Ingezonden persbericht


PERSBERICHT

Amsterdam, 12 juli 2007

De Telegraaf en Revenue Science bieden behavioural targeting

Voor het aanbieden van behavioural targeting gaat Telegraaf Online Sales samenwerken met Revenue Science. Als marktleider op het gebied van behavioural targeting oplossingen, biedt Revenue Science een platform voor de websites van Telegraaf Online Sales. Met behavioural targeting wordt het voorgaande gedrag van bezoekers gebruikt om hen in de toekomst meer relevante content en/of aanbiedingen te presenteren. Het voorgaande gedrag van bezoekers wordt geregistreerd via bezochte website secties, gelezen artikelen, ingevoerde zoekwoorden, demografische informatie en domein registratie.

"We bieden door deze samenwerking een prachtige manier om de juiste doelgroep, met de juiste boodschap, op het juiste moment en plaats te bereiken. Het voordeel van behavioural targeting is dat adverteerders geen vaste ruimte op een website hoeven in te kopen waarvan zij denken dat de doelgroep daar te vinden is. Op basis van interesses afgeleid uit het gedrag wordt de doelgroep bereikt, waar dan ook! ", vertelt Aschwin de Bruijn, Sales manager van Telegraaf Online Sales.

"De Telegraaf is duidelijk één van de beste partners om mee te werken. Zeker nu wij flink aan het uitbreiden zijn in Europa," aldus Jeremy Mason, directeur Europese relaties van Revenue Science. "Als marktleider onder de uitgevers in Nederland vormt De Telegraaf een ideale partner door het grote aantal bezoekers en dus gedragssegmenten. Dit vormt een enorm voordeel voor adverteerders die willen targeten op de juiste doelgroep. We kijken uit naar een lange en succesvolle samenwerking."

Over Telegraaf Media Groep
Telegraaf Media Groep (TMG) is een beursgenoteerde, onafhankelijke Nederlandse mediagroep, actief op het exploiteren van onafhankelijke informatie en infotainment middels dagbladen, internet, tijdschriften, puzzel- en huis-aan-huisbladen, televisie, (mobiele) telefonie en digitale schermen, al dan niet via een strategische deelneming. Buiten Nederland is TMG zelfstandig actief in België, Frankrijk, Denemarken, Zweden en Oekraïne met multimediale uitgeverijen en/of in nichemarkten zoals puzzelbladen. TMG heeft bijna 4.000 medewerkers en behaalde over 2006 een omzet van bijna E 800 miljoen.

Over Revenue Science
Revenue Science is een bedrijf dat het meest wijdverspreide behavioural targeting platform ter wereld biedt. Met internationale klanten als AOL.com, Daily Mail, FT.com, IDG, Media Run, NikkeiNet, Orange, Reuters.com, Telegraph.co.uk, The Guardian.co.uk, The Sun, Times Online, WashingtonPost.Newsweek Interactive en nu ook De Telegraaf, Revenue Science serveert meer behaviourally targeted advertenties dan elk ander bedrijf.



Ingezonden persbericht