Uitnodiging voor de media: Start campagne voedselkwaliteit
Minister Verburg van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit (LNV) geeft maandag 9 juli het startsein voor de nieuwe campagne van het Voedingscentrum. Deze campagne is gefinancierd door het Ministerie van LNV. Centraal in deze campagne staan het thema dierenwelzijn en het bewust kiezen door consumenten bij de aankoop van vlees.
Consumenten letten bij de aankoop van vlees vaak met name op de prijs. Inzet van deze nieuwe campagne is dat ook voor dierenwelzijn te kiezen valt. Tijdens de perspresentatie zal de keuze zoals consumenten die hebben in de winkel zichtbaar worden gemaakt door middel van een lopende band. Op deze band staat een keur aan verpakkingen met vlees zoals die in Nederland worden verkocht. Verburg zal het officiële startschot geven voor de campagne door een keuze te maken uit het vlees op de lopende band. Dit is het startsein voor het vertonen van de twee TV-commercials die voor deze campagne zijn gemaakt.
De presentatie van het onderzoek vindt plaats in perscentrum Nieuwspoort, Lange Poten 10 in Den Haag. Vertegenwoordigers van de media zijn uitgenodigd de presentatie bij te wonen.
Het programma ziet er als volgt uit:
12.00
Welkom door Karin Bemelmans
12.00 - 12.10
Toelichting Campagne Voedselkwaliteit door drs. Y.E.C. van Sluys, directeur Voedingscentrum en tonen van de tv commercials.
12.10 - 12.15
Symbolisch starten campagne door minister Gerda Verburg van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit door het maken van een keuze uit vlees van lopende band. (fotomoment)
12.15 - 12.25
Korte reactie van minister Verburg op de campagne
12.25 - 12.30
Vragen
Noot voor redacties (