Ingezonden persbericht


Explosieve groei online geschenkenconcept gewaarborgd met ERP-oplossing van Qurius

Hoogeveen, 9 juli 2007 - Feyen Holding uit Coevorden kiest Qurius als partner voor de implementatie van het geïntegreerde Microsoft Dynamics(TM) NAV. De reden hiervoor is de enorme groei in orders die Feyen heeft doorgemaakt. Feyen is namelijk overgestapt van traditionele kerstpakketten naar een online geschenkenconcept dat Keuzekado heet. Dit nieuwe concept heeft geleid tot een explosieve stijging van de orders, waardoor de orderstroom behoorlijk complex is geworden. Om de groei te ondersteunen gaat Feyen werken met Microsoft Dynamics(TM) NAV van Qurius. Feyen heeft voor Qurius gekozen, niet alleen vanwege de gedegen ERP- en branchekennis, maar vooral vanwege de lokale vertegenwoordiging in Hoogeveen.

Onbelemmerde groei en efficiencyslag

Feyen bestaat onder andere uit Keuzekado FeyenPak en Feyen Groothandel. FeyenPak is gericht op ludieke geschenkenconcepten. Bijvoorbeeld voor kerstgeschenken en loyaltyprogramma's. Keuzekado is het succesvolle concept waarbij medewerkers op basis van een budgetgebonden aantal punten zelf uit een uitgebreid assortiment online een pakket samenstellen. Daarnaast richt Feyen zich ook op bedrijfskantines met een breed, aangepast assortiment. Al deze activiteiten zijn in vijf bedrijven ondergebracht die allemaal geïntegreerd geautomatiseerd worden in Dynamics NAV. Het doel dat Feyen hiermee voor ogen heeft, is enerzijds er voor zorgen dat de groei van FeyenPack onbelemmerd kan doorgaan en anderzijds het maken van een interne efficiencyslag.

In 2 fases live

Keuzecadeau FeyenPak en Feyen Groothandel worden als eerste geautomatiseerd. Feyen Groothandel is gericht op de dagelijkse behoefte van een bedrijfskantine. Van a-merken koffie, thee en schoonmaakmiddelen tot en met koffie- en snoepautomaten en private label suikerzakjes en servetjes. Deze bedrijven gaan als eerste live, omdat hier van een complexe orderstroom sprake is. FeyenPak verwerkt bijvoorbeeld per kwartaal ongeveer 300.000 verkooporders die automatisch in het ERP-systeem moeten worden verwerkt. De andere bedrijven volgen in een tweede fase. Uiteindelijk zullen er zo'n 60 gebruikers met het systeem gaan werken.

Lokale vertegenwoordiging in Hoogeveen

Feyen heeft vertrouwen in de oplossing van Qurius, omdat Qurius door haar schaalgrootte de geboden oplossing ook op de lange termijn kan ontwikkelen en onderhouden. Daarnaast is de lokale vertegenwoordiging in Hoogeveen doorslaggevend geweest. Het gaat hierbij niet alleen om de reistijden, maar Feyen vindt prettiger werken met consultants die dezelfde noordelijke inslag hebben als de key-users bij Feyen. De voorkeur voor Microsoft Dynamics heeft vooral te maken de brede functionaliteit, de herkenbare user interface en de vergaande integratie met de andere Microsoft Office-programma's.

Meer informatie over Feyen treft u aan op: www.keuzekado.nl of www.feyen.nl

Qurius N.V.

Qurius verzorgt ontwerp, realisatie en beheer van op Microsoft-technologie gebaseerde bedrijfsoplossingen en van IT-infrastructuren. Qurius telt (per 1-7-2007) bijna 900 medewerkers en bedient ruim 2.100 klanten vanuit de vestigingen in België, Duitsland, Denemarken, Engeland, Italië, Nederland (hoofdkantoor), Noorwegen, Oostenrijk, Spanje en Zweden. Qurius is sinds 1998 beursgenoteerd aan Euronext Amsterdam en fuseerde op 18 december 2006 met Watermark tot Europa's grootste Microsoft Dynamics-partner. Meer informatie is beschikbaar op www.qurius.nl.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Qurius Business Solutions:

Clarinda Dobbelaar, Marketing manager

Tel: +31 (0)418 68 35 00

Mobiel : +31 (0)6 427 102 50

E-mail: c.dobbelaar@qurius.nl