Ingezonden persbericht
PERSBERICHT
Vrouwen verzwijgen aankopen voor hun man
~ 70% liegt over eigen shopgedrag binnen relatie ~
Amsterdam, 10 juli 2007- Het verstoppen van nieuwe schoenen en jurkjes in de kledingkast is de meeste dames niet onbekend. Vrouwen verzwijgen massaal nieuwe kledingaankopen voor hun man of vriend. 70% van de respondenten liegt binnen haar relatie wel eens over haar shopgedrag. Dit blijkt uit een onderzoek onder 1.500 vrouwen in de leeftijd van 18 t/m 30 jaar op www.Shopgirl.nl.
Vooral nieuwe schoenen (31%) en t-shirts (12%) worden met grote regelmaat achterin de kast verstopt. Ook aankopen als sieraden, tassen of jurkjes worden wel eens verzwegen.
Een scala aan excuses
Vrouwen hebben een scala aan smoezen om hun aankopen thuis te verantwoorden. Hierbij is een leugentje om bestwil over de prijs favoriet. Zo vertellen de dames dat hun nieuwe aankopen erg goedkoop waren (56%) of dat ze iets voor de helft van de prijs gekocht hebben (50%).
Dames maken hun man of vriend ook dikwijls wijs dat nieuwe kledingstukken helemaal niet nieuw zijn (44%).
Top 5 excuses voor aankopen
1. Het was heel goedkoop (56%)
2. Het was voor de helft van de prijs (50%)
3. Nieuw? Deze heb ik al lang (44%)
4. Ik had écht nieuwe laarzen nodig! (34%)
5. Ik heb deze maand nog niets gekocht (terwijl je kast uitpuilt van de nieuwe aankopen). (19%)
'Ik verstop het gewoon, en doe het later een keertje aan en zeg dan dat ik het al heel lang had of laat niet merken dat het nieuw is,' aldus een van de Shopgirls.
'Dan zeg ik dat het een superkoopje was en doe alsof het artikel heel erg is afgeprijsd, maar in werkelijkheid is dat natuurlijk helemaal niet zo!'
'Een dure jurk of broek of tas heb ik dan altijd gewoon bij de H&M gekocht, en gelukkig heeft hij niet zo veel verstand van merken.'
Mannen reageren geïrriteerd
Waarom verstoppen vrouwen nieuwe kleding? De irritatie van man of vriend lijkt de belangrijkste reden. 20% van de mannen klaagt regelmatig over het exorbitante shopgedrag van zijn vriendin of vrouw, 52% van de mannen klaagt soms. Dit leidt weer tot irritatie bij de dames; 19% ergert zich enorm aan de klaagzang van haar man.
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Voor vragen over dit bericht en Shopgirl kunt u contact opnemen met:
Niki Smit - Hoofdredacteur
niki@shopgirl.nl
Tel: 020 840 45 00
Mobiel: 06-53728668
Over Shopgirl
Shopgirl.nl is dé website voor Shopaholics in de leeftijd van 18 tot 30 jaar. De site biedt alles wat vrouwen nodig hebben om goed voorbereid de stad in of het net op te gaan. Onze stylisten zijn continu opzoek naar de leukste trends, winkels, tasjes, lingerie, jassen, jurkjes, high heels of mooie laarzen. Deze shoptips worden direct op de website geplaatst. Shopgirl.nl is onderdeel van newrulez BV.
Over newrulez
newrulez BV is een dochter van ilse media. newrulez volgt de ontwikkelingen in de jongerenmarkt op de voet en bouwt aan succesvolle, eigentijdse mediamerken en concepten die gericht zijn op jongeren van 12 tot 29 jaar. Het portfolio van newrulez bestaat uit de merken Kaboem.nl, CU2.nl, Shopgirl.nl, Yourscene.nl (met onder meer Partyscene.nl, Fashionscene.nl, Urbanscene.nl, Summerscene.nl, Pozerscene.nl, Celebscene.nl, Djscene.nl), Startspelletje.nl, Startgames.nl, Startfun.nl, Extrafris.nl en Fancy.nl. Daarnaast heeft newrulez een research & marketing afdeling en is er een commercieel partnership met Kidsplanet.nl.
Kijk voor meer informatie over de newrulez: www.newrulez.nl