Ingezonden persbericht
Persbericht
10 juli, 2007
Nederland investeert de komende twee jaar vooral in VoIP
~ Digital Collaboration heeft grote invloed op Nederlandse organisaties ~
In de komende twee jaar investeert het Nederlandse bedrijfsleven het meest in VoIP. Dit blijkt uit onafhankelijk onderzoek uitgevoerd door Coleman Parkes Research in opdracht van Avanade, het internationale consultancybureau voor Microsoft-oplossingen. Andere investeringsmogelijkheden die hoog op het verlanglijstje staan zijn virtuele werkplekken, videoconferenties en interne zoekfuncties.
Onder de Nederlandse organisaties wordt e-mail nog steeds centraal gesteld als het gaat om de digitale samenwerkingsstrategie. Het gebruik van VoIP is daarnaast als samenwerkingstechniek erg in opkomst met een geschatte stijging van 55 naar 100 procent. Deze stijging en ontwikkeling is voor veel bedrijven de aanleiding om uit te gaan van een betere digitale samenwerking in de komende twee jaar.
Van de Nederlandse bedrijven heeft ruim 30 procent, in vergelijking met 42 procent van het aantal ondervraagden wereldwijd, een volledig gedocumenteerde samenwerkingsstrategie omschreven. Echter de helft daarvan heeft deze benadering nog niet geïmplementeerd. Verbetering van de kwaliteit van informatie, informatiemanagement, verhoging van de arbeidsproductiviteit en verlaging van de kosten geeft voor bedrijven vaak de doorslag om over te gaan tot Digital Collaboration.
Nederlandse bedrijven voorspellen dat Digital Collaboration een grote invloed zal hebben op organisaties in het algemeen. 42 procent is ervan overtuigd dat de overstap naar een digitale samenwerkingsomgeving bedrijven tot een aantrekkelijkere werkgever maakt. Dit is het hoogste percentage wereldwijd. Toch geven bedrijven ook aan dat er veel ruimte is voor verbetering. Zo is 33 procent gematigd enthousiast als het gaat om de impact die digitale samenwerking tot nu toe heeft gehad op hun organisatie.
(264 woorden)
BERICHT VOOR DE REDACTIE
Over het onderzoek
Het onderzoek is door Coleman Parkes uitgevoerd bij de 400 grootste bedrijven in de wereld (meer dan 10.000 gebruikers). Het onderzoek vond in maart en april 2007 plaats binnen verschillende sectoren. Hierbij zijn de CIO's en IT-managers van de verschillende ondernemingen ondervraagd.
Over Avanade
Avanade is een internationaal consultancybureau voor IT-oplossingen dat gebruik maakt van het Microsoft-platform om winstgroei bij organisaties te realiseren. Met behulp van bewezen oplossingen die voortbouwen op Microsoft-technologieën, helpt Avanade ondernemingen bij het verhogen van de omzet, het verlagen van de kosten en het herinvesteren in innovatie om het concurrentievoordeel te vergroten. Avanade-consultants leveren kwaliteit door in te spelen op de individuele eisen van de klant, de planning en het budget. Zij combineren inzicht, innovatie en het talent van hun wereldwijde workforce. Voor meer informatie kijk op: www.avanade.nl.
Voor verdere persinformatie kunt u contact opnemen met:
Ingrid van den Nieuwenhof van LEWIS Communicatie BV
Tel: +31 (0)40 235 46 00
E-mail: ingridv@lewispr.com
LEWIS - Global Public Relations
Hoevenweg 29
5652 AW Eindhoven
Nederland
Tel: +31 40 235 46 00
Fax: +31 40 235 46 01
Web: www.lewispr.com
Agency blog: www.lewis360.com