Gemeente Strijen
Bekendmakingen week 28
(12-07-2007) Bekendmakingen
Burgemeester en wethouders van Strijen maken het volgende bekend:
Aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen van:
- De heer H. Belder voor het oprichten van een woning op het perceel
Zuiddijk 21A te Strijen (ontvangen 5 juli 2007).
Met vragen over het gebruik van eventuele rechtsmiddelen (bezwaren
e.d.) tegen de verzoeken om bovengenoemde aanvragen kunt u zich wenden
tot het bureau Bestuursondersteuning in het gemeentehuis.
Ontwerp bestemmingsplan Polder het Oudeland van Strijen, 1e herziening
(kartbaan):
Burgemeester en wethouders van Strijen maken op grond van artikel 23
van de Wet op de Ruimtelijke Ordening bekend dat het ontwerp
bestemmingsplan Polder het Oudeland van Strijen, 1e herziening met
bijbehorende onderzoeken vanaf maandag 16 juli 2007 gedurende 6 weken
(tot 27 augustus 2007) voor een ieder ter inzage ligt bij het bureau
Ruimtelijke Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis (Waleplein 2
in Strijen). Het gemeentehuis is van maandag tot en met vrijdag
geopend van 09.00 tot 12.00 uur en van 13.30 tot 16.00 uur. Het
ontwerp bestemmingsplan kan op aanvraag buiten werkuren ingezien
worden.
Het ontwerp bestemmingsplan heeft betrekking op de kartbaan aan de
Voorweg in Strijen en de bijbehorende zone industrielawaai.
Gedurende de genoemde ter inzage termijn van 6 weken kan een ieder
zijn zienswijze over het ontwerp bestemmingsplan kenbaar maken bij de
gemeenteraad. Deze zienswijze dient bij voorkeur schriftelijk te
worden ingediend bij de gemeenteraad van Strijen, postbus 5881, 3290
EA Strijen. Ook het indienen van een mondelinge zienswijze is
mogelijk. Als u mondeling uw zienswijze kenbaar wilt maken, dan kunt u
hiervoor een afspraak maken met mevrouw L. Bos, bereikbaar onder
telefoonnummer 078-6748228 of met de heer L.C. den Hartigh, bereikbaar
onder telefoonnummer 078-6748227.
Inspraak artikel 19, lid 1 Wet op de Ruimtelijke Ordening:
Op 12 juni 2007 is een aanvraag om reguliere bouwvergunning ontvangen
van de heer W. Brouwer voor het oprichten van een woning op het
perceel Mookhoek 121. Deze woning zal gebouwd worden in het kader van
de ruimte voor ruimte regeling. Dit betekent dat bestaande voormalige
agrarische bedrijfsgebouwen op het perceel gesloopt zullen worden. In
ruil hiervoor wil de heer Brouwer ter plaatse een woning bouwen.
Daarnaast is op het perceel Mookhoek 121 een waterberging met natuur
gerealiseerd.
Om het bouwen van een woning en het gebruik van de waterberging met
natuur mogelijk te maken overwegen burgemeester en wethouders een
vrijstellingsprocedure op grond van artikel 19, lid 1 van de Wet op de
Ruimtelijke Ordening (WRO) te starten. Voordat deze procedure gestart
kan worden moet op grond van de Inspraakverordening van de gemeente
Strijen inspraak worden verleend. De inspraak wordt verleend aan
ingezetenen en belanghebbenden.
De desbetreffende stukken liggen met ingang van 16 juli 2007 gedurende
2 weken (tot 30 juli 2007) ter inzage bij het bureau Ruimtelijke
Ordening, Wonen en Milieu in het gemeentehuis. Het gemeentehuis is van
maandag tot en met vrijdag geopend van 09.00 tot 12.00 uur en van
13.30 tot 16.00 uur. Ingezetenen en belanghebbenden kunnen binnen de
termijn van ter inzage legging een zienswijze over het bovenstaande
indienen bij ons college. Deze zienswijze dient bij voorkeur
schriftelijk te worden ingediend. Ook het indienen van een mondelinge
zienswijze is mogelijk. Hiervoor dient tijdig een afspraak te worden
gemaakt met mevrouw L. Bos, bereikbaar onder telefoonnummer
078-6748228 of mevrouw A.M. Notenboom, bereikbaar onder telefoonnummer
078-6748231.
