Multiscope
TROS en Multiscope sluiten overeenkomst
Hilversum - 10 juli 2007. TROS heeft in onderzoeksbureau Multiscope
een goede partner gevonden voor het bouwen en analyseren van enquêtes.
Multiscope is groot in online onderzoek, heeft een eigen
enquêteomgeving gerealiseerd en biedt de TROS vele nieuwe
mogelijkheden.
De TROS wil graag weten wat haar kijker van bepaalde onderwerpen
vindt.
Daarvoor heeft de omroep de afgelopen vier jaar op internet drie
enquêtepanels in het leven geroepen: het Radar Testpanel (± 48.400
panelleden), het EénVandaag Opiniepanel (± 33.000 panelleden) en het
jongerenpanel Top-X (± 17.000 panelleden).
Thomas van Maaren, projectleider TROS Internet: "Het eerste panel -
het Radar Testpanel - bestaat alweer vier jaar. Een mooi moment om te
kijken of we meer resultaat uit onze onderzoeken kunnen halen en of we
de kijker beter kunnen bedienen. Multiscope heeft dezelfde grote
ambities. Samen streven wij ernaar om het gebruik van de panels verder
te laten groeien."
John Kivit, directeur Multiscope: "Multiscope is trots dat zij
EénVandaag en Radar kan verwelkomen als klant van Socratos, de
applicatieservice voor online marktonderzoek. We delen de
gemeenschappelijke visie dat online panels een belangrijke rol zullen
spelen in de toekomst. Bovendien hebben we de ambitie om hierin een
voortrekkersrol te spelen en willen we deze toekomst graag samen
vormgeven. Socratos sluit naadloos aan op de hoge kwaliteits- en
volumewensen van EénVandaag en Radar."
tros-overeenkomst.png