AutoRai

Mercedes-Benz introduceert internet-TV: www.mercedes-benz.tv

(7/11/2007)
Op 12 juli introduceert Mercedes-Benz zijn eigen internet-televisie met een live-reportage van de Mercedes-Benz Fashion Week in Berlijn. âMercedes-Benz TVâ (www.mercedes-benz.tv) wordt uitgezonden in het Duits en Engels en zet nieuwe maatstaven op het gebied van online merkcommunicatie.

Het internet-TV-programma biedt een wekelijks nieuwsmagazine, dat wordt gepresenteerd door Tanja Bülter, verslaggever van de Duitse zender RTL. Het circa 20 minuten durende programma bevat nieuws, feiten en achtergrondinformatie rondom Mercedes-Benz. Via de vijf webkanalen van de TV-service (lifestyle, autoâs, motoren en sport, historie en legendes en innovatie) kunnen internetgebruikers 24 uur per dag programmaâs bekijken. Evenementen van Mercedes-Benz op autoshows en introducties van nieuwe modellen worden in de toekomst eveneens live uitgezonden op Mercedes-Benz TV.

âMercedes-Benz TV biedt een nieuw communicatiekanaal voor onze klanten en iedereen die geïnteresseerd is in het merkâ, zegt Dr. Olaf Goettgens, vice-president merkcommunicatie Mercedes-Benz personenautoâs. âOnze internet-TV-service zet nieuwe maatstaven op het gebied van inhoud en design. Videobeelden worden gebruikt om de fascinatie en legende rondom ons merk uit te dragen.â

De introductie van het wekelijkse nieuwsmagazine op 12 juli om 20.00 uur gaat gepaard met een speciale uitzending van âPower Meets Fashionâ, live vanaf de Mercedes-Benz Fashion Week in Berlijn. Hierbij zijn, naast diverse prominenten, ook de autocoureurs Lewis Hamilton (Formule 1) en Klaus Ludwig (DTM) aanwezig, zij rijden zowel met historische als met actuele Mercedes-Benz modellen op een speciaal parcours dat is uitgezet tussen de âBrandenburger Torâ en de âSiegessäuleâ.

De autoâs die hier bestuurd worden, lopen uiteen van de âUhlenhaut coupéâ tot het meest recente studiemodel van een luxe cabriolet die bekend is onder de naam âOcean Driveâ. Naast interviews met prominente gasten als topmodel (én het gezicht van de Fashion Week) Eva Padberg omvat de live-uitzending ook exclusieve achtergrondinformatie over de Fashion Week.

Mercedes-Benz TV combineert de kenmerken van normale televisie met de nieuwe digitale mogelijkheden die het internet biedt. Tanja Bülter presenteert bijvoorbeeld haar wekelijkse nieuwsmagazine op de klassieke manier. Tegelijkertijd presenteren reporters ter plaatse eigen bijdragen voor het programma, wanneer dat gewenst is. Deze reportages kunnen op elk van de vijf kanalen op ieder gewenst moment worden bekeken. Mercedes-Benz TV heeft een logisch bedieningssysteem en is daardoor gemakkelijk te gebruiken. Wanneer de uitzendingen van start gaan, is er op elk kanaal zoân 60 minuten programma-inhoud beschikbaar.