AutoRai

Chevrolet realiseert âall-timeâ verkooprecord in Europa

(7/10/2007)
Chevrolet breekt verkooprecord na verkooprecord dankzij weer een indrukwekkende verkoopprestatie. In de periode januari-juni 2007 verkocht het merk in Europa het recordaantal van 217.679 eenheden en dat is maar liefst 30% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het marktaandeel nam daardoor met 0,45 % toe tot 1,85%. Juni was voor de 50^e achtereenvolgende maal een recordmaand voor Chevrolet.

De resultaten van Chevrolet in het tweede kwartaal zijn ook een bevestiging van het groeipotentieel van Chevrolet. De verkopen bedroegen 115.199 eenheden en het marktaandeel was 1,9 procent, waardoor weer een nieuw âall-timeâ record werd gevestigd.

In de eerste helft van 2007 verkocht Chevrolet 128.637 autoâs in Centraal en Oost Europa, een toename van 61% vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. Chevrolet verdubbelde haar verkopen in Roemenië (met 122% tot 6.115 eenheden) en in Bulgarije met 82% tot 1.290 eenheden. De verkopen in Rusland, de grootste markt voor Chevrolet in Europa, groeiden wederom, met een indrukwekkend percentage van 89% naar 84.467 eenheden, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. In de Oekraïne noteerde Chevrolet een toename van 37%, wat overeenkomt met 20.782 eenheden.

In West Europa werden in de eerste helft van 2007 in totaal 120.126 Chevrolets verkocht, een toename van 10,7% vergeleken met de eerste helft van 2006. De sterkste groei werd genoteerd in Zwitserland (met 40% tot 1.820 eenheden), het Verenigd Koninkrijk (met 29% tot 9.156 eenheden) en Frankrijk (met 17% tot 4.475 eenheden). Italië blijft de grootste markt in West Europa met 23.676 verkopen, gevolgd door Spanje met 15.312 eenheden en Duitsland met 12.055 verkochte autoâs in de eerste helft van 2007.

âHet Chevrolet productprogramma biedt de juiste waarde voor onze klanten, wat duidelijk wordt weerspiegeld door onze voortdurende verkoopgroei,â aldus Jonathan Browning, GM Europe Vice President Sales, Marketing en Aftersales. âNadat onze modelreeksen werden uitgebreid door de introductie van de Captiva en de dieselversies van de Epica, Lacetti en Nubira, trekken wij steeds meer klanten aan. De belangrijkste groei valt overigens te noteren in Centraal en Oost Europa.â

In Nederland heeft de Captiva zich ontwikkeld tot een regelrechte topscorer met maar liefst bijna 1.500 verkopen in de eerste helft van 2007, terwijl de Epica tekent voor een substantieel gegroeide belangstelling voor de middenklasser van Chevrolet. De verkopen van de Epica zijn met 323 stuks ruim verviervoudigd ten opzichte van het voorgaande model.