Chevrolet realiseert âall-timeâ verkooprecord in Europa
(7/10/2007)
Chevrolet breekt verkooprecord na verkooprecord dankzij weer een
indrukwekkende verkoopprestatie. In de periode januari-juni 2007
verkocht het merk in Europa het recordaantal van 217.679 eenheden en
dat is maar liefst 30% meer dan in dezelfde periode vorig jaar. Het
marktaandeel nam daardoor met 0,45 % toe tot 1,85%. Juni was voor de
50^e achtereenvolgende maal een recordmaand voor Chevrolet.
De resultaten van Chevrolet in het tweede kwartaal zijn ook een
bevestiging van het groeipotentieel van Chevrolet. De verkopen
bedroegen 115.199 eenheden en het marktaandeel was 1,9 procent,
waardoor weer een nieuw âall-timeâ record werd gevestigd.
In de eerste helft van 2007 verkocht Chevrolet 128.637 autoâs in
Centraal en Oost Europa, een toename van 61% vergeleken met dezelfde
periode vorig jaar. Chevrolet verdubbelde haar verkopen in Roemenië
(met 122% tot 6.115 eenheden) en in Bulgarije met 82% tot 1.290
eenheden. De verkopen in Rusland, de grootste markt voor Chevrolet in
Europa, groeiden wederom, met een indrukwekkend percentage van 89%
naar 84.467 eenheden, vergeleken met dezelfde periode vorig jaar. In
de Oekraïne noteerde Chevrolet een toename van 37%, wat overeenkomt
met 20.782 eenheden.
In West Europa werden in de eerste helft van 2007 in totaal 120.126
Chevrolets verkocht, een toename van 10,7% vergeleken met de eerste
helft van 2006. De sterkste groei werd genoteerd in Zwitserland (met
40% tot 1.820 eenheden), het Verenigd Koninkrijk (met 29% tot 9.156
eenheden) en Frankrijk (met 17% tot 4.475 eenheden). Italië blijft de
grootste markt in West Europa met 23.676 verkopen, gevolgd door Spanje
met 15.312 eenheden en Duitsland met 12.055 verkochte autoâs in de
eerste helft van 2007.
âHet Chevrolet productprogramma biedt de juiste waarde voor onze
klanten, wat duidelijk wordt weerspiegeld door onze voortdurende
verkoopgroei,â aldus Jonathan Browning, GM Europe Vice President
Sales, Marketing en Aftersales. âNadat onze modelreeksen werden
uitgebreid door de introductie van de Captiva en de dieselversies van
de Epica, Lacetti en Nubira, trekken wij steeds meer klanten aan. De
belangrijkste groei valt overigens te noteren in Centraal en Oost
Europa.â
In Nederland heeft de Captiva zich ontwikkeld tot een regelrechte
topscorer met maar liefst bijna 1.500 verkopen in de eerste helft van
2007, terwijl de Epica tekent voor een substantieel gegroeide
belangstelling voor de middenklasser van Chevrolet. De verkopen van de
Epica zijn met 323 stuks ruim verviervoudigd ten opzichte van het
voorgaande model.
AutoRai