Multiscope


TROS en Multiscope sluiten overeenkomst

Hilversum - 10 juli 2007. TROS heeft in onderzoeksbureau Multiscope een goede partner gevonden voor het bouwen en analyseren van enquêtes. Multiscope is groot in online onderzoek, heeft een eigen enquêteomgeving gerealiseerd en biedt de TROS vele nieuwe mogelijkheden.

De TROS wil graag weten wat haar kijker van bepaalde onderwerpen vindt.

Daarvoor heeft de omroep de afgelopen vier jaar op internet drie enquêtepanels in het leven geroepen: het Radar Testpanel (± 48.400 panelleden), het EénVandaag Opiniepanel (± 33.000 panelleden) en het jongerenpanel Top-X (± 17.000 panelleden).

Thomas van Maaren, projectleider TROS Internet: "Het eerste panel - het Radar Testpanel - bestaat alweer vier jaar. Een mooi moment om te kijken of we meer resultaat uit onze onderzoeken kunnen halen en of we de kijker beter kunnen bedienen. Multiscope heeft dezelfde grote ambities. Samen streven wij ernaar om het gebruik van de panels verder te laten groeien."

John Kivit, directeur Multiscope: "Multiscope is trots dat zij EénVandaag en Radar kan verwelkomen als klant van Socratos, de applicatieservice voor online marktonderzoek. We delen de gemeenschappelijke visie dat online panels een belangrijke rol zullen spelen in de toekomst. Bovendien hebben we de ambitie om hierin een voortrekkersrol te spelen en willen we deze toekomst graag samen vormgeven. Socratos sluit naadloos aan op de hoge kwaliteits- en volumewensen van EénVandaag en Radar."

tros-overeenkomst.png