IWI: SVB op koers met verbeterplan efficiency en kwaliteit
De door Sociale Verzekeringsbank in 2006 ingevoerde serviceteams voor
de uitvoering van de Kinderbijslagwet werken klantvriendelijk en
efficiënt. Dit concludeert de Inspectie Werk en Inkomen in het vandaag
verschenen rapport SVB op weg naar 2010. SVB gaat de komende jaren op
dezelfde manier werken bij de uitvoering van de Algemene
nabestaandenwet (Anw) en de Algemene ouderdomswet (AOW).
In de nieuwe opzet behandelt een medewerker van SVB het hele dossier
van een klant, en niet alleen bijvoorbeeld de administratieve kant of
juist alleen vragen van burgers. Zowel klanten als medewerkers van SVB
zijn positief over de nieuwe werkwijze. De mogelijkheid om via
internet met SVB te communiceren en een nieuw document management
systeem dragen daar ook aan bij.
Het werken met serviceteams is een uitvloeisel van het grootscheepse
verandertraject SVB Tien. Dit heeft SVB opgezet om een goede
dienstverlening te kunnen blijven garanderen in combinatie met een
verlaging van de uitvoeringskosten.
De Inspectie Werk en Inkomen houdt als toezichthouder in de sociale
zekerheid de komende jaren de vinger aan de pols bij het
verandertraject SVB Tien.
persbericht IWI, 12 juli 2007
Aan de informatie op deze site kunnen geen rechten worden ontleend.
Inspectie Werk en Inkomen