Ingezonden persbericht
Live Earth op MSN succes; 10 miljoen kijkers wereldwijd,
200.000 in Nederland
Alle optredens van je favoriete artiesten nog drie maanden online te bekijken
Amsterdam, 9 juli 2007 - Live Earth was de best bekeken live internetuitzending aller tijden. MSN, online exclusief partner van Live Earth, verzorgde meer dan 10 miljoen live videostreams. In Nederland bekeken ruim 200.000 mensen de livestreams via MSN.nl en Chatfood in Windows Live Messenger. MSN verwacht dat het bezoekersaantal de komende maanden zeker zal vervijfvoudigen want alle optredens zijn nog drie maanden lang te zien op http://video.msn.nl. Op deze site is een uitgebreide zoekmogelijkheid om de optredens per artiest te kunnen bekijken. De ervaring leert dat juist in het 'on demand' kunnen kijken de kracht ligt van video via internet.
Met de on demand videosite http://video.msn.nl hoopt MSN de klimaatproblematiek en Live Earth nog langer onder de aandacht te houden.
Massaal de fiets op en aan de groene stroom
Tijdens de internetuitzendingen van Live Earth zijn de MSN-bezoekers uitgebreid ondervraagd. Meest interessante vraag was of iedereen ook daadwerkelijk van plan was om iets aan de klimaatproblematiek te doen. Ruim 40% gaf daarbij aan de PC en TV voortaan volledig uit te zetten na gebruik, 27% beloofde vaker de fiets te pakken en 8% stapt over op groene stroom. Ook werd gevraagd naar de favoriete Live Earth-artiesten. Dat bleek Madonna te zijn (21%), gevolgd door Shakira (13%) en The Police (7%). Het meest gemist op Live Earth waren overigens U2 (33%), Michael Jackson (13%), Justin Timberlake (11%), Robbie Williams (11%) en Beyoncé (11%) (Bron: MSN.nl, ruim 8.000 respondenten).
MSN Klimaatstrijd
MSN heeft de afgelopen weken haar netwerk en miljoenenbereik ingezet om Live Earth tot een succes te maken. Daarbij ging MSN verder dan aandacht vragen voor de concerten. Met allerlei groene content werden bezoekers opgeroepen ook daadwerkelijk in actie te komen. Daarnaast was er de MSN Klimaatstrijd. Vijf genomineerde bedrijven en vijf goede doelen kregen de ruimte om hun initiatieven op het gebied van klimaatverbetering onder de aandacht te brengen. De bezoekers werden niet alleen opgeroepen om deze initiatieven te omarmen maar kozen ook hun favoriete bedrijf en goede doel. De winnaars van de MSN Klimaatstrijd worden later deze week bekend gemaakt, stemmen kan nog tot en met vandaag (9 juli) op http://liveearth.nl.msn.com.
MSN
MSN, onderdeel van Microsoft, is 's-werelds en Nederlands meest bezochte internetbestemming. MSN trekt wereldwijd meer dan 465 miljoen unieke gebruikers per maand. Gelokaliseerde versies zijn beschikbaar in 42 markten en 21 talen. MSN is wereldwijd leidend in het bieden van internetdiensten aan consumenten en digitale advertentie oplossingen aan bedrijven. Meer informatie is te vinden op www.msn.nl.
Windows Live
Windows Live staat voor een aantal persoonlijke internetdiensten en software, gemaakt om alle contacten en relaties, informatie en zaken die mensen belangrijk vinden op één veilige plaats op Internet samen te brengen. Tevens biedt Windows Live beveiligingsfuncties voor de PC, mobiele apparaten en het web. Meer informatie over de Windows Live-diensten is te vinden http://services.nl.msn.nl.
MSN en Windows Live zijn als aanvullende diensten naast elkaar beschikbaar.