Verkoopcijfers GM Europe januari-juni breken alle records
(7/12/2007)
In het eerste half jaar van 2007 hebben de verkoopcijfers van General
Motors een recordaantal van 1.127.871 eenheden bereikt, een stijging
met 56.373 in vergelijking met de eerste helft van 2006. Het General
Motors marktaandeel haalde 9,6 procent, een toename met 0,3 punt
tegenover de vorige eerste helft.
Het GME verkoopvolume van het tweede kwartaal brak ook alle records
met 574.246 eenheden, een stijging met 26.016 vergeleken met hetzelfde
kwartaal in 2006.
âWe komen op kruissnelheid dankzij een geïntegreerde groepsmerken
strategie in Europa. Tegelijk halen we voordeel uit een verbeterde
productportfolio en een agressieve groeistrategie in Centraal- en
Oost-Europa, waar Chevrolet een belangrijke speler aan het worden is.
Dankzij onze verschillende strategieën voor West- en Oost-Europa,
slagen we erin de verkoop te doen stijgen en tegelijk onze inkomsten
te verhogen en de algemene kwaliteit van onze verkoop te verbeteren",
zei Jonathan Browning, GM Europe Vice President voor Sales, Marketing
en Aftersales.
Chevrolet breekt alle records qua verkoopvolume en marktaandeel
Chevrolet behaalde opnieuw uitstekende verkoopsresultaten en brak keer
op keer records. Het Chevrolet volume in de periode januari-juni kwam
uit op een recordaantal van 215.315 eenheden, een toename van meer dan
30% ten opzichte van de eerste helft van 2006, en het marktaandeel
steeg 0,4 punt, tot 1,8 procent. Juni was de 50e opeenvolgende
recordmaand voor Chevrolet.
De resultaten van Chevrolet in het tweede kwartaal bevestigden ook het
groeipotentieel van het merk. Het verkoopvolume bereikte 114.610
eenheden en het marktaandeel steeg tot 1,9 procent, een nieuw record.
âDe portfolio van Chevrolet biedt de juiste waarde voor onze klanten,
wat zich duidelijk vertaalt in onze aanhoudende verkoopgroeiâ, zei
Browning. âNa het gamma te hebben uitgebreid met de lancering van de
Captiva en met bijkomende dieselversies van Epica, Lacetti en Nubira,
trekken we steeds meer klanten aan en behalen we onze belangrijkste
groeicijfers in Centraal- en Oost-Europaâ, aldus Browning.
Corsa-verkoop stijgt met 50%
De nieuwe Corsa zet stevige prestaties neer in zijn eerste volledige
verkoopjaar, met 50 procent groei in vergelijking met 2006.
Opel/Vauxhall verkocht 243.540 eenheden van het model van januari tot
juni, komende van 162.391 in de vorige eerste helft.
De Corsa is de algemeen bestverkopende auto in Griekenland en de
bestverkopende kleine auto in Duitsland en Ierland. In juni voerde het
model ook op markten als het UK, Zwitserland en Portugal het segment
van de kleine autoâs aan.
âDe nieuwe Corsa is een geboren winnaar. Hij heeft talloze prijzen
gewonnen in Europa en bewijst nu al zijn kwaliteiten op de marktâ, zei
Browning.
Vauxhall voert de verkooplijsten aan in de UK voor juni
Spannende nieuwe producten en innovatieve milieucampagnes hebben de
verkoopcijfers van Vauxhall omhoog gestuwd en het merk werd de nummer
één op de markt in de UK in juni, met 33.161 geregistreerde autoâs
en een aandeel van 14,88 procent.
De Vauxhall Astra was de algemeen bestverkopende auto in de UK, met
een totaal van 10.425 eenheden, een stijging van 29,6 procent in
vergelijking met juni 2006. Vectra, Zafira en de nieuwe Corsa waren
allemaal de beste in hun klasse.
Tijdens de eerste zes maanden van 2007 bereikte de verkoop van
Vauxhall 203.117 eenheden, met 13,9 procent marktaandeel en een
stijging met 0,6 punt tegenover de eerste helft van 2006.
âDit sterke resultaat werd gestimuleerd door de verkoop aan
particulieren en bewijst dat het merk Vauxhall aan de verwachtingen
voldoet van een groeiend aantal klanten in de UK â, zei Browning.
De verkoopresultaten in de UK hielpen ook de aanzienlijke terugval op
de Duitse markt in balans te houden, waardoor het Opel/Vauxhall
aandeel stabiel bleef in Europa op 7,4 procent in de periode
januari-juni.
Saab verkocht 45.275 eenheden in Europa in de eerste zes maanden van
2007, met een marktaandeel van 0,4 procent, terwijl Cadillac, HUMMER
en Corvette 3.744 eenheden verkochten.
AutoRai