Ingezonden persbericht


Unica neemt MarketingCentral over

Utrecht, 10 juli 2007 - Unica® Corporation (NASDAQ: UNCA), de wereldwijde marktleider op het gebied van software voor Enterprise Marketing Management (EMM), neemt MarketingCentral over voor een bedrag van 12,5 miljoen dollar in contanten en transactiegerelateerde kosten. MarketingCentral is een niet-beursgenoteerde leverancier van on-demand Marketing Resource Management-oplossingen (MRM).

Yuchun Lee, medeoprichter en CEO van Unica: "MRM is een belangrijk segment binnen EMM. De overname van MarketingCentral door Unica vergroot ons marktbereik en is een verdere verbreding van ons reeds sterke MRM-aanbod. Met onze huidige MRM-oplossing Affinium Plan, bieden we bedrijven de mogelijkheden om complexe operationele marketinguitdagingen het hoofd te bieden. Met MarketingCentral voegen we daar nu een bewezen oplossing aan toe voor kleine en middelgrote bedrijven, marketing- en communicatiebureaus en afdelingen binnen grote bedrijven. MarketingCentral is voor deze doelgroep het meest gebruiksvriendelijke en snelst inzetbare on-demand-platform dat beschikbaar is op de markt."

Door integratie van MarketingCentral met Unica's Affinium Plan kan Unica bovendien twee belangrijke voordelen combineren: een robuuste MRM-oplossing met een veilige on-demand-omgeving waar virtuele projectteams en externe bureaus en partners kunnen samenwerken.

Lee: "De samenwerking verbeteren tussen teamleden op verschillende locaties is vaak de grootste behoefte van onze klanten. Met MarketingCentral kunnen dynamische marketingteams snel de effectiviteit van hun activiteiten verhogen. Dankzij de on-demand-benadering kunnen marketeers direct aan de slag, zonder beslag te hoeven leggen op interne ICT-middelen. Ook is het niet nodig om een complete business case te bouwen voor de bedrijfsbrede inzet van een MRM-oplossing."

Honderden bedrijven en duizenden gebruikers maken gebruik van MarketingCentral, waaronder New Balance Athletic Shoe, Philips Medical, en marketingbureaus als Saatchi & Saatchi, Barkely en Moroch. Deze bedrijven kunnen met MarketingCentral de productiviteit van en controle over hun marketingactiviteiten aanzienlijk vergroten tegen lagere kosten. Samenwerking, snelle implementatie en beperkte tot geen ICT-onderhoudsactiviteiten staan daarbij centraal. MarketingCentral speelt bovendien specifiek in op de behoeften van marketingbureaus met haar speciaal ontwikkelde AgencyCentral-oplossing. Het bedrijf heeft meer klanten aan bureauzijde dan elke andere MRM-leverancier.

David Ryan, oprichter en CEO van MarketingCentral: "Deze overname bekroont onze focus op structurele groei en productinnovatie. Onze MRM-oplossing is voor kleinere bedrijven, marketingafdelingen en -bureaus vaak de eerste stap in Enterprise Marketing Management. De overname garandeert dat ze in tweede instantie naadloos kunnen overstappen op Unica en zo hun marketingactiviteiten holistischer kunnen benaderen. Zowel onze klanten als onze medewerkers zijn door de overname door een marktleider als Unica verzekerd van toegang tot de nieuwste technologie en een uitgebreid distributienetwerk."

Unica en MarketingCentral delen al enkele klanten die direct zullen profiteren van de gecombineerde oplossing, waaronder Barkley, een full-service marketingbureau in de Verenigde Staten.

Vicki Stuckwisch, COO bij Barkley, is enthousiast over de combinatie van MarketingCentral en Unica: "We gebruiken MarketingCentral al jaren om onze klanten een beveiligde online portal te bieden om marketingmateriaal te bekijken en goed te keuren. Onlangs hebben we Unica's Affinium Plan geïmplementeerd om de robuuste projectmanagementtools te integreren met hun management- en facturatiesysteem. Dat we nu nog maar met één leverancier hoeven te werken voor beide toepassingen is echte winst voor ons bureau en voor onze klanten."

De overname gaat volgens reguliere voorwaarden en zal later deze maand formeel bekrachtigd worden.

###

Over Unica
Unica Corporation (NASDAQ: UNCA) is een toonaangevende, wereldwijde leverancier van Enterprise Marketing Management-software (EMM). Unica richt zich volledig op de eisen van marketeers en biedt de meest complete EMM-suite in de markt. De Affinium®-software van Unica stroomlijnt het gehele marketingproces van merken, relaties en internetmarketing - van planning, budgetteren en projectmanagement tot uitvoering en rapportage. Affinium biedt de belangrijkste EMM-componenten waaronder web- en klantanalyses, cross-channel lead- en campagnemanagement en marketing resource management. De oplossing van Unica biedt een marketingsysteem waarmee marketeers marketing informatie en middelen eenvoudig kunnen beheren. Zoals Sales Force Automation heeft gezorgd voor een revolutie in de verkoopactiviteiten bij bedrijven, zo wil de Unica-software zorgen voor een revolutie binnen marketing. Op dit moment hebben meer dan 500 bedrijven de Unica-software omarmd als hun EMM-oplossing.

Unica is opgericht in 1992. Het hoofdkantoor is gevestigd in Waltham, Massachusetts. Het bedrijf heeft verder vestigingen in de Verenigde Staten, Australië, Frankrijk, Duitsland, Nederland, Belgie, India, Singapore, Spanje en het Verenigd Koninkrijk. Meer informatie is beschikbaar op www.unica.com.

Unica sponsort The Marketers' Consortium, een online community waar marketeers en experts discussiëren over de uitdagingen van een consumentgerichte wereld. Aan het Marketers' Consortium hebben bekende experts als Don Peppers, Peppers and Rogers Group, en Elana Anderson, Forrester Research meegewerkt. Het blog van het consortium is bereikbaar op www.unica.com/share.