Porsche voor de derde keer op rij best scorende merk
(7/10/2007)
Porsche is voor de derde keer op rij het best scorende merk in de
Verenigde Staten, de grootste exportmarkt van de sportautofabrikant
uit Stuttgart. Dat blijkt uit de jaarlijkse APEAL-studie (Automotive
Performance, Execution en Layout) van onderzoeksbureau J.D. Power.
Onlangs nog kwam Porsche als beste uit de bus in de Initial Quality
Study (IQS) van J.D. Power, waarbij wordt onderzocht hoe betrouwbaar
nieuwe auto's zijn. Daarmee onderstreepte Porsche zijn status voor wat
betreft prestaties en ontwerp van sportautoâs en liet het de
concurrentie wederom achter zich.
Met ruim 91.000 kopers van een auto uit het modeljaar 2007 eindigden
de Porsche Cayman en de Porsche Boxster voor de tweede
achtereenvolgende keer op de eerste en tweede plaats in de categorie
'Premium Sporty Car'.
De APEAL-studie 2007 onderzocht de tevredenheid van de consument 90
dagen na aflevering van de nieuwe auto. Het onderzoek is gebaseerd op
de reacties die tussen februari en mei van dit jaar werden verzameld.
AutoRai