Senternovem


16-07-2007 | Doelgroep tevreden over dienstverlening SenterNovem

In juni heeft SenterNovem een klanttevredenheidsonderzoek uitgevoerd onder alle NBW-projectbeheerders. Aan de hand van de resultaten wil SenterNovem inspelen op de behoeften van de doelgroep. Ondanks alle drukte tussen voorjaars- en zomervakantie heeft 63% de elektronische enquête ingevuld. De respondenten geven SenterNovem gemiddeld een 7,4 als rapportcijfer. SenterNovem bedankt alle respondenten voor hun medewerking en is erg blij met dit resultaat.

De projectbeheerders zijn erg tevreden over de dienstverlening door SenterNovem. Vooral de behulpzaamheid van de medewerkers wordt hoog gewaardeerd. Voorschotten worden binnen een redelijke termijn uitbetaald en op wijzigingsverzoeken wordt adequaat gereageerd.

Iets meer dan eenderde van de respondenten vindt het maken van voortgangsrapportages relatief veel tijd en moeite kosten. Diverse respondenten hebben suggesties voor verbeteringen gedaan. Bijna de helft van de respondenten vindt de NBW-website niet bijster actueel en onvoldoende overzichtelijk. Ook is men benieuwd naar de resultaten van anderen. SenterNovem is momenteel bezig te bekijken welke punten verbeterd kunnen worden en hoe.

Het was de eerste keer dat SenterNovem op deze manier een klanttevredenheidsonderzoek voor een specifiek subsidieprogramma uitvoerde. De bedoeling is het onderzoek periodiek te herhalen, bijvoorbeeld om de twee jaar.