha Medendorp, marketing manager Cat portfolio bij Masterfoods Veghel. In de tweede helft van dit jaar zullen nieuwe Whiskas campagnes binnen Eccky geactiveerd worden en de functionaliteit van de katjes toenemen.

Contactpersonen: Regina van Tongeren, Brand Manager Eccky, Herengracht 386, 1016 CJ Amsterdam, Tel: +31-20-7977909, Email: regina@eccky.com, Beeldmateriaal is beschikbaar via: http://www.ecckycorp.com/pressroom/press_kit. Sanneke de Veer, Corporate Affairs, Masterfoods Verkoopdivisie NL, Postbus 81, 5460 BB Veghel, Tel: +31-413-383065, Email: sanneke.de.veer@eu.effem.com