Ingezonden persbericht
9 juli 2007
Persbericht
Toeristische Delft promotie op regionale TV zenders en YouTube
Delft Marketing - verantwoordelijk voor de marketing en promotie van toeristisch Delft - heeft 3 commercials laten maken om toeristisch Delft in de regio te promoten.
Het concept voor de commercials is ontwikkeld door Wubbe Cross Communication uit Delft.
De muziek is speciaal gecomponeerd door Robert Jan Stips van de Nits en de fotografie is van Suzanne Liem.
In de 3 spotjes worden 3 thema's aangehaald: Delft als winkelstad, Delft als uitgaans stad en Delft als toeristische stad. Bij alledrie worden de toeristische kernwaarden van Delft, t.w. Delfts blauw, Oranje en Vermeer, gebruikt om de kijker op het verkeerde been te zetten en daarmee niet alleen het bekende historische Delft, maar ook het eigentijdse Delft te laten zien.
De commercials worden tot en met december 2007 uitgezonden op zowel TV West als TV Rijnmond. Bedoeling van de commercials is Delft regionaal op een nieuwe en frisse manier neer te zetten en daarmee meer bezoekers uit de regio voor een dagje-uit naar Delft te trekken. Uit het CVO (Continue Vakantie Onderzoek) van de afgelopen jaren is gebleken hoe belangrijk de regio is voor Delft en met de spotjes wil Delft zijn positie in de regio dan ook verstevigen.
De drie spotjes draaien niet alleen op de twee TV zenders, maar ook op YouTube.
De links om de spotjes te bekijken zijn:
Winkelen in Delft: http://www.delft.nl/content.jsp?objectid=29168
Horeca in Delft: http://www.delft.nl/content.jsp?objectid=29073
Toerisme in Delft: http://www.delft.nl/content.jsp?objectid=37592
Ingezonden persbericht