Embargo tot 15 juli 2007
PERSBERICHT
Chick, Dunk, Flo en Rabbit hebben belangrijk nieuws over BACLADI.
BACLADI wordt DUSHI 'go with Flo!'
Waalwijk - 15 juli 2007. DUSHI ontwikkelde in 2005 BACLADI. Een lifestyle, speelgoed en knuffelbeestenconcept voor kinderen van 0 tot 8 jaar. Anno 2007 gaat het erg goed met BACLADI. De 4 karakter Chick, Dunk, Rabbit en Flo hebben de harten van vele kinderen en hun ouders veroverd. BACLADI heeft haar 5e collectie op de markt gezet. De producten zijn te koop in 19 landen en het aantal Nederlandse verkooppunten is de 70 gepasseerd. Daarom zet DUSHI nu een grote stap. BACLADI heet vanaf 15 juli 2007 DUSHI 'go with Flo!'. De vraag aan DUSHI om nieuwe concepten te maken is groot. Daarbij hoort DUSHI voortdurend dat DUSHI zo'n sterke en universele merknaam is. Vandaar het besluit om alle DUSHI concepten ook de merknaam DUSHI te geven. Voor DUSHI is dit weer een stapje dichterbij de verwezenlijking van haar droom. Deze creatieve denktank wil de wereld namelijk een beetje mooier maken. Door kinderen en jonge mensen met concepten en producten veel plezier en een goede basis voor de rest van hun leven te geven. Met een deel van de winst zet DUSHI wereldwijd weer nieuwe projecten voor kinderen op.
Het hart van DUSHI Go with Flo!
Het hart van BACLADI is altijd al DUSHI geweest. DUSHI gaat tenslotte over LIEFDE - want wat zijn we zonder liefde!. TALENT - ontwikkel je talenten en doe waar je goed in bent. WIJSHEID - sta open om te leren, onderzoek alles en behoud het goede. En POSITIVITEIT - als je positief denkt is alles mooier en je leven gemakkelijker. Dit zijn de pijlers van alles wat DUSHI maakt. Ook de karakteromschrijvingen van Chick (Dikke knuffel), Dunk (Heel bijzonder), Rabbit (Super!) en Flo (Lach!) zijn hierop gebaseerd. Het centrale thema van DUSHI 'go with Flo!': "De schoonheid van het verschil" is dus een echt DUSHI ding. Flo, de dolfijn, is de hoofdpersoon van DUSHI 'go with Flo!'. Omdat hij zich met de golven mee laat drijven, heeft hij een heerlijk leven en ervaart de werkelijke magie van het kind zijn. En dat wenst DUSHI voor alle kinderen op de wereld.
Het nieuwe logo.
Het logo van DUSHI 'go with Flo!' blijft bewust herkenbaarheid. Met dezelfde kleurstelling en hetzelfde beeldmerken als bij BACLADI het geval was. Zo maakt DUSHI de overgang naar de nieuwe merknaam niet te drastisch voor die kinderen, ouders en winkeliers waarvoor BACLADI al een vertrouwde naam en uitstraling had.
Marketingcommunicatie / PR campagne en ondersteuning voor bestaande klanten.
Natuurlijk ondersteunt DUSHI de naamsverandering (inter)nationaal met een marketingcommunicatie en PR campagne. Daarnaast worden grote aantallen van de uit te leveren producten omgestickerd. Ontvangen de winkeliers voor de displays nieuwe toppers en stickers. En worden er flyers ontwikkeld met concept- en gebruiksuitleg. Ook onderneemt DUSHI 'go with Flo!' aanvullende activiteiten om het merk DUSHI nog sterker in de markt te zetten en de merknaamwijziging van BACLADI in DUSHI 'go with Flo!' duidelijk te maken. Een tijdrovende en kostbare operatie waar DUSHI echter heilig in gelooft.
DUSHI daagt je uit!
"In de 20e eeuw waren ouders, leerkrachten en de samenleving de opvoeders en bevonden kinderen zich altijd in de positie van de leerling. In de 21e eeuw zullen de ouders leren van de bijzondere kwaliteiten van kinderen, zoals hun zuiverheid, onschuld, uitstraling, wijsheid en intuïtie, en deze gebruiken als inspiratie en bezieling van elkaar. De jonge generatie zal de leidende rol spelen bij het creëren van vrede en een stralende toekomst". (Ervin Laszlo - Je kunt de wereld veranderen).
DUSHI DAAGT JE UIT!
---
Over DUSHI 'go with Flo!' (voorheen BACLADI)
Het Nederlandse lifestyle, knuffelbeesten en speelgoedmerk DUSHI 'go with Flo!', bracht haar eerste collectie uit in 2005. Het eerste lees- en avonturen boek "De Appel, de wereld van Bacladi" is vertaald in 9 talen. DUSHI 'go with Flo!' wordt verkocht in 19 landen over de gehele wereld. De collectie bestaat uit knuffels, speelgoed en lifestyle producten. Ieder half jaar wordt de collectie uitgebreid.DUSHI 'go with Flo!' is een totaalconcept voor kinderen van 0 tot 8 jaar. Centraal in de DUSHI 'go with Flo!'ocollectie staan de avonturen van de vier karakters Chick, Dunk, Flo en Rabbit en de schoonheid van het verschil. DUSHI 'go with Flo!' is a trademark licenced by DUSHI.
Over DUSHI
DUSHI bedenkt zakelijk, innovatieve concepten voor kinderen en jongeren waar maatschappelijke betrokkenheid en verantwoordelijk altijd deel van uit maken. DUSHI zit vol goede ideeën die de wereld een beetje vrolijker, blijer en vriendelijker maken. Kinderen en jongeren staan centraal want bij hen begint een leukere en betere wereld. DUSHI is een initiatief van Leo Pullens - telg uit een ondernemersfamilie en projectontwikkelaar - en Anneke Groenendaal - moeder, bedenker van het succesvolle VillaHapp concept en eigenaresse van de bijzondere woonwinkel "De Gelaarsde Kat" in Waalwijk
---