Het eerste zakelijke magazine in Nederland met Marokko als rode draad

12/07/2007 09:29



Charisma Publisher



P E R S B E R I C H T
12 juli 2007

- Overhandiging eerste exemplaar mixs magazine aan directeur Kamer van Koophandel Utrecht en wethouder Economische Zaken Utrecht. - Nieuwe stijlvolle glossy is mix van business en lifestyle voor vergeten doelgroep.

Nederland heeft met de lancering van de proefeditie van mixs magazine op 13 juli a.s. een primeur, een tijdschrift met een nog niet eerder vertoonde crossculturele formule. Het is de eerste luxe glossy voor Marokkaanse (startende) ondernemers in Nederland en iedereen die geïnteresseerd is in Marokko en de Marokkaanse cultuur, zoals de honderdduizenden Nederlandse reizigers die jaarlijks naar Marokko gaan.

mixs magazine weet op een unieke en aantrekkelijke manier alle aspecten van business en lifestyle, Marokko en Nederland te combineren. Het spreekt daarmee qua inhoud en uitstraling de tot nu toe niet goed te bereiken doelgroep aan van Marokkaanse (startende) ondernemers en mensen die op de een of andere manier geïnteresseerd zijn in Marokko en de Marokkaanse cultuur.

Onderzoek van mixs magazine heeft uitgewezen dat 82% van de ondernemers uit de doelgroep serieus belangstelling heeft voor een tijdschrift dat niet alleen een hoge kwaliteit informatie biedt over alle aspecten van ondernemen, maar ook andere - lichtere, luchtigere - zaken van Marokko en Nederland belicht. Het gaat in eerste instantie om een proefeditie in een oplage van 5.000 exemplaren, vooruitlopend op de eerste officiële editie van mixs magazine, die vanaf medio oktober verkrijgbaar is.

Op 2 juli jl. is het eerste exemplaar van mixs magazine door uitgever Youssef Bouallala uitgereikt aan Liesbeth Karsten, algemeen directeur van de Kamer van Koophandel Utrecht, en Marka Spit, wethouder Economische Zaken van Utrecht, tijdens de lancering van het project Partners in Nieuw Ondernemerschap. Bouallala werd daarbij door ondernemersvereniging Ammam naar voren gehaald als succesvolle ondernemer.

mixs magazine is vooruitstrevend, inspirerend en informerend. Het heeft geen religieuze of politieke binding. Er komt een breed spectrum aan onderwerpen aan de orde. Zo zijn er naast artikelen over alles wat met ondernemen te maken heeft, items over reizen, ondernemen en vastgoed in Marokko. Maar ook over uitgaan in Nederland, mode, showbizz, de leukste restaurants en interviews met prominenten uit Marokko en Nederland.

Artikelen in dit nummer van mixs magazine, o.a.:
- special: alles over Marrakech
- interview met actrice Maryam Hassouni
- succesvol ondernemen: missie en visie
- interview met netwerkkoning Charles Ruffolo
- Mode-event Caftan 2007
- Marokkaanse chefkok in Nederland met Michelinster
Op de website is het gehele nummer van mixs magazine digitaal te bekijken.
---