Website Ecoluxe.nl live

nieuwe website over eco-bewuste luxe

ROTTERDAM, 20070706 -- Vanaf vandaag is de website www.ecoluxe.nl live. Oorspronkelijk was gepland om na de zomer live te gaan. In de aanloop naar het Live Earth-evenement op 070707 namen de enthousiaste reacties op het concept dusdanig toe, dat besloten is meteen live te gaan.


De website Ecoluxe biedt behalve ecoluxe-inspiratie ook praktische informatie zoals overzichten van ecoluxe-adressen en ecoluxe-merken.

Voorbeelden van ecoluxe zijn: de elektrische sportauto van het Amerikaanse bedrijf Tesla Motors, te koop voor 98.000 euro. Of de Lightning, een elektrische sportauto uit Groot-Brittanie, voor 220.000 euro. Beide auto's zijn ecologisch verantwoord in gebruik, maar doen niet onder voor ouerwetse auto's als het gaat om design en prestaties.

Voorbeelden in een ander segment zijn de skin care-produkten van Beatles-dochter Stella McCartney, of Rolling Stones-vrouw Jo Wood.
Nederlandse voorbeelden zijn er ook, bijvoorbeeld op gebied van ecofashion: van ontwerpers als Rianne de Wittte en Anke Baedi, of de ecokleding-winkel van Llink-presentatrice Floortje Dessing.

Visie achter de site

Bij de aanschaf van luxeproducten is het mogelijk ecologische, duurzame producten te overwegen.
De vraag naar ecoluxe daagt bestaande en nieuwe bedrijven uit tot het ontwikkelen van schonere, milieuvriendelijke luxeproducten en -diensten.
De aanschaf van ecoluxe beloont ecologisch vriendelijke productontwikkeling bij bedrijven.


'Eco is de nieuwe luxe'

Woordvoerder Cas Gijzen van Kasbeck Uitgevers:
"Rondcrossen met een mooie sportauto die benzine slurpt, is niet cool. Eco is de nieuwe luxe. Die sportauto moet snel en mooi zijn én eco-okee, dan kun je ermee aankomen.
Kiezen voor biologisch in de supermarkt is goed, maar eco-bewust luxe aanschaffen betekent dat je aanzienlijke bedragen in een groene richting duwt.
Onze sitebezoekers zoeken eco-bewuste alternatieven voor de mooie kleding waaraan ze gehecht zijn, of die mooie potjes in de badkamers. Die ecoluxe alternatieven zijn er en wij gaan ze laten zien."



English summary

ABOUT ECOLUXE

Today the website www.Ecoluxe.nl has gone live. On the website a variety of eco-friendly luxury is presented to luxury-demanding and eco-conscious consumers in The Netherlands and Belgium (Europe) or other Dutch-speaking consumers on the planet.
Ecoluxe tries to inspire people to consider ecological, sustainable product when purchasing luxury goods.
Buying daily groceries eco-savvy is a good contribution against climate change, though small.
One luxury item eco-consciously bought, means a considerable sum of money is spent in a green direction. The demand for ecoluxury is challenging excisting and new companies to develop cleaner, environmental friendly products.




KasbecK Uitgevers