Inspectie Werk en Inkomen

IWI: SVB op koers met verbeterplan efficiency en kwaliteit

De door Sociale Verzekeringsbank in 2006 ingevoerde serviceteams voor de uitvoering van de Kinderbijslagwet werken klantvriendelijk en efficiënt. Dit concludeert de Inspectie Werk en Inkomen in het vandaag verschenen rapport SVB op weg naar 2010. SVB gaat de komende jaren op dezelfde manier werken bij de uitvoering van de Algemene nabestaandenwet (Anw) en de Algemene ouderdomswet (AOW).

In de nieuwe opzet behandelt een medewerker van SVB het hele dossier van een klant, en niet alleen bijvoorbeeld de administratieve kant of juist alleen vragen van burgers. Zowel klanten als medewerkers van SVB zijn positief over de nieuwe werkwijze. De mogelijkheid om via internet met SVB te communiceren en een nieuw document management systeem dragen daar ook aan bij.

Het werken met serviceteams is een uitvloeisel van het grootscheepse verandertraject SVB Tien. Dit heeft SVB opgezet om een goede dienstverlening te kunnen blijven garanderen in combinatie met een verlaging van de uitvoeringskosten.

De Inspectie Werk en Inkomen houdt als toezichthouder in de sociale zekerheid de komende jaren de vinger aan de pols bij het verandertraject SVB Tien.

persbericht IWI, 12 juli 2007

Aan de informatie op deze site kunnen geen rechten worden ontleend.