Na afloop van de inspraaktermijn zullen de ingekomen zienswijzen
worden betrokken bij de besluitvorming van het college over het al dan
niet starten van de vrijstellingsprocedure op grond van artikel 19,
lid 1 WRO. Indien het college besluit hieraan medewerking te verlenen
wordt de procedure gestart door middel van een publicatie.
UMTS-beleid:
Bij besluit van 10 juli 2007 heeft het college besloten om de
UMTS-nota definitief vast te stellen. In de nota staat het beleid dat
toegepast wordt wanneer sprake is van het plaatsen van antennes
waarvoor een bouwvergunning moet worden afgegeven c.q. het
bestemmingsplan moet worden gewijzigd. Het beleid wordt per direct
effectief na deze openbaarmaking. De nota is verkrijgbaarheid in het
gemeentehuis cq. te downloaden via de gemeentelijke website:
www.strijen.nl.
Algemene Wet Bestuursrecht
Burgemeester en wethouders van Strijen maken de volgende besluiten
bekend:
Reguliere bouwvergunning verleend aan:
- De heer P.W. van der Waal voor het oprichten van een woning met
garage/berging op het perceel Schenkeldijk 33 te Strijen (verzonden 12
juli 2007).
- Gemeente Strijen voor het plaatsen van een steiger tegenover het
perceel Havenstraat 69 te Strijensas en een steiger nabij de
parkeerplaats aan het Spui te Strijen (verzonden 12 juli 2007).
- Technische Unie B.V. voor het oprichten van een bijgebouw op het
perceel Edisonweg 9 te Strijen (verzonden 12 juli 2007).
Sloopvergunning verleend aan:
- De heer A. P. Overwater voor het slopen van de daken van drie
schuren op het perceel Oudendijk 11 te Strijen (verzonden 12 juli
2007).
- De heer/mevrouw A. Steenbergen voor het slopen van een woning en
opstallen op het perceel Buitendijk 23 te Strijensas (verzonden 12
juli 2007).
Een uitritvergunning is verleend aan:
- De heer D.J. Terveer, Middelweg 52 te Numansdorp voor het aanleggen
van een uitrit op het perceel Bosweg 12 te Strijen (verzonden 11 juli
2007).
Een exploitatievergunning verleend aan:
- Stichting Jeugd- en Jongerencentrum Strijen, postbus 5776 te Strijen
voor het exploiteren van de jongerensociëteit De Klep, Sportlaan 11 te
Strijen (verzonden 11 juli 2007).
Een vergunning op grond van artikel 3 en 4 van de drank- en horecawet
verleend aan:
- Stichting Jeugd- en Jongerencentrum Strijen, postbus 5776 te Strijen
voor het exploiteren van de jongerensociëteit De Klep, Sportlaan 11 te
Strijen (verzonden 11 juli 2007).
Tegen bovenstaande besluiten kunnen belanghebbenden binnen 6 weken
nadat de vergunning is verzonden naar de aanvrager (of, wanneer er
geen aanvrager is, na deze publicatie) een bezwaarschrift indienen bij
het bestuursorgaan dat het besluit genomen heeft. In het
bezwaarschrift moet staan waarom u het niet eens bent met het besluit.
Aan het indienen van een bezwaarschrift zijn geen kosten verbonden. De
behandeling van een bezwaarschrift mag volgens de wet maximaal 14
weken in beslag nemen. Het besluit treedt direct in werking, ook al
wordt er bezwaar gemaakt. Bent u van mening dat, zolang nog niet op
het bezwaarschrift is beslist, het besluit niet in werking zou moeten
treden, dan kunt u aan de Voorzieningenrechter van de rechtbank in
Dordrecht een voorlopige voorziening vragen. Het adres is: postbus
7003, 3300 GC Dordrecht. Een voorlopige voorziening kan alleen worden
gevraagd als er ook bezwaar is gemaakt. Daarnaast moet er sprake zijn
van een spoedeisend belang. Aan het vragen van een voorlopige
voorziening zijn wel kosten verbonden (griffierechten). Voor vragen
over uw bezwaar- en beroepsmogelijkheden kunt u contact opnemen met
het bureau Bestuursondersteuning.