Mercedes-Benz introduceert internet-TV: www.mercedes-benz.tv
(7/11/2007)
Op 12 juli introduceert Mercedes-Benz zijn eigen internet-televisie
met een live-reportage van de Mercedes-Benz Fashion Week in Berlijn.
âMercedes-Benz TVâ (www.mercedes-benz.tv) wordt uitgezonden in het
Duits en Engels en zet nieuwe maatstaven op het gebied van online
merkcommunicatie.
Het internet-TV-programma biedt een wekelijks nieuwsmagazine, dat
wordt gepresenteerd door Tanja Bülter, verslaggever van de Duitse
zender RTL. Het circa 20 minuten durende programma bevat nieuws,
feiten en achtergrondinformatie rondom Mercedes-Benz. Via de vijf
webkanalen van de TV-service (lifestyle, autoâs, motoren en sport,
historie en legendes en innovatie) kunnen internetgebruikers 24 uur
per dag programmaâs bekijken. Evenementen van Mercedes-Benz op
autoshows en introducties van nieuwe modellen worden in de toekomst
eveneens live uitgezonden op Mercedes-Benz TV.
âMercedes-Benz TV biedt een nieuw communicatiekanaal voor onze klanten
en iedereen die geïnteresseerd is in het merkâ, zegt Dr. Olaf
Goettgens, vice-president merkcommunicatie Mercedes-Benz
personenautoâs. âOnze internet-TV-service zet nieuwe maatstaven op het
gebied van inhoud en design. Videobeelden worden gebruikt om de
fascinatie en legende rondom ons merk uit te dragen.â
De introductie van het wekelijkse nieuwsmagazine op 12 juli om 20.00
uur gaat gepaard met een speciale uitzending van âPower Meets
Fashionâ, live vanaf de Mercedes-Benz Fashion Week in Berlijn. Hierbij
zijn, naast diverse prominenten, ook de autocoureurs Lewis Hamilton
(Formule 1) en Klaus Ludwig (DTM) aanwezig, zij rijden zowel met
historische als met actuele Mercedes-Benz modellen op een speciaal
parcours dat is uitgezet tussen de âBrandenburger Torâ en de
âSiegessäuleâ.
De autoâs die hier bestuurd worden, lopen uiteen van de âUhlenhaut
coupéâ tot het meest recente studiemodel van een luxe cabriolet die
bekend is onder de naam âOcean Driveâ. Naast interviews met prominente
gasten als topmodel (én het gezicht van de Fashion Week) Eva Padberg
omvat de live-uitzending ook exclusieve achtergrondinformatie over de
Fashion Week.
Mercedes-Benz TV combineert de kenmerken van normale televisie met de
nieuwe digitale mogelijkheden die het internet biedt. Tanja Bülter
presenteert bijvoorbeeld haar wekelijkse nieuwsmagazine op de
klassieke manier. Tegelijkertijd presenteren reporters ter plaatse
eigen bijdragen voor het programma, wanneer dat gewenst is. Deze
reportages kunnen op elk van de vijf kanalen op ieder gewenst moment
worden bekeken. Mercedes-Benz TV heeft een logisch bedieningssysteem
en is daardoor gemakkelijk te gebruiken. Wanneer de uitzendingen van
start gaan, is er op elk kanaal zoân 60 minuten programma-inhoud
beschikbaar.
AutoRai