Martijn en Marlies huldigen 250e boer actief met internetmarketing

12/07/2007 11:45



Imagro



Ludieke officiële internationale opening Brabants eerste Blotevoetenpad:

'Boer zoekt vrouw' Martijn en Marlies huldigen
250e Brabantse boer actief met internetmarketing

'Boer zoekt Vrouw' Martijn en zijn Marlies hebben woensdag 11 juli het eerste blotevoetenpad van Brabant officieel geopend. Het wandelen van dit pad vol met prikkelende, zingevende materialen is één van de verrassende activiteiten die melkveehouders Jan en Christa Fonken op de Christoffelhoeve in Elsendorp aanbieden. Voor de promotie van deze activiteiten maken ze dankbaar gebruik van internet. De gastvrije ondernemers zijn dan ook met recht gehuldigd als 250ste boerenbedrijf op www.uitinbrabant.nl.

"Al die drukke mensen met kantoorbanen... wij bieden ze met dit blotevoetenpad ontspanning en spanning tegelijk; zingeving bij de boer'', vertelt Christa Fonken aan de massaal toegestroomde pers. Christa Fonken is geestelijk moeder van de nevenactiviteiten op dit melkveebedrijf in Elsendorp: hooivorkdarten, boerenbingo, vogelduct, hooibad. ''En ja, de meeste mensen die we hier ontvangen vinden ons via internet", aldus de boerin welke door Boer Martijn in het zonnetje werd gezet. De Christoffelhoeve is het 250e Brabantse boerenbedrijf welke meedoet aan het project internetmarketing. Ruim 3 miljoen mensen vinden jaarlijks de weg naar de druk bezochte site www.uitinbrabant.nl. Samen met de informatie die ook op de website van Vrienden van het Platteland www.vvhp.nl staat, ligt nu de digitale weg vrij om alle burgers, consumenten en buitenlui bekend te maken met dagrecreatieve activiteiten van agrarische ondernemers.

Samenwerking over de grens
Internetmarketing voor boeren en tuinders met belevingsactiviteiten komt voort uit het groots opgezette EU-regionale project Innoverende Plattelandseconomie. Nederlandse en Vlaamse organisaties ondersteunen boerenbedrijven bij het professionaliseren van verbredingsactiviteiten. Uit in Brabant, Vrienden van het Platteland en ZLTO werken samen aan een betere internetontsluiting van de gegevens van Brabantse en Vlaamse boeren met recreatieve activiteiten. Projectleider is Communicatie-adviesbureau Imagro uit Ottersum, verantwoordelijk voor werving van boeren en promotie naar burgers. Rinus van 't Westeinde, bestuurslid Verbreding van de ZLTO tijdens de opening: "Internet is hét communicatiemiddel van de toekomst, dit gaat voor verbredende boeren een grote vlucht nemen." Zijn Belgische collega Wim Ceulemans sloeg ook de brug naar de stad. ''Veel boeren vinden niet het publiek in de stad. Omdat ze in hun eigen omgeving werven. Met de automatische database-koppeling, naar Uit in Brabant en in Vlaanderen Cultuurnet, ontsluiten we het platteland in de stad. De ideale springplank.'' Beide verwachten dat internetmarketing een belangrijke bijdrage gaat leveren aan het intact houden van het platteland, zowel economisch al visueel. Boeren en tuinders met een bedrijf waar iets te beleven valt kunnen zich nu aanmelden op www.vvhp.nl/ikdoemee.

Boer Martijn en Marlies
Samen met vertegenwoordigers en EU-regionale projectpartners van het project Innoverende Plattelands Economie overhandigden Boer Martijn en Marlies een gedenksteen bij het eerste blotevoetenpad. Boer Martijn: ,,Daar is over nagedacht: een steen met inscriptie, je kunt in braille met je voeten de steen beleven: opening Blotevoetenpad op 11 juli 2007.'' Op blote voeten en hand in hand met de boeren Jan en Christa Fonken was de opening een feit.





http://www.UitinBrabant.nl/buiten