Persbericht Trinicom - verbeterde versie
Persbericht
Delta biedt klanten volwaardige service via e-mail en internet dankzij Trinicom
Wilp, 12 juli 2007 'Multi-utility company' Delta uit Zeeland zet sinds kort de software van Trinicom in voor e-mail response management en web selfservice. E-mail wordt steeds meer een volwaardig contactkanaal en Delta kan zijn klanten nu ook volwaardige service bieden via dat kanaal. Vragen worden sneller en eenduidiger beantwoord dan voorheen. Dankzij een koppeling met het planningssysteem weten agents bovendien beter waar ze aan toe zijn en gaat de efficiency per agent omhoog.
Het Zeeuwse bedrijf Delta noemt zichzelf een 'multi-utility company'. De belangrijkste producten en diensten van het bedrijf zijn de levering van elektriciteit, gas en water, waterzuivering, afvalverwerking, radio- en televisiesignalen, internet via de kabel en digitale telefonie. De afdeling Klantenservice van Delta telt ongeveer 70 medewerkers die wekelijks zo'n 7000 klantcontacten afhandelen. Het aantal e-mails is de laatste jaren verdubbeld, tot ongeveer 1300 per week. Outlook was daarom niet langer afdoende. Delta's dochterbedrijf ZeelandNet werkt al een paar jaar met software van Trinicom. Na een marktoriëntatie besloot Delta, met het oog op synergievoordeel, ook voor Trinicom te kiezen.
Behalve voor e-mail afhandeling wordt de software van Trinicom ook ingezet voor web selfservice. Dankzij de uniforme kennisbank is alle informatie snel beschikbaar. Daarnaast levert het systeem automatisch antwoordsuggesties, waardoor de beantwoording sneller en uniformer verloopt. Een koppeling met het planningssysteem van Delta maakt forecasting mogelijk en zorgt ervoor dat de efficiency per agent omhoog gaat. Ook voor de agents is dat gunstig, want hun werkzaamheden worden gestructureerder ingepland. Voorheen wees de trafficmanager de te behandelen e-mails toe op momenten dat het telefoonverkeer dat toeliet. Nu weten agents vooraf wanneer ze voor beantwoording per e-mail zullen worden ingezet en krijgen ze de e-mails op dat tijdstip automatisch toegewezen.
Yuri de Kwaadsteniet, manager Front-Office bij Delta: "Dankzij de verhoging van de efficiëntie kunnen we een aanzienlijke kostendaling realiseren. Over enige tijd zullen we precies bekijken hoeveel rendement het systeem van Trinicom oplevert. Wellicht dat we in de toekomst de software dan ook voor chat gaan inzetten."
Wilco Rietberg, CEO van Trinicom: "Zoals gelukkig veel andere bedrijven beseft Delta dat de elektronische contactkanalen steeds belangrijker worden voor klanten. Ook in deze kanalen moet dus volwaardige service geboden worden. We zijn er trots op dat onze software daarbij een sleutelrol vervult."
Trinicom, Lathmerweg 5, 7384 AD Wilp, Tel: 0571- 26 82 60 E-mail:
Over Trinicom
Trinicom is een Nederlandse onderneming, gevestigd in Kasteel "De Lathmer" in Wilp, en specialist op het gebied van web selfservice, e-mail response management, live chat, call management en brief, fax en baliecontact. Trinicom richt zich primair op de ontwikkeling, implementatie en ondersteuning van zijn kernproduct: Trinicom 5 (T5(TM)). Deze op internettechnologie gebaseerde standaardapplicatie is geheel in te richten op het klantcontactproces van een organisatie, en zorgt ervoor dat de belangrijkste klantcontacten snel en uniform kunnen worden afgehandeld vanuit één centrale kennisbank. Tevens adviseert Trinicom klanten bij het optimaal inrichten van een multi-channel contactcenter, waarbij de nadruk ligt op het verbeteren van de serviceverlening via internet, e-mail, live chat en telefoon en het verlagen van de servicekosten. Trinicom is de enige Nederlandse softwareproducent van geïntegreerde Customer Interaction Management software en mag toonaangevende organisaties in binnen- en buitenland tot zijn klantenkring rekenen, waaronder Cendris, SNT, Achmea, Volkswagen/Audi, TUI, Rabobank International, Waterschapsbedrijf Limburg, Albert Heijn, Wolters Noordhoff en Tiscali. Voor meer informatie zie:
---
Voor redactionele informatie:
Influx PR, Frieda Zieleman, Deventerstraat 81, 7322 JL Apeldoorn, tel: 055 - 366 30 34, fax: 055 - 360 26 61, e-mail:
_____________________________________________
Frieda Zieleman
Influx PR-/Pers- (Advies)Bureau
Deventerstraat 81
7322 JL Apeldoorn
t. +31 (0)55 366 30 34
f. +31 (0)55 360 26 61
<:http:/>www.Influx-PR.com