Ingezonden persbericht


DOORNBOS LEIDER IN TUSSENSTAND CHAMP CAR KAMPIOENSCHAP

TORONTO, 08 JULI 2007 - Robert Doornbos kan met gemixte gevoelens terugkijken op de zevende Champ Car World Series race van dit seizoen in Toronto. De Minardi Team USA coureur beleefde een incidentrijke race waar vooral de weersomstandigheden een grote rol speelden. Van achteraan de grid begon Doornbos aan een sterke opmars, maar kwam hij in de eindfase in contact met Sebastien Bourdais. Na weer op weg geholpen te zijn kwam de Rotterdammer uiteindelijk als zesde over de streep. Doornbos mag zich hiermee de nieuwe kampioenschapleider noemen.

Al bij de start kreeg Doornbos de schrik van zijn leven toen zijn motor afsloeg. Met behulp van de baanofficials kon de debutant toch snel zijn weg vervolgen. Het bleek een geluk bij een ongeluk. Robert ontsnapte hiermee mogelijk aan een incident in de eerste ronde, waarbij vijf wagens waren betrokken, en klom op naar de tiende positie.

Niet veel later bepaalde de regen het verdere verloop van de race. Door de diverse incidenten werd de wedstrijd meermaals geneutraliseerd. Doornbos bleef echter uit de problemen en klom langzaam op naar de zesde positie. In de eindfase van de race drong de Nederlander aan bij zijn titelrivaal Sebastien Bourdais. Door een uitglijder op het gladde asfalt kwam Doornbos in contact met de Fransman, waarbij hij hem in een spin duwde. Ook Doornbos kwam niet ongeschonden uit de strijd. Zijn beschadigde voorvleugel werd snel vervangen tijdens een bezoek aan zijn pitcrew. Doornbos eindigde de race uiteindelijk op de zesde positie. Hiermee is hij de nieuwe leider in de tussenstand om het kampioenschap met twee punten voorsprong op Will Power en drie punten op Sebastien Bourdais.

ROBERT DOORNBOS: "Het was een onwijs gekke race. Na de kwalificatie gisteren was het ons doel om zoveel mogelijk punten te scoren en te roeien met de riemen die we hadden. De race begon slecht, maar ik had misschien wel een engeltje op mijn schouders door de crash te ontlopen. Na de herstart kwam ik in mijn ritme, bespaarde brandstof en toen de regen begon te vallen werd ik steeds sneller. Aan het einde van de race reed ik achter Sebastien en zag ik dat hij het moeilijk had. Ik remde in de hairpin op dezelfde plek als de ronden ervoor, maar verloor de auto en raakte hem. Een typisch race-ongeval tijdens zulke condities. Het spijt me, maar het had echt iedereen kunnen overkomen."

© 2003 - 2007 All Rights Reserved - www.robertdoornbos.com