35.000 virtuele kittens goed verz
orgd
16/07/2007 16:20
PR Newswire
AMSTERDAM, July 16 /PRNewswire/ --
- Whiskas en Eccky zetten succesvolle samenwerking voort
Dit jaar organiseert Whiskas voor het eerst in Nederland de Whiskas
Kitten Class. Tijdens deze sprankelende workshops krijgen toekomstige
katteneigenaren veel praktische en leuke tips voor een goede opvoeding van
een kitten. Om deze Kitten Class te promoten is een samenwerking met Eccky
aangegaan. Tijdens de campagne konden gamers een virtuele kitten winnen voor
hun Eccky en met dit katje chatten via Windows Live Messenger. Tussen 1 april
en 1 juni 2007 zijn er binnen de Eccky wereld 35.000 kittens geboren en
hebben 60.000 jongeren de Kitten Class Quiz gespeeld. Momenteel hebben 12.000
mensen een virtuele Whiskas kitten in hun buddylijst van Windows Live
Messenger. Vanuit de Eccky game zijn meer dan 50.000 bezoeken aan de Whiskas
Kitten Class website gegenereerd. Door dit succes heeft Whiskas besloten
nieuwe campagnes ook via Eccky te activeren.
Whiskas dierenwinkel in Eccky
Kinderen en tieners zijn vaak de bepalende factor binnen het gezin met
betrekking tot de aanschaf van een huisdier. Whiskas hecht veel waarde aan
verantwoord huisdier bezit en wil middels de Whiskas Kitten Class toekomstige
katteneigenaren goed voorbereiden op de komst van een kat in huis. Door de
krachten van Eccky en Windows Live Messenger te bundelen wilde Whiskas
kinderen en tieners bereiken en uitleggen dat een goede opvoeding voor jonge
katten belangrijk is. Per 1 april 2007 is er een nieuwe locatie toegevoegd
aan de Eccky wereld: een dierenwinkel in Whiskas stijl. Tussen 1 april en 1
juni vonden ongeveer 70.000 mensen 132.000 keer hun weg naar de dierenwinkel.
In de nieuwe locatie konden gamers een kitten voor hun Eccky winnen door de
Whiskas Kitten Class quiz goed te doorlopen. De vragen in deze quiz hadden
betrekking op goede verzorging en opvoeding van katten. De quiz is 129.000
keer gespeeld door circa 60.000 unieke mensen en er zijn in totaal meer dan
35.000 Eccky kittens gepersonaliseerd. Op het hoogtepunt van de campagne had
31% van alle Eccky's een kitten als huisdier. Gamers konden met hun virtuele
kittens spelen in de Eccky woonkamer en keuken. In de keuken hebben de
kittens gemiddeld 1,2 keer per dag een blik kattenvoeding gekregen.
De "Catbot"
Na het winnen van het virtuele katje konden gamers hun nieuwe huisdier
ook toevoegen aan Windows Live Messenger en zo met hem/haar chatten. De
Catbot (whiskaskitten@eccky.com) zit op dit moment in de buddylist van 12.000
unieke mensen. Tijdens de campagnemaanden zijn er 52.000 chatsessies verricht
en 400.000 chatberichten verstuurd naar de Catbot. Per maand chatten
gebruikers gemiddeld 4,2 maal met de Whiskas kitten. De Catbot is ook te
vinden in de Windows Live Agent tab.
Hoge conversie naar Whiskas Kitten Class site
In de campagneperiode zijn er 51.000 bezoeken door circa 40.000 unieke
mensen aan de Whiskas Kitten Class website gegenereerd. Circa 50% van alle
bezoekers aan de virtuele dierenwinkel heeft ook een kijkje genomen op de
site. "We zochten een innovatieve manier om onze boodschap over het verzorgen
van katten over te brengen. Nu deze ook zeer effectief blijkt te zijn, zullen
we de samenwerking met Eccky voortzetten", aldus Micha Medendorp, marketing
manager Cat portfolio bij Masterfoods Veghel. In de tweede helft van dit jaar
zullen nieuwe Whiskas campagnes binnen Eccky geactiveerd worden en de
functionaliteit van de katjes toenemen.
Contactpersonen: Regina van Tongeren, Brand Manager Eccky, Herengracht 386, 1016 CJ Amsterdam, Tel: +31-20-7977909, Email: regina@eccky.com, Beeldmateriaal is beschikbaar via: http://www.ecckycorp.com/pressroom/press_kit. Sanneke de Veer, Corporate Affairs, Masterfoods Verkoopdivisie NL, Postbus 81, 5460 BB Veghel, Tel: +31-413-383065, Email: sanneke.de.veer@eu.effem.com