Senternovem
16-07-2007 | Doelgroep tevreden over dienstverlening SenterNovem
In juni heeft SenterNovem een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd
onder alle NBW-projectbeheerders. Aan de hand van de resultaten wil
SenterNovem inspelen op de behoeften van de doelgroep. Ondanks alle
drukte tussen voorjaars- en zomervakantie heeft 63% de elektronische
enquête ingevuld. De respondenten geven SenterNovem gemiddeld een 7,4
als rapportcijfer. SenterNovem bedankt alle respondenten voor hun
medewerking en is erg blij met dit resultaat.
De projectbeheerders zijn erg tevreden over de dienstverlening door
SenterNovem. Vooral de behulpzaamheid van de medewerkers wordt hoog
gewaardeerd. Voorschotten worden binnen een redelijke termijn
uitbetaald en op wijzigingsverzoeken wordt adequaat gereageerd.
Iets meer dan eenderde van de respondenten vindt het maken van
voortgangsrapportages relatief veel tijd en moeite kosten. Diverse
respondenten hebben suggesties voor verbeteringen gedaan. Bijna de
helft van de respondenten vindt de NBW-website niet bijster actueel en
onvoldoende overzichtelijk. Ook is men benieuwd naar de resultaten van
anderen. SenterNovem is momenteel bezig te bekijken welke punten
verbeterd kunnen worden en hoe.
Het was de eerste keer dat SenterNovem op deze manier een
klanttevredenheidsonderzoek voor een specifiek subsidieprogramma
uitvoerde. De bedoeling is het onderzoek periodiek te herhalen,
bijvoorbeeld om de twee jaar.