Gemeente Strijen


Bekendmakingen week 28

(12-07-2007) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:

Aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- De heer H. Belder voor het oprichten van een woning op het perceel Zuiddijk 21A te Strijen (ontvangen 5 juli 2007).

Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren e.d.) tegen de verzoeken om bovengenoemde aanvragen kunt u zich wenden tot het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.

Ontwerp bestemmingsplan Polder het Oudeland van Strijen, 1e herziening (kartbaan):
Burgemeester en wethouders van Strijen maken op grond van artikel 23 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat het ontwerp bestemmingsplan Polder het Oudeland van Strijen, 1e herziening met bijbehorende onderzoeken vanaf maandag 16 juli 2007 gedurende 6 weken (tot 27 augustus 2007) voor een ieder ter inzage ligt bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis (Waleplein 2 in Strijen). Het gemeentehuis is van maandag tot en met vrijdag geopend van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur. Het ontwerp bestemmingsplan kan op aanvraag buiten werkuren ingezien worden.
Het ontwerp bestemmingsplan heeft betrekking op de kartbaan aan de Voorweg in Strijen en de bijbehorende zone industrielawaai. Gedurende de genoemde ter inzage termijn van 6 weken kan een ieder zijn zienswijze over het ontwerp bestemmingsplan kenbaar maken bij de gemeenteraad. Deze zienswijze dient bij voorkeur schriftelijk te worden ingediend bij de gemeenteraad van Strijen, postbus 5881, 3290 EA Strijen. Ook het indienen van een mondelinge zienswijze is mogelijk. Als u mondeling uw zienswijze kenbaar wilt maken, dan kunt u hiervoor een afspraak maken met mevrouw L. Bos, bereikbaar onder telefoonnummer 078-6748228 of met de heer L.C. den Hartigh, bereikbaar onder telefoonnummer 078-6748227.

Inspraak artikel 19, lid 1 Wet op de Ruimtelijke Ordening: Op 12 juni 2007 is een aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van de heer W. Brouwer voor het oprichten van een woning op het perceel Mookhoek 121. Deze woning zal gebouwd worden in het kader van de ruimte voor ruimte regeling. Dit betekent dat bestaande voormalige agrarische bedrijfsgebouwen op het perceel gesloopt zullen worden. In ruil hiervoor wil de heer Brouwer ter plaatse een woning bouwen. Daarnaast is op het perceel Mookhoek 121 een waterberging met natuur gerealiseerd.
Om het bouwen van een woning en het gebruik van de waterberging met natuur mogelijk te maken overwegen burgemeester en wethouders een vrijstellingsprocedure op grond van artikel 19, lid 1 van de Wet op de Ruimtelijke Ordening (WRO) te starten. Voordat deze procedure gestart kan worden moet op grond van de Inspraakverordening van de gemeente Strijen inspraak worden verleend. De inspraak wordt verleend aan ingezetenen en belanghebbenden.
De desbetreffende stukken liggen met ingang van 16 juli 2007 gedurende 2 weken (tot 30 juli 2007) ter inzage bij het bureau Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Het gemeentehuis is van maandag tot en met vrijdag geopend van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur. Ingezetenen en belanghebbenden kunnen binnen de termijn van ter inzage legging een zienswijze over het bovenstaande indienen bij ons college. Deze zienswijze dient bij voorkeur schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een mondelinge zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak te worden gemaakt met mevrouw L. Bos, bereikbaar onder telefoonnummer 078-6748228 of mevrouw A.M. Notenboom, bereikbaar onder telefoonnummer 078-6748231.
Na afloop van de inspraaktermijn zullen de ingekomen zienswijzen worden betrokken bij de besluitvorming van het college over het al dan niet starten van de vrijstellingsprocedure op grond van artikel 19, lid 1 WRO. Indien het college besluit hieraan medewerking te verlenen wordt de procedure gestart door middel van een publicatie.

UMTS-beleid:
Bij besluit van 10 juli 2007 heeft het college besloten om de UMTS-nota definitief vast te stellen. In de nota staat het beleid dat toegepast wordt wanneer sprake is van het plaatsen van antennes waarvoor een bouwvergunning moet worden afgegeven c.q. het bestemmingsplan moet worden gewijzigd. Het beleid wordt per direct effectief na deze openbaarmaking. De nota is verkrijgbaarheid in het gemeentehuis cq. te downloaden via de gemeentelijke website: www.strijen.nl.

Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten bekend:

Reguliere bouwvergunning verleend aan:

- De heer P.W. van der Waal voor het oprichten van een woning met garage/berging op het perceel Schenkeldijk 33 te Strijen (verzonden 12 juli 2007).

- Gemeente Strijen voor het plaatsen van een steiger tegenover het perceel Havenstraat 69 te Strijensas en een steiger nabij de parkeerplaats aan het Spui te Strijen (verzonden 12 juli 2007).
- Technische Unie B.V. voor het oprichten van een bijgebouw op het perceel Edisonweg 9 te Strijen (verzonden 12 juli 2007).

Sloopvergunning verleend aan:

- De heer A. P. Overwater voor het slopen van de daken van drie schuren op het perceel Oudendijk 11 te Strijen (verzonden 12 juli 2007).

- De heer/mevrouw A. Steenbergen voor het slopen van een woning en opstallen op het perceel Buitendijk 23 te Strijensas (verzonden 12 juli 2007).

Een uitritvergunning is verleend aan:

- De heer D.J. Terveer, Middelweg 52 te Numansdorp voor het aanleggen van een uitrit op het perceel Bosweg 12 te Strijen (verzonden 11 juli 2007).

Een exploitatievergunning verleend aan:

- Stichting Jeugd- en Jongerencentrum Strijen, postbus 5776 te Strijen voor het exploiteren van de jongerensociëteit De Klep, Sportlaan 11 te Strijen (verzonden 11 juli 2007).

Een vergunning op grond van artikel 3 en 4 van de drank- en horecawet verleend aan:

- Stichting Jeugd- en Jongerencentrum Strijen, postbus 5776 te Strijen voor het exploiteren van de jongerensociëteit De Klep, Sportlaan 11 te Strijen (verzonden 11 juli 2007).

Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij het bestuursorgaan dat het besluit genomen heeft. In het bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het besluit. Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De behandeling van een bezwaarschrift mag volgens de wet maximaal 14 weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in werking, ook al wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus 7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten). Voor vragen over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met het bureau Bestuursondersteuning.